کد خبر : 1679311 | 31 فروردين 1399 ساعت 11:45 | 123.7K بازدید | 1 دیدگاه

موارد مشهور زد و خورد هم تیمی ها؛

مشتی که بر بینی هاشمیان نشست (گزارش ویژه)

فوتبال ورزشی سرشار از رقابتها است که گاهی حتی بین اعضای یک تیم جریان دارد و به دعوا تبدیل می‌شود. مارکا به تعدادی از این درگیری‌های درون‌تیمی پرداخته.

مشتی که بر بینی هاشمیان نشست (گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت یکی از ارکان اصلی فوتبال است، رقابتی که نه تنها بین بازیکنان تیم‌های رقیب بلکه حتی بین بازیکنان یک تیم وجود دارد و اغلب انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر برای بهتر شدن است. ولی همین رقابت گاهی از دلخوری فراتر رفته و به دعوا و درگیری کشیده می‌شود.

 

1491656

 

با اینکه در فوتبال کمتر اتفاق افتاده که شاهد درگیری‌هایی به شدت درگیری دو ستاره هم‌تیمی دوچرخه‌سواری، لانس آرمسترانگ و یوان بروینیل، باشیم ولی در دنیای فوتبال هم این درگیری‌ها همیشه وجود داشته. آرمسترانگ و بروینیل در توردوفرانس 2009 به حدی از هم عصبانی بودند که کارشان به زد و خورد کشید، هر چند این دو هم‌تیمی در همان رقابتها موفق شدند.

 

یکی از درگیری‌های هم‌تیمی‌ها در فوتبال که تا کنون کسی از آن خبر نداشته درگیری سانتیاگو کانیزارس و میروسلاو یوکیچ در والنسیا بوده. کانیزارس دو سال پیش از خصومت طولانی‌مدتش با یوکیچ پرده برداشت و گفت:" من ده سال در والنسیا بازی می‌کردم و در این مدت شش سال با یوکیچ حتی یک کلمه هم حرف نزدم. البته او در زمین به من کمک می‌کردم. ما با هم صحبت نمی‌کردیم ولی احترام متقابل بین‌مان برقرار بود".

 

یکی دیگر از درگیری‌های بزرگ در فوتبال اسپانیا به درگیری کارلس پویول و ویسنته برمی‌گردد، دو بازیکنی که در اکتبر 2005 در اردوی تمرینی تیم ملی اسپانیا با هم درگیر شدند.

 

1491654

 

خوانیتو گوتیرز، ستاره سابق رئال بتیس در این باره به مارکا گفت:" در رختکن تیمها همیه درگیری یا موقعیت‌های پرتنش بین بازیکنان هست. مهم این نیست که بتوانید با هم‌تیمی‌هایتان رابطه خوب برقرار کنید، مهم این است که رابطه‌ای بین شما برقرار باشد که به پیروزی تیم منجر شود. حالا اگر صمیمی هم نباشید یا از هم خوش‌تان نیاید مهم نیست".

 

رئال مادرید هم از درگیری هم‌تیمی‌ها بی‌نصیب نبوده. برای مثال رامون مندوزا رئیس باشگاه رئال در سال 1989 فاش کرد که هوگو سانچس و میکل در این تیم با هم صحبت نمی‌کرده‌اند. هوگو سانچس در این باره به مارکا گفت:" رئال مادرید بازیکنان زیادی دارد که بعضی از آنها شخصیت‌های قوی دارند. این اتفاق‌ها همیشه می‌افتد، درست مثل یک خانواده که گاهی پدر خانواده از دست یکی از پسرها عصبانی می‌شود. خیلی نباید این مسائل را بزرگ کرد".

 

در سالهای بعدی یکی از شدیدترین درگیری‌های رئال در دوران هدایت ژوزه مورینیو در این تیم اتفاق افتاد. زمانی که در یک تمرین، برخورد فیزیکی بین آلوارو آربئولا و ایکر کاسیاس به زد و خورد بین آنها منجر شد. رابطه این دو از پیش از آن دچار تنش بود.

