کد خبر : 1678432 | 26 فروردين 1399 ساعت 13:32 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

پروسه‌ای چند ماهه که استارت خورده است

انتخابات فدراسیون، شاید بعد از مسابقات مقدماتی!

به احتمال فراوان انتخابات فدراسیون فوتبال طی ۶ یا ۷ ماه آینده برگزار می‌شود.

انتخابات فدراسیون، شاید بعد از مسابقات مقدماتی!

به گزارش “ورزش سه” اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، تایید آن توسط فیفا و سپس برگزاری انتخابات با اساسنامه جدید پروسه‌ای چند ماهه است که از چند وقت گذشته در فدراسیون استارت خورده و اولویت مدیران این نهاد است.

 

اما این روند فدراسیون را چند ماهی درگیر خود می‌کند و در این بین ماموریت‌های مهم دیگری نیز وجود دارد. طبق گفته مهدی محمدنبی برای اصلاح اساسنامه حداقل به تشکیل ۲ مجمع احتیاج است. مجمع اول برای تهیه پیش نویس اساسنامه و دریافت نظرات و پیشنهادات و مجمع دوم برای تایید اساسنامه است. 

 

طبق قانون برای برگزای مجمع باید از نزدیک به ۲۵ روز قبل از تشکیل جلسه اطلاع رسانی کرد. موضوعی که در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و هم‌‌چنین تهیه پیش نویس از سوی فدراسیون مانع از پیش بینی تاریخ برگزاری مجمع اول فدراسیون می‌شود. 

 

برگزاری دو مجمع خود نزدیک به دو ماه را مشغول می‌کند. تهیه پیش‌نویس اساسنامه و هم‌چنین در ادامه تایید اساسنامه نیز پروسه‌ای یک الی دو ماهه است. بعد از تصویب اساسنامه توسط مجمع نیز، هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران و فیفا باید با مطالعه دقیق اساسنامه آن را تایید کنند. پروسه‌ای که خود چند ماه درگیری اداری دارد.

 

در این بین‌ اگر فیفا و‌ هم‌چنین ارگان‌های بالادستی فدراسیون فوتبال ایرادی به اساسنامه وارد نکنند که احتیاج به اصلاح دوباره داشته باشد، فدراسیون وارد روند ثبت‌نام از کاندیدها و برگزاری انتخابات می‌شود که خود حداقل نزدیک به یک ماه وقت می‌خواهد. 

 

روندی که ۶ الی ۷ ماه از فدراسیون وقت می‌گیرد و به احتمال فراوان مسئولان این نهاد، انتخابات را بعد از مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار خواهند کرد. در این بین جز اصلاح اساسنامه، آماده سازی درست تیم ملی برای این چهار مسابقه حساس باید جزو‌ اولویت‌های مدیران ارشد فدراسیون باشد تا با قدرت هر چه بیشتر برای کسب حداکثر امتیازات تلاش و‌ مقدمات صعود به دور دوم پلی‌آف را فراهم کرد.

دیدگاه‌ها