کد خبر : 1677424 | 20 فروردين 1399 ساعت 18:17 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

چرا VAR در فوتبال ایران راه نمی‌افتد؟

در پی ابلاغیه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده از کمک داور ویدیویی و الزام استفاده از آن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال ایران به سرعت باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

چرا VAR در فوتبال ایران راه نمی‌افتد؟

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اولین واکنش رسمی فدراسیون تکذیب خبر منتشره در رسانه های عربی بود اما امروز دو روزنامه قطری روی این موضوع صحه گذاشتند تا ثابت شود، لیگ قهرمانان آسیا که البته انجام شدنش فعلا با مخاطراتی رودرروست، در مرحله یک چهارم نهایی از کمک داور ویدیویی استفاده خواهد کرد تا ضریب اشتباه کمک داوران در این مرحله کاهش یابد.

 

از کشورهای منطقه عربستان، امارات، قطر و... از ابتدای سال گذشته به سیستم VAR مجهز شدند اما ایران باوجود فشار تماشاگران به مسئولان فوتبال، هنوز در این زمینه اقدامی به عمل نیامده که بخشی از آن به مسائل مالی برمی‌گردد.

 

با این حال در یک سال گذشته فعالیت هایی جدی برای مجهز کردن ورزشگاه های ایرانی به سیستم VAR انجام شده و حتی حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ به باشگاه ها نامه زده و شرکتی را به آن ها معرفی کرده تا در زمینه نصب و راه اندازی VAR با باشگاه ها جلسه بگذارد و این سیستم را در ورزشگاه های ایران راه بیاندازند.

 

این شرکت که نمایندگی یک برند مورد تائید در این عرصه محسوب می‌شود، قصد دارد سیستم کمک داور ویدیویی را در ورزشگاه های ایران راه بیاندازد و در این زمینه فعالیت های مختلفی را با حضور داوران و مسئولان انجام داده است. در عین حال مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز که در حال حاضر بیشتر درگیر موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال است، به عنوان مرد اول اجرایی فدراسیون فوتبال باید این مسئله را در دستور کار خود قرار بدهد، چرا که زمان تنگ است و تا چشم بهم بزنید، فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا به جایی می‌رسد که ممکن است سلب میزبانی از تیم های ایرانی را نیز در پی داشته باشد.

 

در عین حال مجهز شدن ورزشگاه ها به کمک داور ویدیویی از اغتشاشات داوری در فوتبال ایران نیز خواهد کاست و این بدل به یکی از ضروری ترین قسمت های داوری در سراسر جهان شده است.

دیدگاه‌ها