کد خبر : 1679658 | 02 اردیبهشت 1399 ساعت 10:00 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ انگلیس به انتقادهای کرونایی: فرضیه جالبی است!

یکی از دانشمندان شاغل در دولت انگلیس از ادعای مطرح شده درباره ارتباط مسابقه لیورپول- اتلتیکو در شرایط کرونا، با شیوع گسترده این ویروس، به عنوان فرضیه‌ای جالب یاد کرد.

پاسخ انگلیس به انتقادهای کرونایی: فرضیه جالبی است!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مشاورین علمی دولت انگلیس می‌گوید ادعاهای مطرح شده درباره اینکه برگزاری دیدار دو تیم لیورپول و اتلتیکو مادرید در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا که در تاریخ 21 اسفند در شهر لیورپول برگزار شد باعث تسریع گسترش ویروس کرونا در بندر لیورپول شده، به عنوان فرضیه‌ای جالب توصیف کرد.

 

1492026

 

دیدار دو تیم در ورزشگاه آنفیلد در حالیکه در همان زمان بسیاری از مسابقات فوتبال بدون تماشاچی برگزار می‌شد، در حالی در استادیوم پر از تماشاچی برگزار شد که تنها 3هزار نفر از هواداران اتلتیکو از مادرید به لیورپول آمده بودند. این در حالی بود که آن روزها اسپانیا به شدت با کرونا درگیر بود و مسابقات فوتبال در این کشور کاملا بدون تماشاچی برگزار می‌شد.

 

جالب اینجا است که در همان تاریخ دیدار پاری سن ژرمن و دورتموند در همین رقابتها در پاریس پشت درهای بسته برگزار شد. گفته می‌شود تصمیم انگلیسی‌ها برای برگزاری این بازی با حضور تماشاچی اشتباهی مرگبار بوده است.

 

1492024

 

پروفسور انجلا مک‌لین، مشاور علمی دولت انگلیس دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی وقتی با سوال‌هایی در این باره مواجه شد گفت:" از اینکه می‌بینم بسیاری از لیورپولی‌ها بیمار هستند و خیلی‌ها جان‌شان را از دست داده‌اند واقعا ناراحت و اندوهگینم. ولی این سوال را باید در این زمینه دید که در آن تاریخ سیاست عمومی ما چه بوده. اگر به عقب برگردیم، ما در آن روزها در شرایط عادی مشغول زندگی بودیم و در آن شرایط، رفتن به تماشای فوتبال ریسک خیلی بزرگی محسوب نمی‌شد".

 

1492025

 

مشاور علمی دولت انگلیس در ادامه گفت:" به نظر من بعد از آنکه شرایط به حالت عادی برگشت، برای دانشمندان خیلی جالب خواهد بود که در این باره تحقیق کنند که بین ویروسی که در لیورپول اشاعه پیدا کرد با ویروسی که در اسپانیا منتشر شده بود چه ارتباطی وجود دارد. سوالی که شما مطرح کردید یک فرضیه جالب است".

 

 

دیدگاه‌ها