کد خبر : 1677023 | 18 فروردين 1399 ساعت 16:34 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ معاون وزیر به ابهام‌های انتخابات یک فدراسیون

معاون وزیر ورزش از تصمیم گیری درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دانشگاهی تا پایان فروردین خبر داد.

پاسخ معاون وزیر به ابهام‌های انتخابات یک فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، در اسفندماه 98 با وجود برگزاری انتخابات فدراسیون های دوومیدانی و ورزش های جانبازان و معلولین، انتخابات یک فدراسیون دیگر به تعویق افتاد. فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی که در 4 سال اخیر با ریاست محمدر  ضا دهخدا به کار خود ادامه می داد، هم اکنون در شرایطی بلاتکلیف قرار دارد.


انتخابات این فدراسیون قرار بود 19 اسفندماه در پایان دوره 4 ساله دهخدا برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین اعلام نشدن نام کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به تعویق افتاد. در همان مقطع مسئولان وزارت ورزش از برگزاری انتخابات در نیمه اول اردیبهشت خبر دادند، اما هنوز هم نه خبری از اعلام اسامی نهایی کاندیداها شده و نه دبیر مجمع انتخاباتی معرفی شده است.


برای پیگیری این ماجرا با محمدحسین علیزاده، سرپرست فدراسیون تماس گرفتیم. او در این باره گفت: توافقی با وزارت ورزش بر سر برگزاری انتخابات در نیمه اول اردیبهشت داشتیم که منوط به بهبود شرایط و رفع محدودیت ها به خاطر شیوع ویروس کرونا است. تا یکی، 2 هفته آینده در این باره تصمیم نهایی را می گیریم.


سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی همچنین درباره چرایی عدم معرفی دبیر مجمع افزود: بعد از اینکه تاریخ انتخابات نهایی شود، دبیر مجمع نیز مشخص می شود. اسامی کاندیدا هم هنوز به ما اعلام نشده و به نظر می رسد در حراست در حال بررسی است.


برای پیگیری بیشتر با عبدالحمید احمدی، معاون امور فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش تماس گرفتیم که فدراسیون ورزش های دانشگاهی از زیر مجموعه این معاونت به حساب می آید. او نیز در این باره به "ورزش سه" گفت: فعلا که با توجه به شرایط موجود درباره تاریخ انتخابات نمی توان به صورت قطعی حرف زد. باید دید تا پایان فروردین چه اتفاقاتی رخ می دهد و اگر شرایط فراهم باشد، در اردیبهشت انتخابات را برگزار می کنیم.


وی درباره چرایی عدم اعلام نام دبیر مجمع و کاندیدای تایید صلاحیت شده و برخی شائبه ها پیرامون مهندسی انتخابات عنوان کرد: اعلام نام دبیر مجمع و کاندیدای تایید صلاحیت شده در حوزه اختیارات وزارت علوم است. با این حال وزارت ورزش هم به سهم خود در انتخابات نقش نظارتی خواهد داشت. سعی می کنم از هفته آینده بیش از قبل بحث انتخابات فدراسیون دانشگاهی را دنبال کنم و در اولین فرصت درباره آن تصمیم گیری کنیم.

دیدگاه‌ها