کد خبر : 1680321 | 06 اردیبهشت 1399 ساعت 13:15 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

مربی طراز اول والیبال اندازه مربی درجه 5 فوتبال هزینه دارند

نظر جالب موسوی درباره جانشین کولاکوویچ

مدافع تیم ملی والیبال درباره ویژگی‌های سرمربی آینده ایران گفت: سرمربی آینده تیم ملی والیبال باید یکی از مربیان بزرگ جهان باشد.

نظر جالب موسوی درباره جانشین کولاکوویچ 

به گزارش "ورزش سه"، سیدمحمد موسوی که به عنوان یکی از باتجربه ترین چهره های فعلی تیم ملی والیبال با مربیان خارجی زیادی از جمله ولاسکو، کواچ، لوزانو و کولاکوویچ در تیم ملی کار کرده، معتقد است فدراسیون می تواند یکی از مربیان بزرگ جهان را استخدام کند. 


مدافع 32 ساله تیم ملی والیبال در این باره گفت: سرمربی آینده تیم ملی والیبال باید یکی از مربیان بزرگ جهان باشد؛ تجربه خیلی خوبی داشته و از نظر فنی جزو بهترین‌های دنیا باشد. جوان‌گرایی خوبی در این تیم شکل گرفته است و باید سرمربی جدید، سطح ذهنی و فنی بازیکنان جوان را افزایش دهد. نیاز به یک مربی مانند ولاسکو داریم که به بازیکنان جوان فعلی، ذهنیت قهرمانی دهد.


وی ادامه داد: دیگر پیروزی مقابل تیم‌های بزرگ جهان برای ما کافی نیست و باید به قهرمانی در جهان و لیگ ملت‌ها فکر کنیم. والیبال ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان، قهرمان جهان شده و اگر مربی بزرگی در تیم ملی داشته باشیم، این ذهنیت نیز در ملی‌پوشان به خوبی شکل خواهد گرفت چون مهم‌ترین موضوع برای قهرمانی، ذهنیت بازیکنان است. طراحی تمرینات والیبال، خیلی کار سختی نیست و البته نمی‌گویم که کار ساده‌ای است.اکثر مربیان می‌توانند از عهده طراحی تمرینات آماده‌سازی برآیند ولی ما نیاز به یک مربی خوب و سطح بالا داریم که بتواند ذهنیت بچه‌ها را پیشرفت دهد.


موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود از مربیان ایرانی هم دفاع کرده: «در ایران، مربیان خوبی فعال هستند و اگر قرار باشد مربی سطح اول جهان را جذب نکنیم، می‌توانیم از مربیان ایرانی استفاده کنیم. قطعا مربیان ایرانی از مربیان درجه دو خارجی، بهتر هستند.»


بخش بعدی صحبت های لژیونر والیبال ایران درباره مبلغ قرارداد مربیان خارجی است: «به نظر من در ورزش والیبال، جذب مربیان طراز اول جهان هزینه زیادی ندارد. قرارداد این مربیان، از مربیان درجه پنج و شش فوتبال هم کم‌تر است. فدراسیون والیبال ایران نیز توانایی استخدام و جذب مربی طراز اول جهان را دارد. حتی با شرایط اقتصادی کنونی نیز این توانایی وجود دارد و امسال در لیگ لهستان که من حضور داشتم، مربیان خوبی مثل آناستازی که از بهترین‌های دنیاست، دستمزد خیلی بالایی ندارند و البته شاید برای حضور در ایران مبلغ بیش‌تری را درخواست کنند چون از زندگی در اروپا و شرایطی که دارند، دور می‌شوند اما ارزشش را دارد و حضور یک سرمربی بزرگ، کمک بسیاری به پیشرفت بهتر والیبال ما خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها