کد خبر : 1678371 | 26 فروردين 1399 ساعت 10:47 | 159.1K بازدید | 177 دیدگاه

مروری بر گل‌های خاطره انگیز ملی؛

نظرسنجی: بهترین گل ملی تاریخ را انتخاب کنید

همین که به فوتبال علاقمند می شوید، اتفاقات زیادی انتظار شما را می کشند. اینجا به 20 برش فراموش نشدنی و دیوانه کننده فوتبال ملی ایران پرداخته ایم.

نظرسنجی: بهترین گل ملی تاریخ را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا صدر مقدمه فصل دوم کتاب روزی روزگاری فوتبال را اینطور آغاز کرده است:« فوتبال ایران مثل خیلی چیزهای دیگر این مرز و بوم خودرو بود و خودجوش. بی برنامه کلان، بی امکانات اولیه و بدون توجه به استعدادهایش. فوتبال ایران را با استعدادهای بربادرفته  در دورهای مختلف دوره کردیم. با کودکانی که کسی آنها را نفهمید و جوانانی که کسی سراغ‌شان نرفت. با مردمانی که سری پر باد داشتند. با مردمانی که سری پر باد داشتند. با تماشاگرانی متکبری که از آن بالا به آسیایی ها، از عرب های سیه چرده همسایه تا چشم بادامی های شرقی، نگاه کردند. با طرفدارانی که معمولا نه چندان فروتنانه شکست های آسیایی را پذیرفتند. در حالی که همیشه و همه جا در خلوت خود تکرار کردیم خانه ورزش ما از پای بست ویران است.» 


با این وصف چشمه لایزال استعدادهای بی اعتنا به کمبودها برخلاف جریان آب شنا کردند، درخشیدند و به پرواز درآمدند؛ از نسل طلایی و پرافتخار فوتبال ایران دهه 70 میلادی که با با ستارگانی مثل حجازی، پروین، روشن، قلیچ خانی و خیلی های دیگر در آسیا یکه تازی می کرد تا بازیکنان مصیبت کشیده نسل بعد از انقلاب که درگیر جنگ شده بود؛ از زنده شدن دوباره فوتبال ایران با نسل تکرارنشدنی 98 تا همین حالا که امیدواریم تیم ملی ایران، دو شکست برابر عراق و بحرین در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را جبران کند و برای ششمین مرتبه به جام جهانی راه یابد.

 

بهترین گل های خاطره انگیز تاریخ تیم ملی ایران

 

 

در این مسیر هواداران فوتبال شادی ها و غم های زیادی را از سر گذرانده اند. در این مطلب اما قصد داریم به برش هایی غرورآمیز از تاریخ فوتبال ایران بپردازیم و به 20 لحظه فراموش نشدنی فوتبال ایران اشاره کنیم که هر چند سال هم که از آنها گذشته باشد، هنوز هم که هنوز است، لبخند شادی را روی لب‌هایمان می آورد.

 

این شما و این 20 گل تاریخی فوتبال ملی ایران: 

 

1-  همایون بهزادی (رژیم اشغالگر قدس)


اولین جام مهم ایران در رقابت های آسیایی، با گل همایون بهزادی در دیدار مقابل حریف قدرتمندی به نام اسرائیل به دست آمد. در حالی که ایران با یک گل از حریف قدرتمند خود عقب بود، با تعویض همایون بهزادی و ورود او به زمین، بازی شرایط متفاوتی پیدا کرد و سرطلایی فوتبال ایران موفق شد روی پاس اکبر افتخاری، گل تساوی ایران را به ثمر برساند. گلی که حفظ آن به منزله قهرمانی تیم ملی در این مسابقات بود. اگرچه ایران با گل پرویز قلیچ خانی در دقیقه 86 به اندوخته های خود اضافه کرد تا با قاطعیت و با برد دو بر یک قهرمان این تورنمنت بشود. بازیکنان حریف در صحنه گل بهزادی اعتراض شدیدی به این گل داشتند و معتقد بودند که توپ از خط دروازه عبور نکرده است.

