کد خبر : 1677406 | 20 فروردين 1399 ساعت 17:06 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت تا 8 تیر 1400 ادامه دارد

5 هزار سهمیه باقی‌مانده المپیک چگونه توزیع می‌شود؟

کمیته بین المللی المپیک نحوه توزیع 5 هزار سهمیه باقی مانده برای المپیک توکیو را اعلام کرد.

5 هزار سهمیه باقی‌مانده المپیک چگونه توزیع می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، کمیته بین المللی المپیک بعد از تصمیم رسمی برای تعویق المپیک توکیو حالا سیستم جدید برای کسب سهمیه را اعلام کرده است.


بازنگری در شیوه نامه انتخابی المپیک توکیو که در سال 2017 مورد تایید هیات اجرایی قرارگرفته، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا حالا در دستور کار قرار گرفته است.


IOC دستورالعمل جدیدی را برای کسب سهمیه های باقی مانده المپیک تعیین کرده و مثل قبل اعلام کرده که سهمیه های کسب شده قبلی اعتبار دارد.

 

بر این اساس درباره انتخابی‌ها:
آخرین مهلت برگزاری انتخابی‌ها نهایتا تا پیش از 29 ژوئن(8 تیرماه 1400) می‌باشد.
ورودی نهایی رشته‌های ورزشی 5 جولای خواهد بود.
بازنگری در شیوه انتخابی می‌بایست با سرعت بیشتر بمنظور اطمینان بخشی به ورزشکاران و کمیته‌های ملی المپیک صورت پذیرد.

 

در خصوص اختصاص سهمیه‌ها:
ورزشکاران و کمیته‌های ملی المپیک  که قبلاً سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند، با وجود به تعویق افتادن بازی‌ها، سهمیه را حفظ می‌کنند.
درمجموع ، 57 درصد از کل سهمیه ورزشکاران تاکنون اختصاص یافته است و تقریباً 5 هزار سهمیه باقی مانده است.
 
-در بعضی موارد ، سهمیه انتخابی المپیک توسط کمیته ملی المپیک یک کشور به دست می‌آید و در موارد دیگر مستقیماً توسط یک ورزشکار. در همه موارد و طبق منشور المپیک، کمیته ملی المپیک مربوطه حق انتخاب ورزشکاران را برای حضور در مسابقات المپیک توکیو دارد.
 
-اولویت، مسیر انتخابی برای هر رشته است. این اصل فدراسیون‌های جهانی را ترغیب می‌کند تا با جایگزین کردن فرصت‌های از دست رفته برای تخصیص سهمیه با همان تعداد رویدادها، رویکردی مشابه را دنبال کنند.
 
-با توجه به سناریویی که تخصیص سهمیه بر اساس رتبه بندی  آن صورت می‌گیرد، فدراسیون‌های جهانی اختیار تعیین مهلت و رتبه بندی جدید دارند. کمیته بین المللی المپیک حساسیت چنین تصمیماتی را درک می‌کند؛ لذا، یک تعادل ورزشی بین حفاظت از ورزشکارانی که بر اساس مهلت‌های پیشین انتخابی توکیو۲۰۲۰ نزدیک به کسب سهمیه بوده‌اند و ایجاد زمینه حضور برترین ورزشکاران برای انتخاب و حضور در سال ۲۰۲۱ می‌بایست برقرار گردد.
 
-فدراسیون‌های بین المللی و فدراسیون‌های متبوع ملی و کمیسیون‌های ورزشی ملزم به رسیدن به تفاهم و توافق در خصوص بهترین تصمیم هستند.

 

در خصوص احراز صلاحیت:
-مطابق با این اصل که ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک توکیو  صلاحیت خود را حفظ کرده‌اند واجد شرایط باقی بمانند، امکان پذیر است.
-فدراسیون‌های جهانی در صورت نیاز اجازه دهند ورزشکارانی که واجد شرایط در سال ۲۰۲۰هستند، واجد شرایط برای حضور در رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ باشند. تنها استثنا در صورتی خواهد بود که این اولویت بندی سنی خطر ایمنی و یا پزشکی ورزشکاران را تهدید کند.


-با توجه به معیارهای واجد شرایط بودن برای محدوده سنی پایین، در صورت وجود، IOC صلاحیت کامل IF ها را برای ارزیابی صلاحیت آن دسته از ورزشکارانی که در ژوئیه سال ۲۰۲۰ واجد شرایط نیستند اما در سال ۲۰۲۱ با محدوده سنی پایین تر نزدیک می‌شوند، به رسمیت می‌شناسد.

دیدگاه‌ها