کد خبر : 1677066 | 21 فروردين 1399 ساعت 17:49 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

تعویق المپیک به نفع من شد؛

مهدی‌زاده: منتظر طلای سوم جهان باشید

کاراته‌کا ملی‌پوش ایران امیدوار است در سال جاری به سومین طلای جهان برسد و سهمیه المپیک ۲۰۲۱ را کسب کند.

مهدی‌زاده: منتظر طلای سوم جهان باشید

به گزارش "ورزش سه"، امیر مهدی‌زاده که قرار بود اردیبهشت‌ماه ۹۹ در رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته کاراته شرکت کند، به دلیل لغو المپیک باید بدن خود را آماده نگه دارد تا در مسابقات ماه‌های آینده و حتی انتخابی سال ۱۴۰۰ این سهمیه را به دست آورد.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در مکان جمعی تمرین کنیم، به "ورزش سه" گفت: ورزشکاران باید در باشگاه‌ها و اردوها تمرین کنند و خود را آماده نگه دارند، اما به دلیل وجود ویروس کرونا، به نظرم ورزشکاران بیشتر از همه در معرض خطر هستند چراکه نمی‌توانند به تنهایی تمرین کنند و باید کار گروهی انجام دهند.

 

او ادامه داد: من در خانه سعی می‌کنم تمریناتم را انجام دهم تا بدنم اُفت نکند ولی اینکه بشود در خانه تمرین خاصی انجام داد تا پیشرفت خاصی حاصل شود، امکان‌پذیر نیست. در منزل، امکانات باشگاه نیست ولی همین تمرینات روزانه‌مان، اجازه نمی‌دهد بدن‌مان از شرایط ایده‌آل خارج شود و همین کار هم خوب است. البته این شرایط تنها برای من نیست و همه ورزشکاران وضعیت یکنواختی دارند. باید با این شرایط کنار بیاییم و در خانه تمرین کنیم تا ببینیم در یکی، دو ماه آینده چه اتفاقی می‌اُفتد.

 

قهرمان دو دوره مسابقات جهانی کاراته اضافه کرد: بچه‌های ملی پوش نیز همه در خانه تمرین می‌کنند و شرایط تمام کاراته‌کاها یکسان است. هرکس به نوعی خودش را سرگرم می‌کند. باید در این وضعیت به نوعی خودمان را با تمرینات خانگی سرگرم کنیم تا بهتر و سرحال‌تر بمانیم.

 

مهدی‌زاده درباره نمایش تمرینات خانگی‌اش در فضای مجازی ابراز کرد: خودم دوست دارم به همه بگویم مشغول تمرین در منزل هستم چون می‌دانم شرایط همه به یک شکل است. این روزها تمرین کردن و ورزش در خانه می‌تواند به افزایش روحیه همه کمک کند.

 

 

1330682

 

او با بیان اینکه فدراسیون جهانی کاراته تاریخ جدیدی برای رقابت‌های انتخابی المپیک اعلام نکرده است، گفت: تاریخ المپیک به یک سال و نیم بعد رفت و طبیعتا انتخابی المپیک هم که قرار بود اردیبهشت ۹۹ برگزار شود، احتمالا با یک سال تاخیر و به تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۰ برود.

 

این ملی پوش کاراته ایران با بیان اینکه نحوه تخصیص سهمیه‌های این رشته در المپیک تغییر نمی‌کند، اظهار کرد: بخاطر شیوع کرونا در جهان، دو مسابقه بین‌المللی کاراته لغو شد که با تاخیر یک ساله المپیک، احتمالا آن مسابقات هم برگردد و شرایط بهتری برای امثال من به وجود بیاید. به نظرم رقابت‌های قهرمانی فرانسه قطعا برگزار خواهد شد.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه تعویق یک ساله المپیک به نفع من شد، عنوان کرد: ان‌شاالله با پایان شیوع کرونا، در آبان‌ماه امسال مسابقات جهانی کاراته را خواهیم داشت که خیلی به من کمک می‌کند چراکه برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی خاصی داشتم. با شروع دوباره تمرینات، به طور جدی‌تر آماده این مسابقات می‌شوم و قول می‌دهم سومین طلای جهانی را به دست آورم و اولین کاراته‌کار یرانی شوم که سه طلای انفرادی این رقابت‌ها را دارم. البته الان هم دو طلا را کسی به دست نیاورده، اما دوست دارم هت‌تریک کنم و به لطف خدا قطعا به این هدفم می‌رسم.

 

او با بیان اینکه فدراسیون جهانی کاراته تا دو هفته آینده برای اعلام زمان رقابت‌های انتخابی اعلام نظر می‌کند، گفت: بخاطر شیوع کرونا در جهان، سه مسابقه بین‌المللی کاراته لغو شده بود و از طرف دیگر فدراسیون جهانی قصد داشت خودش تعیین سهمیه المپیک را انجام دهد که با این شرایط، قطعا سهمیه سوم را به ما نمی‌دادند و قاعدتا شانس آخر را از من گرفته بودند. اگر آن کار را می‌کردند، عدالت برقرار نمی‌شد، اما با تعویق المپیک، فکر می‌کنم دوباره مسابقات لغو شده، برگزار شود.

دیدگاه‌ها