کد خبر : 1676633 | 16 فروردين 1399 ساعت 16:19 | 19.6K بازدید | 2 دیدگاه

خلعتبری: مارادونا بازی مرا می‌پسندید

این قهرمانی به هواداران پرسپولیس هم نمی‌چسبد

مهاجم باتجربه و شمالی شهر خودرو معتقد است با توجه به اینکه تاریخ دقیقی نمی‌توان برای پایان ویروس کرونا متصور بود، هیچ برنامه‌ای ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

این قهرمانی به هواداران پرسپولیس هم نمی‌چسبد

به گزارش "ورزش سه"، محمد خلعتبری جزو آن دسته از بازیکنانی است که هر فوتبال دوستی خاطرات زیادی از او در ذهنش دارد، از گل استثنایی که در سن 19 سالگی به پرسپولیس زد، تا روزهایی که با هر گل مارادونا را در آغوش می‌کشید و گل‌های سرنوشت سازی که برای صعود تیم ملی درراه جام جهانی به ثمر رساند.


با او درباره شرایط فعلی خودش و همچنین آینده لیگ صحبت کردیم و علاوه بر این نگاهی کوتاه هم به کارنامه پرفرازونشیب او انداختیم.


*آقای خلعتبری در حال حاضر کجایی و برای حفظ آمادگی در این شرایط چه برنامه‌ای دارید؟


شمال هستم و در قرنطینه به سر می‌برم. درباره حفظ آمادگی بدنی هم باید بگویم که خب با برنامه‌هایی که آقای سرآسیایی و همچنین مربی بدن‌ساز به ما داده است سعی می‌کنیم با انجام این تمرینات و همچنین تمریناتی که به‌صورت انفرادی خودم انجام می‌دهم تا آنجا که می شود از فرم اصلی خود خارج نشوم.


*تا چه حد مجموعه تیم این تمرینات را جدی می‌گیرد و آیا نظارتی هم در کاراست؟


ما تمام تمریناتی که در طی روز انجام می‌دهیم برای آقای سرآسیایی ارسال می‌کنیم تا ایشان در جریان کامل آن قرار بگیرد و کلاً تمام تیم نسبت به حفظ آمادگی خودشان نگاهی جدی دارند.


*به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش قدیمی که تجربه زیادی در لیگ ایران داری تصورت از پایان فصل نوزدهم چیست؟


 شرایط فعلی متأسفانه شرایط مطلوبی نیست و درعین‌حال هیچ تاریخ دقیقی نمی‌توانیم برای پایان یافتن این ویروس قائل شویم و به همین خاطر هر برنامه‌ای برای این لیگ در این وضعیت هیچ ضمانت اجرایی نمی‌تواند داشته باشد. به نظر من باید تا زمانی که این مشکل کاملاً برطرف شود صبر کنیم چون این بیماری بسیار خطرناک است و در صورت برگزاری مسابقات ممکن است فاجعه رخ دهد. باید همه نکات ایمنی را رعایت کنیم و این را در نظر بگیریم که وقتی این ویروس بازیکنان یوونتوس و یا پائولو مالدینی و فرزندش را با آن‌همه امکانات مبتلا کرد پس هر اتفاقی ممکن است برای هرکسی رخ دهد. پس فعلاً فقط باید تا جاییکه امکان دارد در خانه بمانیم تا ببینیم شرایط به چه شکل خواهد شد.


*گویا از عدم رعایت مردم در ایام نوروز به‌شدت گله داشتی؟


واقعاً آن روزها برایم عجیب بود اما خوشبختانه حالا مردم تقریباً متوجه خطر شده‌اند و خیابان‌ها کاملاً خلوت است ولی ای‌کاش ما از همان روزهای اول به همین نحو توصیه‌های کادر پزشکی را جدی می‌گرفتیم که قطعاً میزان تلفات بسیار کمتر از امروز بود.


* حالا که این روزها فوتبال در حالت تعلیق قرار دارد فرصت مناسبی است تا سری به‌روزهای گذشته بازیکنان هم بزنیم و در اولین سؤال در این بخش از او درباره گل بی‌نظیرش به پرسپولیس صحبت کنیم.

