کد خبر : 1676455 | 15 فروردين 1399 ساعت 17:05 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

اول تصویب در هیئت رییسه و سپس ارسال به دولت

اصلاح اساسنامه فدراسیون در مراحل نهایی

به نظر می‌رسد که اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در اختیار اعضای هیئت رییسه قرار می‌گیرد.

اصلاح اساسنامه فدراسیون در مراحل نهایی

به گزارش “ورزش سه” ایرادات وارد به اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث شد تا فیفا به تعویق انتخابات اصرار بورزد و در نهایت به هدف خود برسد. تعویق انتخابات، اصلاح اساسنامه و تایید آن توسط فیفا و برگزاری انتخابات با اساسنامه جدید. 

 

در این بین شنیده می‌شود از همان روزهای ابتدایی تیم حقوقی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با جدیت کار را دنبال کرده‌اند و اساسنامه جدید و منطبق با اساسنامه فیفا تا حد زیادی تدوین شده و در مراحل پایانی قرار دارد. (البته اصلاح اساسنامه از یک سال گذشته و در زمان ریاست مهدی تاج شروع شده و در مقطعی با توقف همراه بود.)

 

اما حالا اساسنامه جدید در مراحل پایانی نگارش قرار دارد تا بعد از آن در اختیار هیئت رییسه فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. این اساسنامه ابتدا باید توسط هیئت رییسه تایید شود و بعد از آن به هیئت دولت برای تایید فرستاده شود.

 

هیئت دولت نیز بعد از تایید آن را به مجلس شورای اسلامی می‌فرستد. البته در این در قانون کشوری لحاظ شده که مجلس تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در اختیار دولت قرار داده و احتیاجی به ارسال آن به مجلس نیست.

 

اما با توجه به حساسیت مجلس شورای اسلامی به بحث ورزشی علی‌الخصوص فوتبال ایران، به نظر می‌رسد که این اساسنامه به تایید مجلس شورای اسلامی نیز باید برسد. پروسه‌ای که حداقل دو ماه طول می‌کشد و پیگیری فراوان از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهد.

دیدگاه‌ها