کد خبر : 1676739 | 17 فروردين 1399 ساعت 10:26 | 22.4K بازدید | 0 دیدگاه

استراتژی جدید کهکشانی‌ها برای سود بیشتر

طلای سفید؛ معدن پرسود ستاره‌های جوان رئال

روزنامه آ اس خرید بازیکنان زیر 20 سال رئال مادرید را بسیار موفق ارزیابی کرده و از آنها با عنوان "طلای سفید" یاد کرده است.

طلای سفید؛ معدن پرسود ستاره‌های جوان رئال

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی آ اس، روی جلد خود را به موفقیت باشگاه رئال مادرید در جذب بازیکنان زیر 20 سال اختصاص داده و می‌گوید بازیکنان زیر بیست سالی که رئال اخیرا چه به صورت دائمی و چه به صورت قرضی به مبالغی اندک به  خدمت گرفته در این تیم ارزشی چند برابر پیدا کرده‌اند و حالا مجموع ارزش آنها به 355.5 میلیون یورو بالغ شده است. آ اس از استراتژی رئال در قبال خرید این بازیکنان تقدیر کرده و از آنها به عنوان "طلای سفید" یاد کرده است.

 

1489030

 

رئال مادرید نه تنها می‌تواند از نظر ورزشی از استراتژی خود برای جذب این بازیکنان جوان استفاده کند بلکه حالا می‌تواند از آنها سود مالی قابل توجهی هم بدست آورد. از زمان افزایش شدید قیمت ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال، رئال مادرید سیاست کهکشانی خود را تغییر داد و به این نتیجه رسید که بهتر است به جای خرید بازیکنان بزرگ حاضر و آماده، پدیده‌هایی را خریداری کند که می‌داند در آینده درخشان خواهند شد.

 

در حال حاضر در رئال مادرید یازده بازیکن حضور دارند که زمانی به این باشگاه جذب شده‌اند که کمتر از بیست سال سن داشته‌اند. رئال مادرید برای خرید این یازده بازیکن 175.7 میلیون یورو هزینه کرده، یعنی برای هر بازیکن به طور میانگین 15.9 میلیون یورو. ولی حالا با توجه به ارزیابی ترنسفرمارکت، قیمت آنها به 355.5 میلیون یورو افزایش یافته یعنی به طور میانگین، هر بازیکن 32.2 میلیون یورو. یعنی رئال اگر همین  حالا آنها را به ارزش بازار به فروش برساند 179.8 میلیون یورو سود  خواهد کرد.

 

رئال در خرید وینیسیوس و رودریگو ریسک قابل توجهی کرد و آنها را زمانی به خدمت گرفت که تجربه بسیار کمی در فوتبال حرفه‌ای داشتند. دو بازیکنی که حالا از مهره‌های اصلی زیدان به حساب می‌آیند. حالا قیمت این دو ستاره جوان رئال چیزی در حدود 50 میلیون یورو ارزیابی شده است.

 

1489029

 

از دیگر موارد جالب می‌توان به آسنسیو، ادوگارد و والورده اشاره کرد. این سه بازیکن جوان با مبالغی اندک به رئال پیوستند. آسنسیو با 3.5 میلیون یورو، اودگارد با 2.8 میلیون یورو و والورده با 5 میلیون یورو. این در حالی است که در حال حاضر قیمت آنها به ترتیب 40، 50 و 60 میلیون یورو ارزیابی شده است. به این ترتیب، رئال مادرید تنها در قبال جذب این سه پدیده جوان تا اینجا حدود 100 میلیون یورو سود مالی کرده است. این رقم در آینده نزدیک به مراتب بیشتر از این خواهد شد.

 

سبایوس دیگر ستاره‌ای است که در زمان پیوستن به رئال مادرید قیمتی 15.5 میلیون یورویی داشت ولی حالا ارزش او در بازار 40 میلیون یورو ارزیابی شده است. کوبو پدیده ژاپنی که برای رئالی‌ها حتی یک یورو هم هزینه نداشته در حال حاضر دست‌کم 15 میلیون یورو ارزش دارد. رینیر ستاره جوان آرژانتینی که رئال مادرید اخیرا برای جذب او 30 میلیون یورو پرداخته یکی از معدود کسانی است که ارزش آن توسط ترنسفرمارکت کمتر ارزیابی شده است. این وبسایت ارزش رینیر را 25 میلیون یورو می‌داند. با اینحال رئال مادرید از این بابت نگرانی‌ای ندارد و مطمئن است زمانی که ستاره آرژانتینی پیراهن تیم اول رئال را به تن کرده و وارد میدان شود قیمت او به مراتب بیشتر از این خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها