کد خبر : 1677344 | 20 فروردين 1399 ساعت 12:33 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

چگونگی تکنولوژی VAR در لیگ قهرمانان آسیا

روزنامه الشرق قطر خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد با استفاده از اطلاعات کشور قطر، تکنولوژی کنم داور ویدیویی را در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

چگونگی تکنولوژی VAR در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ورزش سه، روز گذشته رسانه‌های عربستانی خبر دادند که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد تکنولوژی VAR را از مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ اجرا کند. اما باتوجه به این که در غرب آسیا تنها دو کشور این فناوری را در اختیار دارند، شبهات زیادی در این باره وجود داشت و بسیاری هم این خبر را شایعه قلمداد کردند اما امروز روزنامه الشرق قطر گفتگویی با رئیس کمیته داوران قطر انجام داده که نشان می‌دهد این خبر درست بوده است.

 

ناجی گویینی مدیر گروه داوری فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرده که AFC پیشنهاد همکاری به این فدراسیون را داده تا به این شکل VAR را در فوتبال آسیا گسترش بدهند. او همچنین اعلام کرد که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد برای اولین بار این تکنولوژی را در لیگ قهرمانان استفاده کند و نه فقط در قطر بلکه در دیگر نقاط قاره نیز اعمال خواهد شد.

 

وی افزود: در هفته های آینده و به خصوص بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا، جزئیات بیشتری از این موضوع را منتشر خواهیم کرد و درباره چشم انداز جامع آن صحبت می‌کنیم و همچنین پیشنهاد خود را به فدراسیون ها ارسال خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها