کد خبر : 1677445 | 20 فروردين 1399 ساعت 20:39 | 121.7K بازدید | 0 دیدگاه

صدای جادویی در شهر گرانادای اسپانیا

استوری آبیدال برای اذان با صدای خواننده ایرانی (عکس)

مدیرورزشی بارسلونا با انتشار یک استوری و سپس پستی در صفحه اینستاگرام خود به موضوع پخش اذان در اسپانیا واکنش نشان داده است.

استوری آبیدال برای اذان با صدای خواننده ایرانی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که جهان درگیر ویروس کرونا است و اسپانیا بعد از آمریکا با 146,690 در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار دارد، رد پنج قرن اخیر پخش اصوات اذان در این کشور ممنوع شده بود و حالا و برخی از مسلمانان این کشور که در شرایط قرنطینه قرار دارند، به هنگام اذان در پشت بام‌ های خانه خود اذان می‌ گویند. این روند ادامه یافت و در نهایت برای نخستین بار بعد از 500 سال مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا صدای اذان از گلدسته‌های آن پخش شد.

 

حالا اریک آبیدال بازیکن مسلمان و سابق بارسلونا در واکنش به پخش اذان در این کشور پس از چند قرن صدای مهدی یراحی خواننده کشورمان را در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است و نوشت:

 

500 سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده است. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر

 

این اتفاق درحالی رخ داده است که شهردار بارسلون تاکید کرده بود که تا شهردار است صدای اذان مسلمانان در این ایالت به هیچ وجه پخش نخواهد شد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا در حال حاض حدود یک میلیون و 700 هزار نفر نفر پیشینه ای مسلمان در کشور اسپانیا ساکن هستند که سه الی چهار درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. بخش عظیمی از این مسلمانان مهاجرانی از مراکش و سایر کشورهای آفریقایی هستند. موج جدید مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش شمار و مسلمانان شده‌است. پس از اخراج مسلمانان از اسپانیا در سال 1492، برای مدت های فراوان در این کشور مسلمانی وجود نداشت. در اواخر قرن نوزدهم و پس از ورود اسپانیایی ها به شمال غرب آفریقا به‌ شماری از ساکنان مسلمان مراکش و صحرای غربی تابعیت اسپانیایی اعطا شد.

 

1489798

دیدگاه‌ها