کد خبر : 1676824 | 17 فروردين 1399 ساعت 16:42 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

پشت رییس جمهور هم حرف می‌زنند

نیکبخت: درگیری فیزیکی من و دایی صحت ندارد

مدافع چپ سابق تیم ملی می گوید بعضی از هم تیمی های سابقش زیر آب او را زدند و باعث شدند علی دایی نام او را خط بزند.

نیکبخت: درگیری فیزیکی من و دایی صحت ندارد

علیرضا نیکبخت واحدی در اوج دوران آمادگی خود و در شرایطی که یکی از ستاره های فوتبال ایران بود از سوی علی دایی از تیم ملی خط خورد.  ماجرا از این قرار است تیم ملی در تاریخ 20 آبان سال 1387 با قطر بازی داشت اما نیکبخت واحدی به دلیل اینکه با خود پاسپورت به همراه نداشت از این تیم خط خورد و با حکم کمیته انضباطی دو سال از همراهی تیم ملی محروم شد. 

 

نیکبخت بعد از گذشت حدود 12 سال از آن اتفاق ها گفت و گویی با ورزش سه انجام داد که در ادامه آن را می خوانید: 


شاید اگر نیکبخت روش بهتری را برای زندگی انتخاب می کرد الان سه جام جهانی را تجربه کرده بود. از این اتفاق ناراحت نیستی؟ 

 

اشتباهاتی که کردم خیلی به من لطمه زد اما پشیمانی روزهای گذشته می شود خود خوری که من دوست ندارم این اتفاق برایم رخ بدهد. باید به فکر آینده باشم تا بتوانم گذشته را جبران کنم.  من در آن زمان فکر می کردم فوتبال همیشه هست اما حالا می خواهم درس بگیرم و در مربیگری روش متفاوتی را در پیش بگیرم.

 

الان بازیکنانی که درگیر حاشیه می شوند را نصیحت نمی کنی؟ 


این اتفاق برای خودم من زمانی که با استقلال قرارداد امضا کردم هم افتاد. سال اول یک بازیکن بزرگ من را نصیحت کرد و من می گفتم او من را نصیحت می کند اما خودش وضعیتش این است.  فکر می کنم الان خیلی توصیه ها را جدی نمی گیرند ولی در مجموع در این سال ها وضعیت بهتر شده است، الان مدیربرنامه های بهتری هستند که بازیکنان را راهنمایی می کنند و آنها نسبت به ما خیلی ریزش دارند و بازیکنان کمتر با حاشیه فوتبال شان نابود می شود. 

 

تو در زمان علی دایی از تیم ملی اخراج شدی، آیا با او هنوز ارتباطی داری؟ 

 

نه در ارتباط نیستیم ولی مشکلی هم نداریم. در مجموع هرچه که بود در همان سال ها تمام شد و رفت.

 

ولی اخراج تو از اردوی تیم ملی حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت. 

 

حرف و حدیث زیاد است. من مدارکم را هم به دایی و هم به فدراسیون دادم. در آن زمان آنقدر فوتبالیست ضعیف داشتیم که خبرهای اشتباهی می دادند تا خودشان بازی کنند، آنها می خواستند من را از تیم ملی دور کنند. آن زمان چون بازیکن قوی زیاد بود نمی شد به راحتی به ترکیب تیم ملی رسید و به همین دلیل عده ای زیرآبزنی کردند.

 


از نظر تو ماجرا همان پاسپورت معروف است. این موضوع را تایید می کنی؟ 

 

من پاسپورتم در باشگاه پرسپولیس بود و پاسپورتی را آوردم که برای کشور امارات بود و اشتباه کردم. شاید ندانید ولی در آن بازی آقای دایی به بازیکن فیکس استراحت داده بود، نمی دانم چه اتفاقی افتاد که  دقیقه 90 به من زنگ زدند. مدارک در فدارسیون فوتبال وجود دارد، آقای مانوسی فر هم هست و می توانید از او سوال کنید. 10 شب به من زنگ زدند  گفتند 12 هتل باش و این مسائل پیش آمد. 


ولی در آن زمان حرف هایی به وجود آمد که شرایط تو عادی نبوده است. 


زیاد مهم نیست، پشت رییس جمهور حرف می زنند، من که دیگر نیکیخت واحدی هستم.  نباید این حرف ها را جدی بگیرید. 


حتی گفته شد تو با علی دایی درگیری فیزیکی پیدا کردی. 


حرف زیاد است ولی چنین چیزی نبود. 


و بعد از این اتفاق تو دیگر هرگز به تیم ملی برنگشتی. 


شرایط در آن زمان طوری بود که نشد برگردم و من را از کل فوتبال محو کردند. بعد از آن نگذاشتند پرسپولیس بازی کنم و کمیته به اصطلاح اخلاق 2 سال محرومم کرد. ولی عیب ندارد، دیگر گذشته ها گذشته است و نمی خواهم به آن فکر کنم. 


اگر یک اشتباه باشد که اگر به عقب برگردی آن را دیگر تکرار نمی کنی کدام اشتباه است؟ 


قرارداد اتلتیکو مادرید را باید امضا می کردم. آن زمان که من را می خواستند هنوز هیچ کدام از بازیکنان هم نسل من پیشنهادی نداشتند.

دیدگاه‌ها