 

1490753

 

2-  حسن روشن (لهستان)


گل حسن روشن به لهستان یکی از زیباترین گل های ملی فوتبال ایران به شمار می‌آید. گلی که در مسابقه دشوار با تیم قدرتمند آن روزهای فوتبال اروپا و با چندین پاس متوالی و البته ضربه تماشایی و استثنایی حسن روشن وارد دروازه توماژفسکی گلر نامدار لهستان شد. این گل در چارچوب مسابقات المپیک 1976 مونترال رقم خورد. با ردوبدل شدن توپ بین اسکندریان، قلیچ خانی و خورشیدی پشت محوطه جریمه. رسیدن توپ به ابراهیم قاسمپور. پاس برای روشن. شوت سر ضرب روشن با نوک پا از پشت محوطه جریمه. شوت مینیاتوری محکم با کاتی که تشخیصش محال بود.  آن تاریخی ترین گل حسن روشن، از 13 گل ملی اش طی 39 بازی ملی در خاطره شیفتگان فوتبال ایران می ماند.

 

1366824

 

3-  علی پروین (کویت)


در فینال جام ملت های آسیا 1976 در تهران در شرایطی که بازی گره خورده بود، تیم ملی ایران پشت محوطه جریمه حریف صاحب کاشته شد که علی پروین این ضربه را با یک حرکت تکنیکی و با بغل پا به تور دروازه طرابلسی دروازه بان تیم کویت رساند. گلی که ایران را به سومین قهرمانی متوالی جام ملت های آسیا رساند. نکته جالب این که این گل علی پروین در خرداد 1355، آخرین گل ایران در فینال جام ملت های آسیا تاکنون محسوب می‌شود!

 

 

4-  غفور جهانی (استرالیا)


در دیدار مهم تیم ملی فوتبال ایران در مقابل استرالیا که واپسین دیدار خانگی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 1978 محسوب می‌شد، غفور جهانی مهاجم اهل انزلی تیم ملی، روی حرکت علی پروین از سمت راست با دریبل دو بازیکن حریف، توپی را روی دروازه فرستاد، دروازه بان حریف را مغلوب کرد و از فاصله نزدیک و از محوطه شش قدم گل برتری ایران را مقابل حریف سخت کوش قاره اقیانوسیه به ثمر رساند. گلی که به نوعی اولین گل جهانی تیم ملی ایران محسوب می‌شود چرا که صعود تیم ملی به مسابقات 1378 را قطعی کرد. غفور با این گل همواره در ذهن علاقه مندان به فوتبال جاودانه مانده است.

 

1490749

 

5-  ایرج دانایی فر (اسکاتلند)


یکی از دو گل ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین توسط شادروان ایراج دانایی فر به ثمر رسید. دانایی فر که در این مسابقه معروف، مامور مهار آرچی جمیل ستاره تیم اسکاتلند شده بود، بعد از دریافت گلی که اسکاتلندی ها روی اشتباه اسکندریان وارد دروازه ایران کردند، در نیمه دوم به سبک فوتبال غریضی خود بازگشت و با یک حرکت تماشایی و دریبل یار مستقیم توپ را از زاویه بسته و از جناح چپ وارد دروازه اسکاتلند کرد تا یکی از شگفتی های جام جهانی 1978 آرژانتین رقم بخورد.

 

1362837

 

6-  سیروس قایقران (کره جنوبی)


درحالی‌که آن زمان فوتبال کره جنوبی با کیم جو سونگ در آسیا آقایی می‌کرد در دیدار نیمه‌نهایی المپیک آسایی پکن به دیدار این تیم رفتیم در دقیقه 107 پاس بی‌نقص مجتبی محرمی با فرار کاپیتان سیروس همراه شد. او توپ را به زیبایی استپ کرد و در شرایطی که گلر کره از دروازه بیرون آمده بود سیروس قایقران بامهارت هرچه‌تمام‌تر توپ را از بالای سر او به تور دروازه دوخت تا کره با تمام ادعایش حذف شود تا به فینال راه پیدا کنیم و اولین قهرمانی ایران بعد از جنگ تحمیلی پس از برد برابر کره شمالی به‌این‌ترتیب رقم بخورد.

