کد خبر : 1679709 | 02 اردیبهشت 1399 ساعت 14:28 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

خاطره ای از روزهای داغ پیش از جام ملت های آسیا 2015

ایران - کره جنوبی به قصد کشت و کشتار!(عکس)

آخرین مسابقه دوستانه خانگی ایران پیش از جام ملت های آسیا 2015 رقابتی سرسختانه با تیم ملی کره جنوبی بود.

ایران - کره جنوبی به قصد کشت و کشتار!(عکس)

به گزارش"ورزش سه" کارلوس کی روش در مدت زمانش در فوتبال ایران مسابقه ایران-کره جنوبی را تبدیل به یکی از مهمترین دربی های آسیا کرد. مسابقه ای با تنش حداکثری و رویارویی جدی بازیکنان و کادرفنی در بیرون و درون زمین همان چیزی که کی روش برای  تحریک روحیه مبارزه جویی تیم ایران به آن نیاز داشت.

 


این مسابقه در فاصله ده روز تا جام ملت های آسیا و با حساسیت یک بازی کاملا رسمی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. مسابقه ای که سردارآزمون بازیکن جوان و ناشناخته فوتبال ایران در آن روزها با اولین حضورش در زمین اولین گل  ملی خود را نیز روی ارسال و شوت نکونام از روی یک ضربه کاشته به ثمر رساند.

 

 

 

 


موضوع مهم دیگر در این بازی حضور مرتضی پورعلی گنجی هافبک دفاعی جوان تیم ایران به جای پژمان منتظری در قلب خط دفاعی به عنوان زوج سیدجلال حسینی بود. منتظری پیش از این مسابقه دچار مصدومیت شد و کی روش که مدافع مطمئن دیگری نداشت پورعلی گنجی را جانشین او کرد و این موضوع فوتبال این مدافع مازندرانی را برای همیشه تغییر داد تا این بازیکن تیم امید ایران تبدیل به مهره اصلی ترکیب تیم کارلوس کی روش بشود.


مسابقه ایران- کره در ورزشگاه آزادی چندماهی بعد از دیدار پرتنش دو تیم در آخرین رقابت مقدماتی جام جهانی در شهر اولسان و دعواهای کی روش و سرمربی کره جنوبی اتفاق افتاد که فعل و انفعالات آن بازی منجر به محرومیت تنی چند از اعضای کادرفنی تیم ملی ایران شد. با این حال تغییر در کادرفنی کره جنوبی و حضور اولی اشتلیکه هافبک سابق تیم ملی آلمان روی نیمکت این تیم ذره ای از حساسیت این بازی کاسته نشد به طوری که می بینید باسوت پایان بازی نیمکت ایران چه خوشحالی عجیب و غریب بعد از یک پیروزی یک برصفر خانگی در یک بازی دوستانه نشان می دهد.

 

 

در این بین واکنش های علی کریمی نیز جالب توجه است او که به کادرفنی تیم ملی اضافه شده بود از کارلوس کی روش کارت سبز گرفته بود که کنار زمین به بازیکنان توصیه هایی داشته باشد و همچنین در کنترل فضای ورزشگاه آنچه که فکر می کند را انجام بدهد. البته علی کریمی پس از این مسابقه و پیش از پرواز تیم ملی به استرالیا برای بازی دوستانه با عراق و شروع جام ملت های آسیا به طور ناگهانی از این سفر چشم پوشی کرد تا راه او از کی روش جدا شده و این بازیکن سابق تیم ملی به مرور به منتقد اصلی سرمربی تیم ملی در بین چهره های مطرح ورزش ایران بشود.

 


همانطور که می بینید علی کریمی درپی یک تنش داخلی  وارد میدان شده و مشغول آرام کردن چا دوری است که ظاهرا به نحوه خوشحالی بازیکنان ایران ایراد وارد کرده بود. کره ای ها که در دوبازی آخر با نتیجه یک بر صفر مغلوب ایران شده بودند قصد داشتن در این دیدار دوستانه از ایران انتقام بگیرند که در نتیجه تلاششان یک شکست یک بر صفر دیگر بود. باختی که با توجه به شکست در دوبازی قبلی به تنش بین بازیکنان دو تیم دامن زد.

 

 


در این مسابقه جواد نکونام را به عنوان کاپیتان در خدمت داشت و چهره هایی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سیدجلال حسینی ، علیرضا حقیقی و علیرضا ، رضا قوچان نژاد، آندرانیک تیموریان و ... در جمع ملی پوشان ایران حاضر بودند.

 

 


این تیمی بود که دوستش داشتیم و به قهرمانی اش در جام ملت ها امیدوار بودیم. تیمی که پرونده اش در نهایت با شکست در ضربات پنالتی برابر عرقا بسته شد. تیمی که در این دیدار مهرداد پولادی را در اختیار نداشت بازیکنی که به خاطر خدمت سربازی تصمیم گرفته بود به ایران نیاید و از قطر مستقیم به استرالیا رفت و البته بعد از پایان بازی ها هم به ایران بازنگشت.در آن بازی احسان حاج صفی به جای پولادی در دفاع چپ بازی کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها