کد خبر : 1678858 | 28 فروردين 1399 ساعت 15:21 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

بن سلمان در لیگ برتر، نیوکاسل در اختیار سعودی ها

ولیعهد عربستان سعودی این روزها در تلاش برای خریداری بخش اعظم سهام باشگاه نیوکاسل است تا سرمایه گذاری خود در فوتبال انگلیس را شروع کند.

بن سلمان در لیگ برتر، نیوکاسل در اختیار سعودی ها

به گزارش "ورزش سه"، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال این است که طی ماه های آتی، سهام باشگاه نیوکاسل را  با ملبغ 379 میلیون دلار خریداری کند. مبلغی که احتملا به دلیل شیوع کرونا و افت ارزش نیوکاسل، کاهش نیز پیدا خواهد کرد.

 

 

بن‌سلمان در آستانه خرید باشگاه انگلیسی با 340 میلیون پوند | فوتبالی

 

 

صندوق سرمایه سلطنتی عربستان (PIF) که محمد بن سلمان کنترل آن را در دست دارد، در حال مذاکره با گروهی از سرمایه گذاران به ریاست "آماندا استاولی" متخصص امور مالی و سرمایه گذاری اهل انگلیس است. گفته می‌شود توافق نهایی طی روزها یا هفته‌هایی آتی انجام می‌شود اما مذاکرات همچنان در مرحله‌ای است که امکان شکست آن وجود دارد.

به این ترتیب بن سلمان 80 درصد مالکیت باشگاه را در دست خواهد داشت و استاولی هم از 10 درصد سهام باشگاه برخوردار می‌شود. 10 درصد باقی مانده هم به برادران میلیاردر دیوید و سیمون روبن می‌رسد. آن‌ها مالک املاک زیادی در نیوکاسل هستند.

 

 

1491207

 



"مایک اشلی"، مالک جنجالی نیوکاسل که این باشگاه را در سال 2017 با 134 میلیون پوند خریداری کرد، امیدوار است تا مالکیت نیوکاسل را واگذار کند و سعودی‌ها در سوی مقابل به عنوان بخشی از برنامه‌های بن سلمان در راستای اصلاحات اقتصادی کشور، تمرکز خود را روی ورزش و سرگرمی معطوف کرده اند. گفته می شود در صورت توافق نهایی، بن سلمان قصد دارد "مکس آلگری"، سرمربی ایتالیایی سابق یوونتوس را به عنوان مربی جدید نیوکاسل منصوب کند.

 در واقع یکی از اقدامات اولیه ای که گروه عربستانی مدنظر دارد، انتخاب یک سرمربی مطرح برای پروژه جاه‌طلبانه‌اش است و در این راستا با  آلگری تماس گرفته اند. مدت‌هاست که از لیگ برتر انگلیس به عنوان مقصد بعدی الگری نام برده می‌شود و حالا این سرمربی ایتالیایی، فرصت کار در لیگ برتر و در تیمی ثروتمند را پیش روی خود می‌بیند.

 

 

1468133

 



در واقع این تغییر مالکیت در حکم دوپینگ مالی عظیمی برای نیوکاسل است؛ تیمی که هم اکنون تحت هدایت "استیو بروس"، در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ جزیره جای دارد.

اشلی در ابتدا در سال 2017 باشگاه را برای فروش گذاشت و تعدادی از خریداران برای خرید آن ابراز تمایل کردند؛ علاوه بر این، "شیخ خالد بن زاید آل نهیان"، میلیاردر اماراتی نیز سال گذشته برای خریداری باشگاه ابراز تمایل کرد که البته مذاکرات به جایی نرسید.

 

دیدگاه‌ها