کد خبر : 1676264 | 14 فروردين 1399 ساعت 14:55 | 51.7K بازدید | 1 دیدگاه

تهدیدها عملی شد، بودروف فسخ کرد

به سال نود و نه خوش آمدی استقلال !

مدافع بلغارستانی استقلال در نخستین روزهای سال 99 این باشگاه را با دردسر عجیبی مواجه کرده است.

به سال نود و نه خوش آمدی استقلال !

به گزارش "ورزش سه"، ماجراهای پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی توسط باشگاه های ایرانی همچنان ادامه دارد. خارجی هایی که با وجود تحریم ها علیه ایران و مشکلاتی که در انجام پرداختی های آنها وجود دارد، همچنان مورد توجه باشگاه ها قرار می گیرند و بعد از مدتی نیز با توجه به قراردادهایشان باشگاه ها را تحت فشار قرار می دهند.


آخرین موردی که حالا درباره استقلال پیش آمده مربوط به فسخ قرارداد یک طرفه نیکولای بودوروف مدافع بلغارستانی است. بودوروف که نیم فصل با نظر فرهاد مجیدی با استقلال قرارداد امضا کرد، هنوز پولش را از این باشگاه نگرفته و با توجه به تعهداتی که وجود داشته تصمیم به فسخ یک طرفه قرارداد گرفته است.


طبق تعهد موجود باشگاه استقلال باید تا قبل از تعطیلات نوروز مبلغ 60 هزار دلار به بودوروف به عنوان یکی از اقساط قرارداد پرداخت می کرد که این اتفاق نیفتاد. از این رو وکیل این بازیکن وقتی 5 روز مانده به پایان سال 98 مطالبات بودوروف از سوی باشگاه استقلال پرداخت نشد، ایمیلی ارسال کرد و طبق آن 15 روز به باشگاه مهلت داد تا این مطالبات پرداخت شود. یعنی باشگاه استقلال تا 10 فروردین ماه فرصت داشت که 60 هزار دلار بودوروف را به او بپردازد.
با توجه به مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال طی روزهای گذشته و البته بدهی‌های متعدد مالی و نبود پول در این باشگاه سبب شد که استقلال نتواند پول بودوروف را بدهد و این بازیکن هم از طریق وکیلش خودسرانه اقدام به فسخ قرارداد کرد.


اما آیا این فسخ قانونی است؟ در قرارداد خارجی های استقلال آمده که اگر باشگاه به مهلت های تعیین شده برای پرداختی آنها بی تفاوت باشد، آنها می توانند یک طرفه قراردادشان را فسخ کنند. در اعلامی که وکیل بودوروف قبل از نوروز 99 هم به باشگاه کرده بود، آمده که اگر ظرف 15 روز(10 فروردین) این پول پرداخت نشود، او با فسخ قرارداد از استقلال جدا خواهد شد.

 

1475456


حالا نیز بودوروف چنین کاری را انجام داده و در نخستین روزهای سال 99 آبی ها را با مشکلی جدی و دردسری بزرگ مواجه کرده است. نکته قابل توجه در این خصوص تلاش های باشگاه استقلال طی روزهای گذشته برای گرفتن ارتباط با بودوروف و مذاکره با این بازیکن بلغارستانی بود که البته به نتیجه نرسید. در مکاتبات میان استقلالی ها با وکیل بودوروف تلاش های زیادی برای بازگرداندن او شده که حالا شنیده می شود وکیل بازیکن بلغار اعلام کرده هر زمانی مبلغ 60 هزار دلار توافق شده پرداخت شود، این بازیکن حاضر است به ایران بیاید و با توافق و عقد قرارداد جدید برای این تیم بازی کند.


نکته قابل توجه درباره بودوروف این است که او حتی برای سال آینده نیز با باشگاه استقلال به صورت مشروط توافق کرده بود اما حالا که قرارداد همین نیم فصل او هم پرداخت نشده، احتمالا سال بعد نیز قرارداد جدیدی امضا نخواهد شد.


از سوی دیگر با توجه به تعطیلی مسابقات فوتبال در ایران و سایر کشور ها به خاطر شیوع ویروس کرونا مشخص نیست که تمرینات تیم های لیگ برتری و به خصوص استقلال چه زمانی آغاز خواهد شد. اما با این حال مدیران استقلال همچنان در تلاش هستند تا پول مورد نظر بودوروف را تامین کنند تا این بازیکن به ایران برگردد و در زمان شروع تمرینات در کنار سایر هم تیمی هایش حضور داشته باشد.


استقلالی ها بدهی های زیادی به بازیکنان و مربیان خارجی سابق خود هم دارند که اگر آنها را طی روزهای آینده پرداخت نکنند با مشکلاتی نظیر محکومیت های فیفایی نیز مواجه می شوند و به نظر می رسد مشکلات مالی ای که گریبان این تیم را گرفته، فعلا دست از سر آبی ها برندارد. باید منتظر ماند و دید مدیرعامل جدید باشگاه چگونه از پس این بدهی های ریز و درشت و مشکلات متعدد مالی برمی آید.

دیدگاه‌ها