کد خبر : 1679123 | 30 فروردين 1399 ساعت 11:43 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

تنها یک راه برای حضور دختر ایرانی در توکیو

کیمیا علیزاده از تعویق المپیک خوشحال است؟

کیمیا علیزاده که مدتی است از ایران مهاجرت کرده، حتی با وجود تعویق المپیک هم شانس ناچیزی برای حضور در این رویداد دارد.

کیمیا علیزاده از تعویق المپیک خوشحال است؟

به گزارش "ورزش سه"، چند ماهی از مهاجرت کیمیا علیزاده، مدال آور تکواندوی ایران در المپیک ریو می گذرد. این دختر تکواندوکار که برای ادامه زندگی راهی اروپا شده، این روزها در آلمان تمرینات خود را به صورت شخصی به همراه همسرش پیگیری می کند.


با توجه به قوانین جهانی تکواندو، کیمیا علیزاده که در جام جهانی 2019 برای ایران به میدان رفته بود، شانسی برای مبارزه با پرچم کشور دیگری در المپیک 2020 را نداشت.


حالا بعد از تعویق المپیک این سوال به وجود آمده که این تکواندوکار ایرانی می تواند خودش را به توکیو برساند یا خیر. پاسخ بازهم منفی است. کیمیا علیزاده اگر بخواهد از طریق مبارزه برای کشور دیگری به سهمیه المپیک برسد، باید تا شهریورماه سال آینده صبر کند؛ زمانی که دیگر المپیک به اتمام رسیده است.


بنابراین همچنان با توجه به قوانین فدراسیون جهانی تکواندو، امکان حضور علیزاده در المپیک توکیو وجود ندارد.


تنها راهی که ممکن است اولین مدال آور ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک را به توکیو برساند، حضور او در ترکیب تیم پناهندگان آن هم با وایلد کارت و با مجوز مستقیم IOC است.


این اتفاق هم نیاز به مراحل مختلفی دارد که اولین شرط آن انجام کارهای پناهندگی کیمیا علیزاده در یکی از کشورهای اروپایی است.


به هر حال باید دید کیمیا علیزاده تلاش خود را برای رسیدن به توکیو با این شرایط خاص می کند یا هدفش را حضور در المپیک بعدی با پرچم یکی از کشورهای اروپا قرار داده است.

دیدگاه‌ها