 

1490775


7-  صمد مرفاوی (الجزایر)


بدون شک دیدار ایران و الجزایر در جام بین‌قاره‌ای که مهرماه سال 1370 برگزار شد را بیشتر فوتبال دوستان از یاد نخواهند برد، دیداری که در ورزشگاه آزادی با جمعیتی بالغ‌بر 100 هزار تماشاگر برگزار شد. در آن بازی که اتفاقاً روز خداحافظی محمد پنجعلی پس از 14 سال بود، علی پروین قصد داشت در دقیقه 78 مرفاوی را از زمین‌بازی بیرون بکشد اما حرکت دیدنی نامجو و جواد زرینچه که آن شب بهتر ازهر وقتی بازی می‌کردند منجر به یک سانتر بدون نقص توسط نامجو مطلق شد و مرفاوی با یک جاگیری درست و پرش مثال‌زدنی توانست دروازه حریف آفریقایی را باز کند تا نتیجه بازی دو بر یک به سود ایران تغییر کند. در همین لحظه ناصر ابراهیمی دوان‌دوان به سمت داور چهارم رفت و او را از تعویض مرفاوی منصرف کرد. البته علی‌رغم پیروی ایران در این دیدار با توجه به شکست یک‌بر صفر در بازی برگشت جام بین‌قاره‌ای به الجزایر رسید.

 

1435219

 

8-  علی دایی (کویت)


جام ملت‌های آسیا 1996 امارات درواقع یکی از نقاط عطف فوتبال ایران به شمار می‌رود. علی‌رغم اینکه به گواه اکثر کارشناسان تیم ایران شایسته صعود به فینال این رقابت‌ها بود در آن روز باید برای کسب مقام سوم آسیا به مصاف کویت می‌رفتیم. در ان بازی علی دایی به نحوی توانست دروازه کویت را باز کند که بعدها خداداد در خاطراتش گفت من هنوز هم آن گل دایی را باور نمی‌کنم. دایی توانست سانتر نه‌چندان دقیق مهرداد میناوند از سمت چپ را به ضربه سری شیرجه‌ای تبدیل به گل کند در شرایطی که آن‌قدر به بدن خودش کش آورده بود که بعد ازگل پشتک باروی 180 درجه خطرناکی زدکه نمونه این گل را کمتر کسی تا به حال زده بود . در خصوص گل او آن موقع گفته می‌شد که قوانین فیزیک را نقض کرده است.برای اینکه متوجه شویم آن گل چقدر عجیب به ثمر رسید کافی است به گزارشگر عرب زبان این دیدار  توجه کنید.

 

1490750

 

9-  مهدی مهدوی کیا (چین)


 تیم تحت رهبری مایلی کهن در پکن و مقابل دیدگان نزدیک به 60 هزار چینی موفق شد با نتیجه 4 بر 2 از سد میزبان مدعی صعود به جام جهانی عبور کند که در آن بازی، مهدوی مهدوی کیا یکی از به یادماندنی ترین نمایش های خود با پیراهن تیم ملی ایران را ارائه داد. این در حالی بود که ملی پوشان بازی را 2 بر صفر باخته بودند و با پنالتی کریم باقری اختلاف را به حداقل رسانده بودند. در ادامه اما دو شوت از مهدی مهدوی کیا جوان مستعد آن سال های فوتبال ایران همه چیز را برای میزبان تیره و تار کرد. مهدوی کیا برای به ثمر رساندن گل دوم،  کمی جلوتر از نیمه زمین و در سمت راست توپ را در مالکیت خود درآورد. او پس از چند ثانیه حرکت پابه توپ، ضربه ای به سمت دروازه از فاصله تقریبا 40 متری زد که از همان زمان ثبتِ گل، مشخص بود یکی از ویژه ترین گل های تاریخ فوتبال ایران به نام مهدی مهدوی کیا رقم خورده است.

