کد خبر : 1677701 | 22 فروردين 1399 ساعت 16:55 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش مارکا:

رئال الگویی برای بارسا، اتلتیکو و تمام لالیگا

باشگاه رئال مادرید پس از توافق با بازیکنانش برای کاهش دستمزدها، به الگویی برای تمام لالیگا تبدیل شده است.

رئال الگویی برای بارسا، اتلتیکو و تمام لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، دو شب پیش بود که باشگاه رئال مادرید در بیانیه ای اعلام کرد که با بازیکنان تیم های فوتبال و بسکتبالش به توافق رسیده تا در صورت نیمه تمام ماندن فصل، 20 درصد و در صورت ادامه فصل، 10 درصد از دستمزدها کاسته شود. به این ترتیب تمام کارکنان باشگاه در دوران تعطیلی فوتبال و قرنطینه عمومی اسپانیا به دلیل شیوع کرونا، دستمزدشان را کامل دریافت خواهند کرد.

 

 

1490067

 

 

هرچند پیش از این بارسا و اتلتیکو نیز خبر از کاهش 75 درصدی دستمزدها داده بودند ولی بین اقدام آنها و رئال، دو تفاوت عمده وجود دارد که باعث می شود حرکت رئال برجسته تر جلوه کند.

 

هر دو تیم بارسلونا و اتلتیکو 75 درصد از دستمزد بازیکنان شان را کاهش داده اند اما حرکت این دو باشگاه که "ERTE" نامیده می شود، باعث خواهد شد تا مابقی دستمزد به دولت اسپانیا واگذار شود. طبق طرحی از سوی دولت اسپانیا، دستمزد کسانی که از سوی کارفرمایان شان در مدت زمان قرنطینه عمومی به حالت تعلیق درآمده اند، از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد اما کاهش دستمزد در رئال مادرید توافقی بوده و هیچ مسئولیتی به دولت واگذار نشده است.

 

 

1455411

 

 

دومین تفاوت به شفافیت این توافق بر می گردد؛ به این ترتیب که در اتلتیکو همه چیز به مدت زمان وضعیت اضطراری اسپانیا بستگی خواهد داشت و کاهش دستمزدها، با طولانی تر شدن قرنطینه بیشتر خواهد شد و می تواند به 18 درصد برسد.

در بارسلونا نیز تعلیق تا 60 روز در نظر گرفته شده و سپس حداکثر کاهش دستمزد 11.5 درصد خواهد بود. این کاهش البته تنها دستمزدها را شامل می شود و بندهای موجود در قرارداد باید توسط باشگاه پرداخت شود اما کاهش 10 یا 20 درصدی در رئال، هم دستمزد را شامل می شود و هم بندهای متغیر موجود در قراردادها را.

به عبراتی کاهش دستمزدها در رئال هم موثرتر خواهد بود و هم از شفافیت بیشتری برخوردار است.

 

دیدگاه‌ها