کد خبر : 1676630 | 16 فروردين 1399 ساعت 16:15 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال حالاحالاها رنگ آرامش نمی بیند

حنیف: در این فوتبال را روی خارجی‌ها ببندید

مدافع سابق استقلال می گوید باور نمی کند اتفاق هایی که در این باشگاه در این چند ساله رخ داده غیر عمدی باشد.

حنیف: در این فوتبال را روی خارجی‌ها ببندید

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی پای به لیگ نوزدهم گذاشته که این تیم از همان روزهای ابتدایی انواع و اقسام مشکلات را تجربه کرده است، از جدایی بازیکنان فصل قبل تا جدایی استراماچونی در میانه راه و مشکلات مالی که در این فصل آبی ها را حسابی اذیت کرده است.


حنیف عمران زاده در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جالبی به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

 

داستان مربیگری

 

من بلافاصله بعد از پایان فوتبالم در کلاس های مربیگری شرکت کردم و با تصمیم محمد نوازی سرمربی جوانان استقلال شدم اما در این تیم پیشنهادهایی به ما شد و چون اهل بخور بخور و دزدی نبودیم از این تیم جدا شدم. بعد از آن به تیم شهرداری بم رفتم و بعد از آن با درخواست حاج محمود فکری به تیم خوشه طلایی ساوه آمدم و بعد هم با نظر ایشان به تیم نساجی آمدم و واقعا خوشحالم.

 

نساجی عشق بچگی ام بود

 

جدا از اینکه نساجی تیم پرطرفداری است، از همان بچگی در کنار استقلال همیشه  نساجی را دوست داشتم. اگر مصاحبه های قدیمی من را ببینید گفته بودم که عاشق نساجی هستم. به عنوان بازیکن قسمت نشد در این تیم بازی کنم اما حالا خوشحالم که به عنوان مربی در این تیم فعالیت می کنم و از آقای فکری تشکر می کنم این فرصت را به من داد.

 

برای سرمربیگری برنامه دارم

 

من برای سرمربیگری برنامه دارم اما نمی خواهم یک راه طولانی را یک شبه بروم. دوست دارم چند سال در کنار حاج محمود فکری کار کنم و وقتی به خوبی پخته شدم بتوانم سرمربیگری را شروع کنم. شک نکنید همانطور که در فوتبال برای رسیدن به سطح بالا برنامه داشتم در بازیگری هم شرایط به همین شکل است.


مشکل استقلال عدم ثبات مدیریتی است

 

شک نکنید مشکل استقلال عدم ثبات مدیریتی است. شما ببینید چند مدیر رفته اند و آمده اند و این وخامت اوضاع را نشان می دهد. از اعضای هیئت مدیره بگویم، مگر فوتبالی تر از میرشاد ماجدی داریم که استعفا داد و رفت؟ آقای منزوی هم همینطور. مگر از حاجی فتح الله زاده استقلالی تر داریم، وقتی او نمی ماند یعنی ببینید چقدر اوضاع این تیم به هم ریخته است.


یکی هم که پول خرج می کرد او را فراری دادند

 

متاسفانه یکی هم که برای استقلال پول خرج می کرد او را فراری دادند. من نمی فهمم با چه منطقی باید اجازه بدهند موسوی که این مقدار برای استقلال پول خرج کرده بود برود. در این شرایط که اقتصاد خراب است یکی آمد و برای استقلال پول خرج کرد اما کاری کردند که او نماند و برود. این ها به نظر من غیر قابل باور است.

 

1482406


دوست دارم سعادتمند موفق شود

 

من یک سوال از آقای سعادتمند دارم، ایشان مگر اول فصل عضو هیئت مدیره استقلال نبودند؟ اگر قرار بود بروند چرا حالا آمدند. الان شرایط استقلال بسیار از اول فصل بدتر است و بدهی های زیادی دارد. البته من مخالف ایشان نیستم و خدا کند بیاید و بتواند مشکلات باشگاه را حل کند.

 

هنوز نمی دانم استراماچونی چرا رفت؟

 

برای من که سال ها در استقلال بازی کردم هنوز این علامت سوال وجود دارد که چطور شد که استراماچونی رفت و هنوز جواب این سوال را پیدا نکرده ام. این ها سوال هواداران استقلال است و ما نفهمیدیم آیا واقعا مذاکره ای برای بازگشت او شد یا نه.