 

1490752

 

10-  خداداد عزیزی (استرالیا)


چند ماه پیش از اینکه علی دایی با یک پاس عمقی، مهدوی کیا را با آن سرعت خیره کننده اش با "کیسی کلر" گلر آمریکا تک به تک کند، برای رسیدن به همین جام چندین مدافع استرالیا را با پاسی که به خداداد داد، به شاهدانی تبدیل کرد که در حال مشاهده یکی از تلخ ترین اپیزودهای تاریخ فوتبال استرالیا و البته یکی از بهترین هایش برای فوتبال ما می شدند. این گل دقیقا اینطور اتفاق می افتد. دقیقه 34:44 دقیقه نیمه دوم. مارک بوسنیچ توپ را با شروع مجدد به جریان بازی وارد می کند، اما کریم باقری بالاتر از هافبک های استرالیایی ضربه سر می زند و توپ را به علی دایی می رساند و مهاجم بلندقامت تیم ملی بدون درنگ می چرخد و خداداد عزیزی را با دروازه تک به تک می کند؛ عزیزی پیش از اینکه به توپ ضربه بزند، پای تکیه‌گاهش را آماده مهم ترین ضربه عمرش کرد و بوسنیچ چند ثانیه بعد فرار سریع غزال تیزپای این را برای برپایی جشن شادی گل می دید و دروازه‌اش باز شده بود. این گل امضای حکم حضور یک نسل طلایی فوتبال ما در جام جهانی بود.

 

1490754

 

11-  حمید استیلی (امریکا)


دیدار ایران و امریکا خواه ناخواه زیر سایه اتفاقات دو دهه اخیر ایران و مواضع آمریکا در منطقه به یکی از سیاسی ترین دیدارهای تاریخ جام های جهانی تبدیل شده بود ولی شاید هیچ کس فکر نمی کرد، یکی از زیباترین گل های جام جهانی 1998 فرانسه، روی ارسال جواد زرنیچه ازسمت راست خط هجومی تیم ملی ایران با ضربه سر غافلگیرکننده حمید استیلی که قوسی غیرمعمول داشت، وارد دروازه کیسی کلر شود و شیرجه بلند این دروازه بان سرشناس هم کمکی برای رسیدن به توپ نکرد. این گل از جهات مختلف، ارزش های مختلفی در تاریخ فوتبال ایران داشته است؛ از گلزنی دوباره ملی پوشان ایرانی در جام جهانی که آخرینش در جام جهانی 1978 آرژانتین زده شده بود تا رقم زدن اولین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در دومین حضورش در جام جهانی. بی شک این ضربه مهم ترین ضربه دوران حرفه ای حمید استیلی در دوران ورزشی پرکارش بوده و هیچ گاه از حافظه ها پاک نخواهد شد.

 

1490756


12-  کریم باقری (کره جنوبی)


 به قول حامد کاویانپور شوتی که کریم باقری به تیم ملی کره از فاصله‌ای حدوداً 40 متری روانه کرد هنوز هم‌روی هواست. گلی دیدنی در چهارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2000 لبنان در مرحله‌ی چهارم نهایی که هرگز از خاطره علاقه‌مندان به فوتبال پاک نمی‌شود. درحالی‌که بازی صفر بر صفر دنبال می‌شد آقا کریم یکی دیگر از آن شوت‌های دیدنی‌اش را آتش کرد و گلی بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ فوتبال رقم خود. اما حیف که در ادامه ما قدر این گل استثنایی را ندانستیم و با نتیجه دو بریک بازی واگذار کردیم و از دور رقابت ها حذف شدیم.

 

1490757

 

13-  علی کریمی (عراق)


تیم ملی در رقابت های مقدماتی 2002 دو بار با عراق بازی کرد و هر دو بازی را با درخشش علی کریمی برنده از زمین بیرون آمد؛ صحنه ای که مورد اشاره ماست به گل اول تیم ملی در ورزشگاه مملو از تماشاگر عراقی اشاره دارد. علی کریمی در شرایطی که تیم ملی روی اشتباه میرزاپور با گل "عماد محمدرضا" از عراق عقب افتاده بود و جو خاصی در ورزشگاه 40 هزار نفری ملعب الشعب بغداد، بازیکنان تیم ملی را تحت فشار قرار می داد، پس از اینکه نیکبخت واحدی چند بازیکن عراقی را دریبل زد و روی خط محوطه شش قدم به او پاس کات‌بک داد، با آرامشی عجیب و با تسلط کامل که نشان از مهارت بی نظیر او داشت، سه ضرب در همان فضای دو سه متری تا دهانه دروازه به توپ زد و سپس روی خط بود که در محاصره بازیکنان عراقی که از هر سو خودشان را به سمت او پرتاب می کردند، توپ را با یک بغل پای ساده وارد دروازه کرد؛ انگار که او از همان لحظه ای که توپ را دریافت کرده بود، از گل شدنش مطمئن بود، ولی فقط کسانی که آن بازی را به صورت زنده تماشا کردند، می فهمند چه آشوبی همان چند لحظه در دلشان ایجاد شد.  دو پیروزی 2 بر 1 برابر عراق و این گل ویژه که با گل علی دایی تکمیل شد، اگرچه ایران را به جام جهانی 2002 نرساند ولی نشان دهنده نبوغ و مهارت یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در دوران اوجش است.

