کد خبر : 1677846 | 23 فروردين 1399 ساعت 12:45 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

قمری: باید صبر کنیم تا شرایط نرمال شود

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با توجه به تعویق المپیک باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم اما با شرایط بحرانی، فعلا تا نرمال شدن شرایط باید صبر کنیم.

قمری: باید صبر کنیم تا شرایط نرمال شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، خسرو قمری در باره ی اینکه تعویق بازی های المپیک تا چه اندازه می تواند به دوچرخه سواری ایران برای کسب نتیجه بهتر در توکیو کمک کند، بیان کرد: ما در المپیک در یک فضای رقابتی جهانی رکاب می زنیم از این رو اگر تعویق المپیک تاثیر مثبت داشته باشد این تاثیر مثبت برای همه کشورها است و اگر تاثیر آن منفی باشد روی تمام کشورها اثر می گذارد. اما در وضعیت موجود، اگر کشوری بتواند این فرصت را براساس شرایط خودش و امکاناتی که دارد مدیریت کند، چند قدم از رقبا جلو می افتد.

 

او ادامه داد: ما نیز باید براساس شرایط خودمان این فرصت را مدیریت کنیم و از زمانی که در اختیارمان هست نهایت استفاده را ببریم. اما بحث این است اکنون با توجه به این که کشور در شرایط بحرانی به سر می برد حتی اگر برنامه ریزی هم داشته باشیم نمی‌توانیم اجرایی کنیم. ما باید براساس نظر وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا تصمیم بگیریم، از این رو ابتدا باید صبر کنیم که شرایط نرمال شود.

 

قمری در مورد آماده کردن رکابزنی که قرار است به المپیک برود نیز گفت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری تمام مسابقات را تا سه ماه آینده لغو کرده است و فعلا بلاتکلیف هستیم. ما برای اینکه فردی که می خواهد به المپیک اعزام شود را انتخاب کنیم ابتدا گروهی ۱۰ نفره را در نظر می گیریم و از میان آنها یک نفر به المپیک می رود. اما با توجه به شرایط خطرناکی که الان وجود دارد باید صبر کنیم وضعیت نرمال شود. در حال حاضر هم رکابزنان در شهر های خود براساس برنامه تمرینی خود همچنین برنامه ای که از مربیانشان و مربی تیم ملی گرفته اند، تمرین می‌کنند.

 

او ادامه داد: البته ما بلاتکلیفی دیگری هم داریم که مربوط به نفراتی است که کار استعدادیابی روی آنها انجام شده است. الان زمانی است که باید با دوچرخه تمرینات خود را آغاز کنند اما با این شرایط امکانش نیست.

 

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که امکان دارد مسابقات تریال قهرمانی آسیا و تور آذربایجان در ایران به تعویق بیفتد، گفت: فعلا باید صبر کنیم و  ببینیم در آینده شرایط به چه شکل می شود و اکنون زود است در مورد برگزار ی این دو رویداد تصمیم گیری کنیم.

 

او در پایان گفت: از رسانه ها تشکر می کنم که سال گذشته با نقدها و پیشنهادات خود به ما کمک کردند. شاید اشتباهاتی در کار ما بوده که از همه عذرخواهی می کنم و من از کسانی که کنار ما بودند تشکر می کنم. آرزوی سلامتی برای جامعه ورزش به ویژه خانواده دوچرخه سواری دارم.

دیدگاه‌ها