 

1491653

 

فهرست طولانی درگیری هم‌تیمی‌ها

در آلمان، لوتار ماتئوس و اشتفان افن‌برگ زمانی که هر دو بازیکن بایرن مونیخ بودند با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند و افنبرگ حتی در کتاب خاطرات خود، ناراحتی‌اش از ماتئوس را فراموش نکرده و او را مورد انتقاد قرار داده است.

 

1491719

 

در برزیل، ادموندو و رامیرو به خاطر اینکه کدامیک در میدان ضربات ایستگاهی تیم‌شان را بزنند با هم درگیر شدند.

 

دعوای زلاتان ابراهیموویچ و ادینسون کاوانی در پاری سن ژرمن به خاطر زدن ضربات پنالتی هم هنوز در خاطر خیلی از فوتبالدوستان هست. کاوانی بعدها در همین تیم با نیمار به خاطر زدن پنالتی درگیر شد.

 

1491720

 

1491655

 

در آرسنال، مانوئل آلمونیا و ینس لمان برای پوشیدن پیراهن شماره یک با هم درگیر شدند هر چند آلمونیای اسپانیایی بعدها گفت که درگیری‌هایش با ینس لمان به او کمک کرده دروازه‌بان بهتری شود. او در این باره گفت:" من با ینس لمان رقابت شدیدی داشتم. او ولی به من کمک کرد پخته‌تر شوم و من از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما حالا رابطه خوبی داریم".

 

یک درگیری خبرساز دیگر در فوتبال انگلیس درگیری تدی شرینگهام و اندی کول است. فوتبالدوستان انگلیسی فراموش نمی‌کنند زمانی که شرینگهام در یک بازی تیم ملی به جای کول وارد میدان شد تا اولین بازی‌ ملی‌اش را انجام دهد، اندی کول سرش را برگردانده و به او حتی نگاه نمی‌کرد.

 

درگیری شدید وحید هاشمیان، ستاره فوتبال ایران در سالهایی که در آلمان باز ی می کرد با هم‌تیمی آفریقایی‌اش در بوخوم، ساندی اولیسه که حتی به شکستن بینی هاشمیان منجر شد هم از بحث‌انگیزترین درگیری‌های با محوریت یک فوتبالیست ستاره ایرانی بود.

 

1491684

 

1491687

 

در تیم ملی ایران هم درگیری عجیب و غریب رحمان رضایی و بداوی که در جریان مسابقه درگیری فیزیکی پیدا کردند و اگر مداخله دیگر بازیکنان تیم ملی نبود کار ممکن بود به جاهای باریک کشیده شود هم یکی دیگر از دعواهای هم‌تیمی‌های ایرانی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

درگیری دو ستاره لهستانی رابرت لواندوفسکی ستاره این روزهای بایرن مونیخ و هم تیمی لهستانی اش بلاژیکوفسکی در تیم ملی لهستان از جمله درگیری‌های دیگری است که بین دو هم تیمی در یک تیم ملی روی داده. این دو ستاره لهستانی در رختکن با هم درگیر شده بودند و همچنان با هم قهر هستند. بلاژیکوفسکی اخیرا در کتاب زندگی‌نامه‌اش نوشته که بر کسی پوشیده نیست که او و لواندوفسکی نمی‌توانند با هم کنار بیایند.

 

1491686

 

اما یکی از بحث انگیزترین درگیری های دو هم تیمی در انگلیس و بین دو بازیکن نیوکاسل جویی بارتون و لوی بویر انجام شد. این دو بازیکن نیوکاسل در جریان دیدار تیم شان مقابل استون ویلا در میدان با چنان شدتی با هم درگیر شدند که حتی بازیکنان حریف هم سعی کردند مداخله کرده و آنها را از هم جدا کنند.

 

1491721

 

دیدگاه‌ها