 

1487252

 

14-  وحید هاشمیان (قطر)


شکست تیم ملی در آزادی مقابل اردن در مرحله اول مقدماتی جام جهانی شرایط ما را برای رسیدن به جام جهانی 2006 آلمان بسیار دشوار کرده بود ولی در روزهایی که وحید هاشیمان لژیونر گلزن و بی حاشیه فوتبال ایران از بی توجهی ها به عملکردش گلایه داشت و حتی در برنامه نود به همین خاطر بغضش ترکید، ستاره تیم ملی در دیدار حیاتی برابر قطر شد؛ جایی که تیم ملی طی 12 دقیقه توانست شکست 2 بر 1 در خاک این کشور را با پیروزی 3 بر 2 عوض کند  و در مرحله بعدی، ایران، ژاپن ، کره شمالی و بحرین در یک گروه قرار گرفتند. البته که دو گل وحید هاشمیان در دیدار برابر ژاپن از اهمیت بسیاری برای رسیدن تیم ملی به جام جهانی 2006 برخوردار بودند ولی اگر گل دقیقه 89 او برابر قطر نبود، تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ اصلا به مرحله دوم نمی رسید.

 

1490776

 

15-  نیکبخت واحدی (اردن)


آماده بودیم تا برای ناکامی دیگری این بار برای عدم صعود به جام جهانی آلمان مرثیه سرایی کنیم، اما تعویض هوشمندانه برانکو و اآوردن نیکبخت به جای خداداد ورق بازی را برگرداند. علیرضا تنها 10 دقیقه پس از ورودش در دقیقه 79 در لحظاتی که اصلا استحقاق زدن گل را نداشتیم توانست سانتر زیبای جواد نکونام را با ضربه سر دیدنی به قعر دروازه اردن به گل تبدیل کند تا بغض میلیون ها فوتبالدوست ایرانی که 91 روز در التهاب بازی با اردن در امان بودند، بشکند. نکته جال توجه خوشحالی نظامی او به جایگاه ورزشگاه سلطان ملک عبدالله اردن بود که بعدا حاشیه های زیادی را با خود به همراه داشت.

 

16-  محمد نصرتی (بحرین)


این احتمالا مهم ترین گل دوران فوتبال محمد نصرتی است. گلی که در بازی یکی مانده به پایانی ایران در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان رقم خورد و باعث شد تا کار تیم برانکو ایوانکوویچ برای صعود به اما و اگر کشیده نشود. فریدون زندی که آن روزها تازه در تیم ملی جا افتاده بود، در دقیقه 48 سانتر دقیقی را روی دروازه ارسال کرد و محمد نصرتی پیش‌تاخته با ضربه سری تماشایی به گوشه دروازه بحرین، گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند؛ گلی که یکی از شب های به یاد ماندنی را برای فوتبال دوستان ایرانی رقم زد و باعث شد تا آن ها ساعت ها در خیابان به خوشحالی مشغول شوند.

 

17-  جواد نکونام (کره جنوبی)


25 مهرماه سال 1391 در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در حضور جمعیتی بالغ‌بر 100 هزار تماشاگر و در شرایطی که به‌شدت به برد در برابر کره جنوبی احتیاج داشتیم مسعود شجاعی ناباورانه از زمین‌بازی اخراج شد تا امیدهای برد به پایین‌ترین حد خود برسد. اما کاپیتان نکونام که در تمام آن سال‌ها نشان داده بود که راه گشودن قفل دروازه کره را به‌خوبی بلد است یک‌بار دیگر ناجی تیم ملی شد و در دقیقه 75 با یک شوت مهارنشدنی از درون محوطه جریمه توانست ورزشگاه را به حالت انفجار دربیاورد تا ایران ده نفرِ موفق شود با همان تک گل نکونام  کره اشتلیکه را از پیش رو بردارد. پس‌ازآن سایت فیفا در گزارشی گل جواد نکونام به کره جنوبی را به‌عنوان زیباترین گل انتخابی جام جهانی در آسیا برگزید.

