کد خبر : 1675955 | 11 فروردين 1399 ساعت 19:55 | 47K بازدید | 0 دیدگاه

طرح جدید روی میز اتحادیه

برگزاری لیگ برتر انگلیس به سبک جام جهانی

ممکن است هفته های باقیمانده لیگ برتر انگلیس در تابستان به سبک و سیاق جام جهانی به انجام برسند.

برگزاری لیگ برتر انگلیس به سبک جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از ایندیپندنت، دو هفته از تعطیلی لیگ برتر انگلیس در پی شیوع بیماری کرونا می گذرد و تاکنون دو بار تعویق بازی ها تمدید شده است. در آخرین مورد قرار شد که تا 11 اردیبهشت لیگ به تعویق بیفتد. این در حالی است که 9 هفته تا پایان رقابت ها باقیمانده و لیورپول صدرنشین به تنها دو پیروزی برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز دارد.

تکلیف قهرمان از بسیاری جهات مشخص شده ولی در مورد تیم هایی که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را کسب خواهند کرد و نیز تیم های سقوط کنند، هنوز ابهامات زیادی وجود دارد.

 

 

1487516

 

 

بحث نیمه تمام ماندن بازی ها نیز مطرح شده اما اکثر باشگاه ها تمایل به به اتمام رساندن فصل دارند و دلیل اصلی آن نیز به مسائل اقتصادی بر می گردد. تعطیلی بازی ها و نیمه تمام ماندن فصل، ضرر مالی جبران ناپذیری به بسیاری از باشگاه ها وارد خواهد کرد و در صورت برگزاری 9 هفته پایانی، حتی بدون حضور تماشاگر، می تواند بخشی از خسران مالی را از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی جبران کند.

 

هرچند برگزاری بازی پشت درهای بسته در اواخر ماه می طرفداران بیشتری دارد ولی راهکاری اخیرا مطرح شده است که به تدریج در حال محبوب شدن است. به این ترتیب که بازی ها به شکل جام جهانی در بین ماه ژوئن و جولای و در مدت زمانی محدود به انجام برسد. تیم ها به دور از خانواده در کمپ هایی جدا متمرکز شوند و بازی ها پشت درهای بسته ولی با پخش تلویزیونی برگزار شوند.

 

 

1488209

 

 

92 بازی از فصل باقیمانده و در صورت پذیرش طرح، شاهد یک رویداد بزرگ تلویزیونی خواهیم بود که می تواند تاثیرگذاری همچون جام جهانی داشته باشد.

 

طرح البته مشکلاتی هم دارد. برای مثال حتی ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در طول برگزاری بازی ها، باعث شکست آن خواهد شد. نه تنها بازیکنان و کادر فنی باید ایزوله و در کمپی جدا باشند که تمام افراد درگیر با پخش تلویزونی بازی ها اعم از پزشکان، فیلمبرداران، گزارشگران و دست اندرکاران ورزشگاه و .... نیز باید به نوعی ایزوله باشند.

همچنین باید دید تکلیف بازیکنان مصدوم که نیاز به حضور در بیمارستان دارند، چه خواهد شد. طبعا بیمارستان ها در حال حاضر مکان مناسبی برای فوتبالیست های مصدوم محسوب نمی شوند مگر اینکه یک بیمارستان مخصوص برای تیم ها در نظر گرفته شود که این خود دردسر بزرگی خواهد بود.

 

 

1488208

 

 

به همین دلیل است که زمان اجرای این برنامه به جای ماه می، در ماه های ژوئن و جولای یعنی مقطعی که احتمالا به میزان قابل توجهی از شدت شیوع کرونا کاسته شده، در نظر گرفته شده است. 

به اتمام رساندن لیگ برتر نه تنها از لحاظ اقتصادی مهم است بلکه می تواند بر روحیه اجتماعی مردم نیز اضافه کرده و به عادی تر شدن شرایط کمک کند.

بسیاری از بازیکنان تمایل دارند بازی ها به هر ترتیب که شده و حتی پشت درهای بسته نیز به انجام برسد و تکلیف تمام تیم ها به صورت منصفانه مشخص شود.

 

 

1488210

دیدگاه‌ها