کد خبر : 1679173 | 30 فروردين 1399 ساعت 15:28 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیسی بودم و خوشحالم که لباس این تیم را پوشیدم

مهدوی‌کیا: بهترین گلهایم را به چین و آمریکا زدم

مهدی مهدوی کیا یکی از ستاره های تاریخ باشگاه پرسپولیس در سال 1374 و در حالی که هجده سال داشت با قراردادی دو میلیونی به این تیم پیوست.

مهدوی‌کیا: بهترین گلهایم را به چین و آمریکا زدم

به گزارش"ورزش سه" با وجود محبوبیت عمومی مهدوی کیا به عنوان یک بازیکن بزرگ فوتبال ملی ، او یکی از پرسپولیسی های اصیل و محبوب به شمار می آید. در هجده سالگی به پرسپولیس آمد ، بعد از چهار سال بازی به فوتبال آلمان رفت و در بازگشت وقتی درهای پرسپولیس را به رویش بستند در استیل آذین و داماش هم بازی کرد هرچند در نهایت توانست به تیم محبوبش برگردد و با شماره ای کاملا ناآشنا از فوتبال خداحافظی کند. مهدوی کیا که هنوز هم یکی از محبوب ترین ستاره های پرسپولیس است درباره اولین قراردادش با باشگاه پرسپولیس می گوید:" همراه با برادرم به دفتر مدیرعامل وقت باشگاه در خیابان طالقانی رفتیم. فکر می‌کنم کل مذاکرات ما 5 دقیقه بیشتر نشد. رقم قراردادم هم 2 میلیون تومان بود که البته به صورت قسطی از پرسپولیس آن را گرفتم." او یکی از بازیکنانی است که خودش قبل از حضور در این یکی از هواداران متعصبش بوده است:" من از کودکی پرسپولیسی بودم و با وجود پیشنهادهای خوبی که از تیم‌هایی مثل کشاورز و بهمن داشتم اما پرسپولیس را انتخاب کردم. من در تیم بانک ملی در چند رده بازی می‌کردم و آقای گل تهران بودم. در خانواده ما همگی پرسپولیسی بودند و خیلی خوشحالم که پیراهن تیم محبوبم را پوشیدم. البته آن زمان آقای یورگن گده سرمربی پرسپولیس بود و از من شناخت کافی داشت."


او که در زمان یورگن گده به پرسپولیس آمد دردوران استانکو تبدیل به ستاره این تیم شدو  در حالی که در سیستم 3-6-1 پیرمرد کروات یکی از دو بازیکن تهاجمی کناری بود در تیم ملی محمدمایلی کهن و در 3-5-2 در پیستون راست بازی کرد و یکی از مهمترین بازیکنان تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها بود.  او در چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی گل های حساس و مهمی را هم به ثمر رسانده است. خودش درباره بهترین گل هایش می گوید:"در لباس تیم ملی گل‌هایی که به چین و آمریکا زدم را خیلی دوست دارم اما در لباس پرسپولیس فکر می‌کنم گلی که به الهلال در جام باشگاه‌های آسیا در لبنان زدم از همه بهتر بود. آن گل را با پاس ها ادموند بزیک زدم."

دیدگاه‌ها