 

* درخصوص آن گل خاطره‌انگیزت به پرسپولیس توضیح بیشتری بدهی و بگویی در آن فصل چند سالت بود؟


  در آن زمان در ابومسلم 19 ساله بودم و خاطرم هست که با آقای میثاقیان به مشهد رفته بودم. آن دوران اکثر تیم‌ها به شیوه 3-5-2 بازی می‌کردند و من در پست وینگر راست به کار گرفته می‌شدم. بعضی‌ اوقات اتفاقاتی در شرایط بازی می‌افتد که خودت هم سورپرایز می‌شوی. آن صحنه انگار جلوی چشم است. با هر حرکت بدن جلویم خالی می‌شد. مدافعان بزرگی هم در آن زمان در پرسپولیس بازی می‌کردند و درنهایت گلرشان هم فرشید کریمی بود که به‌هرحال آن گل را به ثمر رساندم که نقش زیادی در پیشرفت من در فوتبال داشت. فردای آن بازی روزنامه ابرار ورزشی تیتر جالبی زد که هنوز هم یادم مانده است "دیگو آرماندو خلعتبری"


* درمیان این چند سال حضور در فوتبال اگر به تو بگویند بهترین فصلت کدام است کدام فصل را انتخاب می‌کنی؟


من 4-5 سال بسیار خوب را در اصفهان سپری کردم. برای مثال 4 سالی که در زمان آقای ابراهیم‌زاده در ذوب‌آهن بودم برایم فوق‌العاده بود. دو سال هم در سپاهان بودم که موفق به قهرمانی در لیگ شدیم و دو سال در پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی شدیم و در کل از همه آن سال‌ها خاطرات خوبی دارم.


در مورد انتقالت به پرسپولیس و جدایی ناگهانی‌ات بیشتر صحبت می‌کنی؟


 آن سال به خاطر نام لیگ امارات مجبور شدم از آن تیم جدا شوم، اما درواقع من مرا مجبور کردند که از پرسپولیس جدا شوم. آقای سیاسی از من خواست قراردادم را کم کنم که من هم قبول کردم. بعد از آن هم به من گفتند که قرارداد زمان آقای رویانیان را به تو نمی‌دهیم و باید آن پول را ببخشی و بعداً گفتند که بدهی به العجمان را هم که مبلغ 400000 هزار دلار است، ما نداریم که پرداخت کنیم که خاطرم هست که به ایشان گفتم با این شرایط منظورتان این است که من از پرسپولیس بروم؟ که در آخر هم از این تیم جدا شدم و به شهر اصفهان رفتم که همیشه از زندگی کردن در این شهر لذت می‌برم.


* افتخار شاگردی بزرگ‌ترین فوتبالیست قرن بیستم یعنی مارادونا را هم در کارنامه‌ات داری و به نظر می‌رسد رابطه بسیار خوبی هم باهم داشتید. برای ما بیشتر از آن دوران صحبت می‌کنی؟


  او هم من را دوست داشت و هم فوتبالم را می‌پسندید و من را به خیلی از بازیکنان مطرح آن دوران ترجیح می‌داد. خدا را شکر می‌کنم که چنین افتخاری را نصیب من کرد و اعتراف می‌کنم کار کردن با ایشان برایم بسیار لذت‌بخش بود.


*برگردیم به لیگ خودمان. تا چه حد با این نظر که پرسپولیس را به خاطر اختلاف 10 امتیازی قهرمان کنند موفق هستی؟


  البته فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد مسائل زیادی اتفاق افتاده که هیچ‌کس آن را پیش‌بینی نمی‌کرد. برای مثال ما آن سالی که با سپاهان قهرمان شدیم در فاصله چند هفته به پایان لیگ 8 امتیاز عقب بودیم اما پس از شکست مقابل صبا در قم موفق شدیم 8 هفته به پیروزی متوالی برسیم و قهرمان شدیم. البته مطمئنم به خود بازیکنان و هواداران پرسپولیس هم در صورت چنین تصمیمی این نوع قهرمانی نمی‌چسبد.


 *در پایان بهترین مربی و بهترین بازیکن به نظرت چه کسی بود؟


 مهدی ترابی امسال فصل خوبی را سپری کرد و بهترین بازیکن فصل بود و درخصوص مربیان هم باید بگویم هرچند ایکو توانست نتایج بسیار خوبی را بگیرد اما آندرا استراماچونی بسیار خوب کارکرد ولی متأسفانه نتوانست ادامه دهد.

دیدگاه‌ها