 

18-  گوچی (کره جنوبی)


فرشته نجات کارلوس کی روش در بازی های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل. ایران پس از شکست مقابل ازبکستان در خانه امیدهایش برای صعود به جام جهانی کمرنگ شده بود ولی دو پیروزی برابر قطر که آن هم با تک گل قوچان‌نژاد به دست آمد و لبنان سبب شد تا شاگردانش در بازی آخر برای صعود در خانه کره جنوبی به یک پیروزی نیاز داشته باشند. دفاع چند لایه تیم ایران به رهبری کی روش تا دقیقه 59 دروازه اش را بسته نگه داشته بود و منتظر کوچکترین اشتباه از حریف بود. اشتباهی که بالاخره از راه رسید و مدافع کره جنوبی که در حال کسب مالکیت روی توپ برگشتی آندرانیک تیموریان بود، یک لحظه غفلت کرد تا گوچی دوباره نقش فرشته نجات را برای تیم ملی ایران بازی کند؛ او برای ثبت این گل دو ضربه به توپ زد؛ اولی برای فاصله گرفتن از مدافع کره جنوبی و نزدیک شدن به دروازه و دومین ضربه با یک بغل پای کات‌دار یکی از مهم ترین گل های تاریخ فوتبال ایران را رقم زد؛ گلی که باز هم رویای جام جهانی را به تصویر می کشید.


19-  مهدی طارمی (ازبکستان)


همواره گل‌هایی که حکم صعود به جام جهانی را امضا می‌کند حتی اگر گل به خودی هم باشد از جایگاه ویژه ه ای در فوتبال هر کشوری برخوردار هستند. در تاریخ 22 خرداد 1397 درحالی‌که ایران با گل سردار آزمون از ازبکستان پیش افتاده بود، این مهدی طارمی بود که در دقیقه 87 وارد محوطه جریمه ازبکستان شد و با یک حرکت پای دیدنی مدافع ازبکی را محو کرد و در مصافی تک‌به‌تک دروازه ازبکستان را به‌راحتی گشود تا جواد خیابانی بتواند با خیال راحت به روسیه سلام دهد.

 

20-  عزیز بوحدوز (مراکش)


چند دقیقه که از زمان بازی ایران و مراکش در اولین دیدار جام جهانی 2018 سپری شد، عادل فردوسی پور که گزارشگر آن مسابقه بود، زیر بار فشار عصبی حملات متعدد مراکشی ها که از چپ و راست روی دروازه علیرضا بیرانوند توپ می ریختند، گفت که ای کاش داور همین الان سوت پایان بازی را می زد؛ آن هم در زمانی که بازی هنوز یک سوم ابتدایی اش را هم پشت سر نگذاشته بود. شاگردان کی روش در آن مسابقه، رفته رفته عملکرد بهتری ارائه دادند و توانستند از تسلط تیم حریف بکاهند. در شرایطی که همه ایرانی ها نتیجه تساوی را بهترین نتیجه این مسابقه برای تیم ملی می دانستند، یک ارسال ایستگاهی در آخرین ثانیه های بازی توسط احسان حاج صفی دومین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی را رقم زد و سه امتیاز را در شرایطی از اولین دیدار در روسیه گرفتیم که عزیز بوحدوز زننده آن گل مرگبار هنوز نتوانسته پس از 2 سال آن صحنه را به فراموشی بسپارد. این یکی از مهم ترین گل های تاریخ فوتبال ایران در مسابقه ای بود که البته شاگردان رنار نمایش به مراتب بهتری داشتند، ولی تیم ملی مزد استقامت و تسلیم نشدنش به خصوص در دقایق ابتدایی بازی را در دقیقه 90 توسط مدافع بخت برگشته حریف گرفت.


شما هم نظر خودتان را در کامنت ها وارد کنید. این کامنت ها در کسری از ثانیه به نمایش گذاشته می شود؛ در این نظرسنجی شرکت کنید.

دیدگاه‌ها