کد خبر : 1676025 | 12 فروردين 1399 ساعت 14:14 | 26.6K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی استرالیا انتقام 8 آذر را گرفت! (عکس)

تیم استرالیا 14 سال بازی پلی آف صعود به جام جهانی مقابل اروگوئه را به نفع خود خاتمه داد تا خاطره تلخ از پلی آف را پاک کند.

وقتی استرالیا انتقام 8 آذر را گرفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هشت آذر برای فوتبال ایران یک روز تاریخی به حساب می‌آید. روزی که یاران احمدرضا عابدزاده یک نتیجه فوق العاده را در خاک استرالیا رقم زدند و به جام جهانی صعود کردند. اما استرالیایی ها نیز چنین روزی را در تاریخچه فوتبال خود دارند؛ روزی که اروگوئه را از پیش رو برداشتند و برای دومین بار به جام جهانی صعود کردند.

 

فدراسیون فوتبال استرالیا، نگاهی ویژه به این بازی داشته و در روزهای تعطیلی مسابقات فوتبال، تصاویر و اطلاعات جالبی را از این بازی منتشر کرده است چرا که این دیدار مسابقه ای مهم برای استرالیایی ها به حساب می‌آید. آن ها از سال 1974 هیچگاه به جام جهانی نرفته بودند و در این راه چند بار تا آستانه صعود هم پیش رفتند که در یک مورد، ایران به شکلی ناباورانه از پیروزی آن ها جلوگیری کرد.

 

1488280

 

تیم ملی استرالیا در آن سال بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داشت. این ترکیب کانگوروها در مقابل اروگوئه است که حتی برای فوتبال دوستان ایرانی هم نام های آشنای بسیاری را دارد: مارک شوارتزر، لوکاس نیل، اسکات کاپرفیلد، تیم کیهیل، تونی ویدمار، تونی پوپوویچ، برت امرتون، مارک ویدوکا، وینس کرلا، جاسون کولینا و مارکو برشانو.

 

بازی رفت با نتیجه 1-0 به سود اروگوئه خاتمه یافته بود. در بازی برگشت استرالیایی ها بازی را در ملبورن برگزار نکردند و به سیدنی بردند تا بیش از 80 هزار نفر در استادیوم حضور یابند. در آن دیدار استرالیا با تک گل مارک برشانو به پیروزی رسید و در وقت های اضافه نیز همین نتیجه باقی ماند تا کار به پنالتی کشیده شود.

 

1488283

 

هری کیول، نیل، ویدمار و آلویسی پنالتی ها را گل کردند و ویدوکا ضربه خود را از دست داد. شرارتزر دروازه بان نام آشنای استرالیا دو پنالتی را از حریف مهار کرد تا شاگردان گاس هیدینک راهی آلمان شوند.

 

نکته جالب این است که جام جهانی 1974 نیز در آلمان برگزار شد و در واقع «ساکروس» بعد از 32 سال در شرایطی به جام جهانی برگشت که این رقابت ها به میزبانی آلمان به انجام می‌رسید.

 

استرالیا در سه دوره بعدی جام جهانی قاطعانه به این رقابت ها صعود کرد. آن ها در سال 2006 نیز یکی از بهترین نمایندگان آسیا بودند و در مرحله یک هشتم نهایی هم به قهرمان تورنمنت یعنی ایتالیا با یک ضربه پنالتی باختند.

 

1488282

دیدگاه‌ها