کد خبر : 1678029 | 24 فروردين 1399 ساعت 11:31 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌های ۱۰ سال قبل را شناسایی کنید(عکس)

جهانبخش، کاوه، پورعلی‌گنجی و ...؛ پیام صادقیان کو؟!

تیم ملی جوانان ایران در سال ۲۰۱۰ نفراتی داشت که حالا تعدادی از آنها تبدیل به لژیونرهای مطرح و نفرات دیگری فراموش شدند.

جهانبخش، کاوه، پورعلی‌گنجی و ...؛ پیام صادقیان کو؟!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی نوجوانان ایران نخستین قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا را در سال ۲۰۰۸ با سرمربیگری علی دوستی‌مهر به دست آورد، اما علاوه بر ارزشمند بودن کسب آن جام که در تاریخ تکرار نشده بود، حضور برخی ستاره‌های کنونی فوتبال ایران و تاثیرگذاری آنها در به دست آمدن این عنوان بی‌تاثیر نبود.

 

نفراتی مثل پیام صادقیان، کاوه رضایی و ... همراه با تیم ملی نوجوانان ایران به قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۸ دست پیدا کردند که رضایی نیز در آن رقابت‌ها با ۶ گل زده در مجموع ۶ مسابقه‌ی ایران برابر بحرین، ازبکستان، سنگاپور، سوریه، امارات و کره جنوبی که تمام آنها با برد همراه بود، توانست به عنوان آقای گلی هم برسد و از همان زمان نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

 

 

اما بعد از قهرمانی آسیا و تصمیمی که علی دوستی‌مهر برای آوردن ستاره‌های نوجوانان به رده جوانان و اضافه کردن چند بازیکن دیگر گرفت، موجب شد تا تیمی تشکیل شود که در حال حاضر بسیاری از آنها ستاره‌های فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند و تعدادی هم فراموش شده و از فوتبال فاصله گرفته‌اند.

 

 

تیم ملی جوانان ایران بعد از آنکه با علی دوستی‌مهر نتوانست از مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ ساله‌های آسیا در سال ۲۰۱۰ بالا برود و وداع زودهنگامی با این بازی‌ها داشت، بلافاصله با این مربی کارش را برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی شروع کرد که البته در ادامه راه و اردوها، اکبر محمدی جانشین او شد.

 

 

اما تیم ملی جوانان در آن زمان که خود را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی آماده می‌کرد، بازیکنانی شاخصی داشت که از بین آنها افراد پُرحاشیه و مهم‌تر، لژیونرهای سرشناس و گران قیمتی هم بیرون آمدند.

 

 

در زمانی که تیم ملی جوانان ایران مشغول تمرین و آماده‌سازی برای جام جهانی بود، بازیکنانی همچون علیرضا جهانبخش، کاوه رضایی، امید عالیشاه، هادی محمدی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده، علیرضا بیرانوند، ایمان صادقی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، یعقوب کریمی، مجتبی محبوب مجاز و ... در آن تیم بودند که اکنون سرنوشت متفاوتی برای آنها رقم خورده است.

 

 

جهانبخش که بیش از ۱۰ سال است حضور مستمر در اردوهای ملی در تمام رده‌های سنی داشته و دارد، در حال حاضر گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که با انتقالی شگفت‌انگیز و بعد از آقای گلی به همراه آلکمار در لیگ اردیویسه هلند، راهی لیگ جزیره و برایتون انگلیس است.

 

 

کاوه رضایی نیز دیگر لژیونرِ تیم جوانان دوستی‌مهر است که پس از سال‌های موفقیت‌آمیز در ذوب‌آهن و استقلال، دو سال است در ژوپیر لیگ بلژیک حضور دارد و یکی از بهترین گلزنان این رقابت‌ها در دو سال پیاپی لقب گرفته و مرتضی پورعلی‌گنجی نیز در سالیان اخیر سعی کرده بهترین عملکرد را در خط دفاعی تیم‌های باشگاهی و خارجی‌اش داشته است.

 

 

علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه، دو بازیکن حال حاضر پرسپولیس هستند که در گذشته با جهانبخش، کاوه رضایی و ... در تیم ملی جوانان بودند و رابطه صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند.

 

بیرانوند که سال آینده همانند جهانبخش، کاوه رضایی و پورعلی‌گنجی لژیونر خواهد شد، یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس در چهار سال اخیر بوده و امید عالیشاه نیز ازجمله جوانان سابقا ملی پوش است که در حال حاضر با سرخ‌پوشان پایتخت قراردادی امضاء نکرده است. ضمن اینکه بیرانوند در تصاویری که می‌بینید، نخستین تجربه حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورده است.

 

 

علاوه بر این نفرات، هادی محمدی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده، صادق بارانی و ... نیز نفراتی از تیمِ آن مقطع علی دوستی‌مهر بودند که در حال حاضر هم در لیگ برتر بازی می‌کنند و جایگاه ثابتی در ترکیب تیم‌های خود دارند.

 

 

اما سرنوشت خوشی در انتظار ایمان صادقی، یعقوب کریمی، مجتبی محبوب مجاز، میلاد غریبی و مهم‌تر از همه، پیام صادقیان نبود؛ بازیکنی که استعداد او موجب می‌شد تا بیشتر فوتبال دوستان بازی او را در نظر بگیرند.

 

صادقیان از آن دست بازیکنانی بود که علی دوستی‌مهر حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کرد، اما پیام با وجود اینکه تا پوشیدن پیراهن ذوب‌آهن و پرسپولیس هم رسید ولی سال به سال از روزهای فوق‌العاده خود فاصله گرفت و در نهایت به جایی رسید که یک سایت شرط‌بندی در ترکیه راه‌اندازی کرده است!


در تصاویر و نوع تمرینات دوستی‌مهر هم مشخص است که صادقیان در آن زمان جزو سه ستاره اول تیم ملی جوانان ایران بود، اما پیام راه درستی در پیش نگرفت تا به کل از فوتبال ایران محو و محروم شود.

 

تصاویری که امیرحسین خیرخواه ۱۰ سال قبل از تمریناتِ آن روزهای تیم ملی جوانان با حضور بازیکنان دوست‌داشتنی و آینده‌دار گرفت، خاطرات زیادی را به یاد هواداران فوتبال می‌آورد، اما مهم‌تر از همه این نکته را یادآوری می‌کند که تلاش مستمر و زندگی حرفه‌ای از دوران نوجوانی و جوانی به بعد چقدر می‌تواند در سرنوشت یک بازیکن تاثیر بگذارد و او را به لیگ‌های برتر انگلیس و بلژیک برساند یا از روزگار فوتبال محو کند.

 

دیدگاه‌ها