کد خبر : 1677530 | 22 فروردين 1399 ساعت 12:49 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

رکوردداران تعداد بازی در لیگ برتر چه کسانی هستند؟

مهدی - جلال؛ جنگ سیدها ابدی است!

سیدهای باتجربه فوتبال ایران که همیشه رفاقت و رقابت جالبی با هم داشتند حالا برای کسب یک عنوان مهم تلاش می کنند.

مهدی - جلال؛ جنگ سیدها ابدی است!

به گزارش "ورزش سه"،  در طول نوزدهم دوره برگزاری رقابت های لیگ برتر در ایران بازیکنان بسیار زیادی توانستند در تیم های حاضر به میدان بروند اما خیلی از آنها خیلی زود راهشان عوض شد و نتوانستند به حضور در لیگ برتر ادامه بدهند و استمرار ببخشند. در این بین اما چند نفری هستند که با آمادگی بالای بدنی و توانایی های فنی ای که داشتند سال ها است در تیم های لیگ برتری به میدان می روند و از نظر تعداد بازی در رقابت های داخلی ایران رکورددار هستند. بازیکنانی که البته دو سه نفرشان هنوز هم فوتبال بازی می کنند و البته طبیعی است که بعضی هایشان بازنشسته شده باشند.


وقتی به بررسی عملکرد بازیکنان لیگ برتر از نظر تعداد بازی در لیگ برتر می پردازیم، به یک نکته قابل توجه می رسیم که به رقابت جالب سیدجلال حسینی و سیدمهدی رحمتی ربط دارد. کاپیتان کنونی پرسپولیس و کاپیتان سابق استقلال که همواره رفاقت و البته رقابت جالبی داشته اند، حالا برای کسب عنوان رکورددار بازی در لیگ برتر تلاش می کنند.


در طول نوزده دوره ای که لیگ برتر برگزار شده تاکنون سیدجلال حسینی با پیراهن تیم های مختلف 490 بازی انجام داده و سیدمهدی رحمتی 482 مسابقه برای تیم هایش به میدان رفته است. آماری که با نفرات بعدی از این حیث اختلاف فاحشی دارد و می تواند در آینده دستخوش تغییراتی هم بشود.


این دو بازیکن 39 ساله که هم اکنون هم فوتبال بازی می کنند، می توانند این رکورد را بهبود ببخشند و قطعا با توجه به اینکه بعید است فعلا از فوتبال خداحافظی کنند، احتمالا اتفاقات جالبی در این باره رخ می دهد.

 

1489912


سومین نفری که بعد از سیدجلال و مهدی رحمتی بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر را دارد، ابراهیم صادقی کاپیتان وفادار سابق سایپا است. سرمربی کنونی نارنجی پوشان در دوران بازی اش 438 بار در لیگ برتر به میدان رفت و یک رکورد بی نظیر خلق کرد.


محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس و کنونی پارس جنوبی هم یکی از 10 بازیکنی است که در لیگ برتر بیشترین تعداد بازی را دارند. نوری 38 ساله که در لیگ نوزدهم عملکرد فوق العاده ای داشته با پیراهن تیم های مختلف تاکنون 369 بار در لیگ برتر بازی کرده و با توجه به اینکه دوست دارد همچنان به بازی کردن ادامه بدهد، احتمالا این تعداد را افزایش می دهد و حتی شانس این را دارد تا رده چهارم برترین بازیکنان از این حیث بالا بیاید. الان چهارم بازیکن از نظر تعداد بازی در لیگ برتر مهدی رجب زاده است که 381 بار به میدان رفت و دو سال پیش کفش هایش را آویخت. یعنی اگر نوری 13 مسابقه دیگر در لیگ برتر به میدان برود، به رکورد رجب زاده خواهد رسید.


بازیکنانی که بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر را انجام دادند در ادامه آمده است:


1-سیدجلال حسینی 490 بازی
2-- سیدمهدی رحمتی 482 بازی
3- ابراهیم صادقی 438 بازی
4- مهدی رجب‌زاده  381 بازی
5- مرتضی اسدی 380 بازی
6- امیرحسین صادقی  379 بازی
7- محسن بنگر 372 بازی
8- خسرو حیدری 370 بازی
9- محمد نوری 369 بازی
10- پژمان نوری 367 بازی

دیدگاه‌ها