 

فرهاد مجیدی ریسک بزرگی کرد

 

آقا فرهاد واقعا ریسک بزرگی کرد که تیم را در این شرایط تحویل گرفت، چه کسی حاضر می شد تیمی که سرمربی محبوب و موفق آن جدا شده، تحویل بگیرد، آن هم در این شرایط که استقلال پولی ندارد. مگر می شود یک تیم نه سرپرست داشته باشد، نه هیئت مدیره و نه هیچ چیز. باز خدا را شکر آقای سعادتمند آمد تا یکی باشد که در باشگاه جواب طلب کاران را بدهد.

 

کرونا لطف بزرگی به مدیران استقلال کرد

 

من می گویم اگر کرونا نبود اوضاع مدیران استقلال خیلی بدتر بود چون آنها باید در مدت کوتاه پول به بازیکنان خارجی بدهند و در شرایط فعلی کرونا باعث شد نگاه ها از این موضوع پرت شود.  ولی فیفا که کرونا نمی شناسد، در همین چند روز باید 15 میلیارد به خارجی ها بدهیم که واقعا پول زیادی است.

 

1482407

 

من هم می گویم این اتفاق ها عمدی است

 

کم کم دارد باورم می شود این اتفاق ها عمدی در استقلال می افتد و امکان ندارد اراده ای پشت این ماجرا نباشد. مگر می شود تا یک مدیر برای استقلال پول خرج می کند او را فراری بدهند؟ می گویند آقای موسوی بابت پولی که داده سند گرفته است، مگر او حالا حالاها می توانست پولش را نقد کند؟ این ها عمدی است و استقلال نباید رنگ آرامش را ببیند.


من دوست ندارم این حرف را بزنم ولی استقلال تا سال 1400 نباید رنگ آرامش را ببیند و هواداران باید تا آن روز صبر کنند.


بازیکنان بی کیفیت خارجی ما را به دردسر می اندازد

 

من فکر می کنم باید فکری به حال خارجی های بی کیفیت کرد، بازیکنی که 100 هزار دلار هم نمی ارزد به ایران می آید و 500 هزار دلار می گیرد، بعد هم معلوم می شود مدیربرنامه هایش بخشی از قرارداد او را گرفته و قیمتش را چندبرابر کرده است.


شفر در خانه خوابیده بود و به استقلال آمد و البته 1 میلیون 200 هزار دلارپول گرفت.


خنده دار است، بازیکنی مثل استوکس در میانه راه تراکتور را رها کرد، پولش را از فیفا گرفت و دوباره به پرسپولیس آمد و همین اتفاق تکرار شد. این مسائل ناراحت کننده است که در فوتبال ایران رخ می دهد.

 

با خیلی از خارجی ها می شود قرارداد ریالی بست

 

من فکر می کنم برای حل مشکلاتی که به وجود آمده می توان با بعضی ها قرارداد ریالی بست. بازیکن درجه 4 و 5 که حرفی ندارد، شاید نشود با بازیکنانی مثل دیاباته یا تیام قرارداد  ریالی امضا کرد ولی فکر می کنید بویان راضی نمی شد این کار را کند؟ منشا  بازیکنی بود که زمانی که به ایران آمد رزومه مهمی نداشت اما در پیکان درخشید و مشتری پیدا کرد، حداقل با بازیکنان این سبکی می شود قرارداد ریالی بست.

 

شما ببینید من شنیدم بازیکنی مثل کیلینی در یوونتوس تا همین چند سال پیش سالی 3 میلیون یورو دستمزد می گرفت، به نظر شما منطقی است بازیکن درجه 4 خارجی به ایران بیاید و 500 هزار دلار پول بگیرد؟ این مسائل از نظر من عجیب است و باشگاه را به دردسر می اندازد.

 

به ایرانی ها اعتماد کنید

 

من می گویم فرق مربی ایرانی و خارجی بیشتردر نظم و دیسیپلین است. مگر امیر قلعه نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، محمود فکری، یحیی گل محمدی، مهدی تارتار و .... مربی های بدی هستند؟ تازه شرایط فوتبال ایران را می دانند و به خدا اگر به آنها بها و زمان بدهیم ضرر نمی کنیم.

 

یک زمان ورود خارجی ها به فوتبال ایران ممنوع شد، خدا وکیلی اتفاقی افتاد؟ ما در فوتبال آنقدر استعداد داریم که می توانند جور خارجی ها را بکشند.

دیدگاه‌ها