کد خبر : 1677143 | 19 فروردين 1399 ساعت 11:02 | 132.4K بازدید | 6 دیدگاه

آنچه در فوتبال برتر مطرح شد؛

طرح جاه‌طلبانه فتاحی برای پایان لیگ برتر

حضور سعید فتاحی مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ برتر در برنامه فوتبال برتر با اجرای میثاقی بعد از مصاحبه مفصل مجری این برنامه با دبیرکل اسبق فدراسیون اتفاق افتاد.

طرح جاه‌طلبانه فتاحی برای پایان لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، سعید فتاحی در شرایطی در این برنامه حاضر شده بود که بعد از برگزاری از سمت مسئول برگزاری مسابقات و جانشینی سهیل مهدی در هیچ گفتگوی مطبوعاتی حضور پیدا نکرده بود اما ظاهراً تغییر و تحول پیش روی فدراسیون فوتبال باعث شده که او از سایه بیرون بیاید.

 

نکته جالب از سعید فتاحی به اشاره او به صحبت های مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال برمیگشت که در زمان برکناری به فتاحی قول داده بود از هر فرصتی استفاده کند و حتی به او پست مدیریت تیم های ملی را داده بود که البته باتوجه به سابقه کوتاه اجرایی فتاحی در فوتبال ایران و در حوزه برگزاری، این مسئله کمی عجیب به نظر می‌رسید.

 

علی ایحال مهم‌ترین بخش صحبت های این چهره جنجالی سابق فوتبال ایران دو موضوع بود: اول این که او در لابلای صحبت ها به علاقه اش در زمان کوتاهی به تیم فوتبال استقلال اعتراف کرد و گفت که به واسطه تماشای یک مسابقه دربی که در فینال مسابقات جام آزادگان در سال ۱۳۶۹ انجام شده، از لج لایه های پرسپولیسی اش طرفدار استقلال شده اما این موضوع هیچ تاثیری در کار او ندارد. نکته جالب این که بیشتر چالش های فتاحی در دوران حضورش در سازمان لیگ، با هواداران استقلال بود.

 

1489475

 

اما گذشته از این صحبت، فتاحی در دقایقی از حضورش در فوتبال برتر دوباره در جلد مسئول برگزاری مسابقات فرو رفت و با تقویمی که با خود به استودیوی برنامه برده بود، راهکاری را برای ادامه لیگ فوتبال ایران ارائه کرده که تا به حال طرح نشده است. فتاحی با اشاره به این که پیش از ترک پست در سازمان لیگ مسابقات فوتبال ایران را تا جام جهانی قطر برنامه ریزی کرده است، درباره فرمول پیشنهادی اش برای انجام مسابقات این فصل لیگ گفت: یک راه پیش رو برای برگزاری مسابقات، تعطیل اعلام کردن مسابقات تا ۲۰ تیر ماه و سپس برگزاری فشرده آن با بازیکنان جدید است. یعنی به این صورت که ما رقابت های لیگ این فصل را با کادر فعلی خاتمه یافته اعلام کنیم و بعد ۹ هفته باقی مانده رقابت ها در تیرماه آینده به صورت فشرده برگزار شود و بعد از آن مسابقات به دلیل حضور ملی پوشان در تیم ملی تعطیل بشود و بعد فصل جدید بعد از انجام بازی های تیم ملی با همان نفرات آغاز شود.

 

حسن طرح مدنظر فتاحی این است که تیم ها بلاتکلیفی فعلی بیرون می‌آیند و تیم ها می‌توانند برای تیرماه و سپس فصل آینده برنامه ریزی کنند. با این طرح قهرمان لیگ از دل مسابقات بیرون می‌آید و البته ورود تیم ها به فصل انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات برای یک فصل و ۹ هفته پیش رو نیز تقریبا معقولانه به نظر می‌آید. البته حسن این موضوع تعطیلی تمرینات و همچنین ایجاد موج خبری به واسطه آغاز فصل نقل و انتقالات است.

 

البته  نکته اینجاست که حتی باوجود تاخیر در ادامه برگزاری لیگ با توجه به نامشخص بودن زمان از بین رفتن ویروس کرونا در ایران این طرح نیز ممکن است به ثمر ننشیند.

دیدگاه‌ها