کد خبر : 1676393 | 15 فروردين 1399 ساعت 13:02 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

در جستجوی منبع ایرانی کنفدراسیون

فدراسیون و AFC شمشیر را برای هم از رو بستند

مجادله بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون ایران به مرحله جدیدی رسیده است.

فدراسیون و AFC شمشیر را برای هم از رو بستند

به گزارش “ورزش سه”، پس از دو نامه متوالی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعلام اعتراض به انتخاب محمد مهدی نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران بدون تشریفات اداری،فدراسیون ایران در نامه‌ای که دیروز به کنفدراسیون ارسال کرده، با دفاع از خود متذکر شده که هیچ فشاری از جانب مراجع بالاتر برای انتخاب دبیرکل جدید وجود نداشته است.


نکته جالب این نامه‌نگاری‌ها تعطیلی مقر AFC در مالزی به دلیل بیماری کرونا و انجام کارها از طریق دورکاری و البته توجه ویژه ای اف سی به این موضوع خاص است. موضوعی که بنابر آنچه که در آخرین نامه نگاری این نهاد قانون گذار در آسیا آمده، اطلاعات از سوی منابعی در داخل ایران گرفته شده است.

 

با این نامه نگاری ها وضعیت فدراسیون فوتبال ایران و ای اف سی کم‌کم به یک دعوای حقوقی بدل می شود، آنجایی که دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال ایران برخلاف ارجاعاتی که ای اف سی به بندهای اساسنامه داده، با هایلایت کردن برخی از قیود زمانی، اشتباهات نامه کنفدراسیون را در موضوع تشریفات اداری به آنها تذکر داده است.

 

موضوع ترجمه نامه فارسی به انگلیسی و ارسال آن به ای اف سی نیز نکته قابل توجهی در این نامه‌ها محسوب می‌شود که باید با مهارت کافی انجام بشود.

 

قبلا هم نوشته بودیم در روزهای تعطیلی فوتبال به دلیل کرونا، جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال ایران ادامه دارد. کشمکش‌هایی که از دو قطبی وزارتخانه و فدراسیون و البته چند قطبی بین افراد مختلفی که در فدراسیون فوتبال صاحب رای و نفوذ هستند بیرون می آید.

 

اینکه کلیه رقابت های فوتبال ایران نیز تعطیل است، ظاهرا به طرفین وقت کافی برای تعیین استراتژی و مقابله می‌دهد؛ جنگی که از سوی قطب‌های مخالف با دقت و جدیت پیگیری می‌شود و ممکن است نتایج غافلگیرکننده‌ای برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها