کد خبر : 1676069 | 12 فروردين 1399 ساعت 18:47 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

در مصاحبه با Frankfurter Allgemeine Zeitung

رومینیگه: بوندسلیگا هر طور شده باید تمام شود

مدیر اجرایی بایرن مونیخ امروز تاکید کرد که فصل جاری بوندسلیگا باید هر طور شده به پایان برسد.

رومینیگه: بوندسلیگا هر طور شده باید تمام شود

به گزارش "ورزش سه"، شرایط در فوتبال آلمان نیز مثل دیگر نقاط اروپا بحرانی است. رقابت ها پس از شیوع کرونا تعطیل شده اند و مشخص نیست که چه زمانی از سر گرفته خواهند شد.

به خصوص ترس باشگاه ها از این است که با ادامه تعطیلی و عدم دریافت حق پخش، دچار ضرر اقتصادی هنگفت شوند. قطعا این اتفاق روی بودجه حتی باشگاه های بزرگ و متمول نیز تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت. امروز اعلام شد که بوندسلیگا در ماه آوریل نیز برگزار نخواهد شد.

 

 

1107139

 

 

رومینیگه مدیر اجرایی بایرن مونیخ در مورد راه حل خروج از این بحران گفت:« با اسکای اسپورتس مذاکره ای در این زمینه داشتیم. پیشنهادی ارائه شد مبنی بر اینکه شبکه حق پخش ماه آوریل را به باشگاه ها پرداخت کند و در عوض اتحادیه فوتبال آلمان متعهد خواهد شد که برای فصل بعد تخفیف ویژه ای به اسکای اسپورتس بدهد.

اینگونه باشگاه ها از سقوط اقتصادی نجات پیدا خواهند کرد. در حال حاضر این خطر وجود دارد که با تعطیلی فوتبال یک سوم باشگاه ها به ورشکستگی برسند»

 

رومینیگه در ادامه گفت:« ما باید تحت هر شرایطی بازی ها را به اتمام برسانیم. هفته های باقیمانده باید به انجام برسند و مهم نیست تا چه زمانی این کار طول بکشد. حتی در سپتامبر نیز مورد قبول خواهد بود. ما مشکلی برای اینکه فصل بعد پاییز و حتی زمستان شروع شود هم نخواهیم داشت. »

 

الکساندر چفرین رئیس یوفا اخیرا عنوان داشت که اگر لیگ ها تا ژوئن هم به تعویق بیفتند، باید فصل را تمام شده تلقی کرد. رومینیگه  در واکنش به این ادعا گفت:« اینکه از حالا بخواهیم به سادگی عنوان کنیم که اگر تا ژوئن بازی ها به انجام نرسند، فصل تمام شده خواهد بود، باعث بی ثباتی و عدم اطمینان در بازار خواهد شد و این حرف درستی نبود. باید اعتراف کنم که حتی باشگاهی با قدرت مالی بایرن(7774 میلیون یورو در سال) نیز در صورت ادامه این روند با مشکلاتی جدی مواجه شود.»

 

 

1330033

 

 

رومینیگه در مورد تبعات اقتصادی تعطیلی فوتبال گفت:« پس از تمام شدن این دوران ممکن است اجازه داده شود تا سرمایه گذاران منابع مالی جدیدی را به باشگاه ها وارد کنند و با تزریق پول، باشگاه ها جان تازه ای بگیرند اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چرا که در چند سال اخیر با تزریق بی رویه پول به برخی باشگاه ها، بازار نقل و انتقالات با عدم توازن عجیبی روبرو شده بود و قیمت ها به شکلی نجومی افزایش پیدا کرده بود. پس از کرونا قطعا شاهد افت ارزش بازیکنان و نیز افت درآمد باشگاه ها خواهیم بود و بازار شکل دیگری خواهد شد.»

 

رومینیگه در مورد برگزاری احتمالی سوپرلیگ جدید باشگاهی اروپا گفت:« الان وقت صحبت در مورد این مسائل نیست و باید به پس از حل شدن بحران کرونا موکول شود. به اعتقاد من البته چنین سوپرلیگی حداقل تا ده سال آینده شکل نخواهد گرفت. مهم نیست سود مالی برگزاری این رویداد چقدر زیاد خواهد بود.

سوپرلیگ یعنی تورنمنتی برای کسب درآمد بیشتر برای باشگاه های بزرگ اما وقتی در چنین شرایطی به خاطر شیوع کرونا به سر می بریم، دیگر علاقه و اهمیت خود را از دست می دهد. در حال حاضر همین شکل برگزاری بوندسلیگا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را ترجیح می دهم. شاید با ادامه همین روند پول زیادی از دست بدهیم ولی فعلا تمرکز باید روی خروج از شرایط حساس کنونی باشد و نجات این فصل فوتبال.»

 

 

 

دیدگاه‌ها