کد خبر : 1676132 | 13 فروردين 1399 ساعت 13:50 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

سرگیجه در نوکمپ

نیمار یا لائوتارو؛ بارسا در آستانه یک تصمیم بزرگ(عکس)

پس از شبیخون ویروس کرونا به بارسلونا، حالا این باشگاه در یک دوراهی پیچیده قرار گرفته است.

نیمار یا لائوتارو؛ بارسا در آستانه یک تصمیم بزرگ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از اسپورت، بارسلونا در اوج دوران بحران ویروس کرونا قرار دارد. پس از چند روز مذاکره، در نهایت بازیکنان بارسا حاضر به کاهش 70 درصدی دستمزد خود شدند و دو درصد دیگر را نیز بخشیدند تا کارمندان باشگاه بتوانند 100 درصد دستمزد خود را در این مقطع دشوار دریافت کنند.

بدون شک پس از خاتمه این بحران، آثار اقتصادی آن پابرجا خواهد ماند و بارسلونا نمی تواند به بودجه یک میلیاردی ای که مدنظر داشت، برسد. به این ترتیب برای نقل و انتقالات تابستانی پیش رو، منابع مالی کمتری در اختیار خواهد داشت.

بر کسی پوشیده نیست که بارسا برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب نیمار و لائوتارو مارتینز است. بارسا برای خط دفاعی و خط میانی خود نیز به دنبال بازیکن است و طبیعتا در چنین شرایطی نمی تواند برای تمام این اهداف اقدام کند.

 

 

Portada de Sport (España)

 

 

جذب نیمار و لائوتارو به صورت همزمان غیرممکن نیست ولی بسیار بسیار دشوار به نظر می رسد. در نگاه اول، بارسا برای هر دو بازیکن اقدام خواهد کرد که یکی 170 میلیون یورو(نیمار) و دیگری 112 میلیون یورو ارزش دارند(لائوتارو). به این ترتیب 280 میلیون یورو باید صرف خرید این دو ستاه بزرگ شود. در این بین بارسا می تواند بازیکنانی را نیز وارد پروسه انتقال نیمار و لائوتارو کند. بارتومئو رئیس بارسا اخیرا این مساله را تایید کرد ولی بدون شک این یک عملیات دشوار و یک پازل پیچیده خواهد بود و شاید بهتر باشد بارسلونا روی جذب یکی از این دو تمرکز کند.

 

لائوتارو

جذب لائوتارو در این بین کار راحت تری به نظر می رسد. هم قیمت او پایین تر است و هم باشگاهش اینتر، حاضر است بازیکنانی را در عوض انتقال او از بارسا به خدمت بگیرد. بارسا با جذب او و به همراه لوئیس سوارز، دو مهاجم نوک عالی در اختیار خواهد داشت. در دو ماه اخیر مذاکراتی با مدیر برنامه های لائوتارو هم انجام شده است. مذاکراتی که پیشرفت کرده اند ولی هنوز توافقی حاصل نشده است.

 

نیمار

نیمار اما یک خرید بسیار دشوار به نظر می رسد. روابط بد بین بارسا و پی اس جی از یک طرف و شکایت های قضایی نیمار از بارسلونا که به سه فقره رسیده اند، از سوی دیگر، باعث شده است تا بازگشت ستاره برزیلی دشوار شود. بارسا می تواند با استناد به قانونی در فیفا، برای جذب نیمار اقدام کند ولی چند هفته پیش مشخص شد که قصد ندارد از این فرمول برای بازگرداندن ستاره برزیلی بهره ببرد و این مساله را به اطلاع بازیکن نیز رسانده است. پی اس جی یک دیوار بتنی غیر قابل رسوخ است و زمانی که بحث جدایی ستاره های بزرگش مطرح می شود، غیر قابل تسلیم به نظر می رسد. با همه این دلایل فعلا جذب نیمار را نمی توان چندان محتمل دانست.

 

 

1488389

 

 

نیمار یا لائوتارو؟

ویروس کرونا و آثار مخرب اقتصادی آن، قطعا فشار زیادی را به باشگاه ها وارد خواهد کرد. شاید تا مدتی نامعلوم خبری از خریدهای بالای 100 میلیون نباشد ولی بارسا از یک جهت خوشبین است که بتواند به جذب لائوتارو یا نیمار نزدیک تر شود و آن هم علاقه هر دو برای این انتقال است.

ستاره آرژانتینی دوست دارد که در رده باشگاهی نیز با لیونل مسی هم تیمی شود و قطعا در بارسا مسیر ساده تری برای فتح لیگ قهرمانان خواهد داشت. نیمار هم بارها از تمایلش برای بازگشت صحبت کرده و مسی هم او را بهترین جانشین برای خودش می داند. نیمار حمایت رختکن بارسا را هم با خود دارد.

بارسا حالا باید یک تصمیم استراتژیک بگیرد و مهمتر از هر چیزی این است که در این قضیه مرتکب اشتباه نشود. جدایی نیمار باعث شد تا بارسا برای جبران جای خالی او، خریدهای بزرگی چون کوتینیو، دمبله و گریزمان را انجام بدهد ولی هیچکدام نتوانستند این خلا را جبران کنند. حالا وقت جبران این اشتباهات است.

 

 

دیدگاه‌ها