کد خبر : 1678310 | 25 فروردين 1399 ساعت 18:59 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

ثابتی:از بنایی و دست‌فروشی به آرزوی فوتبالی‌ام رسیدم

دروازه‌بان سابق تراکتور و ابومسلم که با حضور در فوتبال در سن 42 سالگی یک رکورد جالب از خود به جا گذاشت، از رویای تازه‌اش در مربیگری می‌گوید.

ثابتی:از بنایی و دست‌فروشی به آرزوی فوتبالی‌ام رسیدم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ثابتی، که اکنون مربیگری دروازه‌بانان گل ریحان را برعهده گرفته درباره شرایط تمرینی در این روزها گفته: یک سری برنامه خاص به هر سه دروازه‌بان تیم دادم و شامل وزنه زدن که مخصوص دروازه‌بانی است و تمرینات هوازی و بی‌هوازی و عضلات شکم که دوچرخه سواری و دویدن نیز در آن است می‌شود و گلرها نیز فیلم تمرینات خود را برای من می‌فرستند.

 

ثابتی درباره تصمیمش برای حضور در این تیم می‌گوید: گل ریحان چالش جدید برای من بود. تجربه کار در لیگ دو را نیز داشتم که سال بعد آن، مستقیم رفتم لیگ برتر. حضور در ماشین سازی و شهر تبریز برایم سخت بود زیرا یاعث شد تا از خانواده‌ام دور باشم. رفت و آمدهای پیاپی حتی من را از دانشگاه نیز عقب انداخت. اول فصل ابراهیم صادقی لطف کرد و به من پیشنهاد حضور در سایپا را داد. پس از آن محمد نصرتی با من تماس گرفت و چون تیم در کرج بود و شخص محمد نصرتی که برایم همیشه قابل احترام بوده، این پیشنهاد را قبول کردم. هدفم این است که روزی جزو بهترین مربی گلرهای ایران شوم و این آمادگی بدنی به من کمک می‌کند تا به هدفم زودتر برسم. تا روزی که بتوانم و قادر باشم تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم با بهترین فرم، کنار شاگردانم باشم.

 

دروازه‌بان سابق تراکتور که رکورد حضور در فوتبال تا 42 سالگی را در کارنامه دارد در اینباره می‌گوید: تا 40 سالگی لیگ برتر بازی کردم اما به دلیل مصدومیتی که داشتم، یک دوره مربیگری را نیز در همان سال پشت سر گذاشتم. در 42 سالگی به عنوان بازیکن - مربی در لیگ دو با تیم هف سمنان کار کردم. روزی 11 کیلومتر می‌دوم و با این وجود، خیلی از ورزش کردن خوشحالم. در جوانی به دلیل مشکلاتی که در زندگی روز‌مره داشتیم، سیگار فروشی، نوشابه فروشی و حتی بنایی کردم تا توانستم به عشقم که فوتبال است برسم.

 

1280319

 

 

ثابتی یکی از خاطرات جالب دوران فوتبالش را اینطور توضیح می‌دهد: اولین بازی‌ای که در لیگ برتر بازی کردم با پیراهن ابومسلم مقابل پرسپولیس که خیلی برایم لذت بخش بود. همچنین در اولین دوره حضور باشگاه تراکتور در لیگ قهرمانان، در بازی رفت که در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد و هواداران بسیاری نیز حضور داشتند که خیلی برایم روز بزرگی بود. استرس زیادی داشتم و البته خوشبختانه بازی خوبی را پشت سرگذاشتیم.

 

وی یکی از خاطرات تلخ فوتبالش را انحلال ابومسلم می‌داند: ابومسلم یک تیم پر ریشه و باقدمت بود ولی عوامل زیادی در ناکامی این تیم وجود داشت. این باشگاه در یک برهه زمانی نباید به بخش خصوصی واگذار می‌شد. عباسی هم چون از جیب خود هزینه کرد و پشتوانه نداشت، زده شد و رفت. خدا را شکر حمیداووی آمده فوتبال مشهد را بلند کرده است وامیدوارم او را فوتبال زده نکنند همانطور که آقای زنوزی آمده و تراکتور را بلند کرده است. باید دولت و افراد سیاسی هر شهری، حمایت معقول و درست از مدیران باشگاه‌ها داشته باشند تا صنعت فوتبال نیز همچنان پویا باقی بماند.

دیدگاه‌ها