کد خبر : 1680395 | 06 اردیبهشت 1399 ساعت 18:11 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

می‌خواستم موهای سرمربی تیم ملی را بِکَنم!

حرف‌های جنجالی کامرانی درباره دوری از تیم ملی

گارد راس سابق تیم ملی بسکتبال دلایل دوری خود از تیم ملی در سال های اخیر در 2 مقطع را بیشتر به خاطر حضور یک نفر در کادرفنی دانست.

حرف‌های جنجالی کامرانی درباره دوری از تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی کامرانی، گارد راس سابق تیم ملی که در نسل طلایی بسکتبال ایران همراه با بازیکنانی همچون صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و اوشین ساهاکیان توانست 3 دوره قهرمانی در آسیا را جشن بگیرد و یک دوره المپیک را هم تجربه کند، در دوره مربیگری دیرک بائرمن، سرمربی آلمانی تیم ملی به یک باره کنار رفت و در دوره سرمربیگری شاهین طبع هم مذاکرات برای بازگشت او بدون نتیجه ماند.


این بازیکن باتجربه که بعد از یکی، 2 سال دوری بازهم به بسکتبال برگشته و 2 سالی است که در لیگ بازهم مشغول شده، در یک گفت و گوی اینستاگرامی با آیدین مقیمی، گزارشگر تلویزیون درباره خط خوردنش از تیم ملی در سال 2015 گفت: بائرمن تحت تاثیر کمک مربیان خودش بود. مشحون موافق خط خوردن ما 3 نفر یعنی من، صمد نیکخواه و حامد آفاق نبود. شعارشان جوانگرایی بود، اما قبل از بازی‌های حساس انتخابی المپیک چه کسی جوانگرایی می‌کند؟ به بائرمن می گفتند از ما انتقاد زیاد می شود و باید به جوان ها میدان بدهیم. دائما این صحبت‌ها در اردوی تیم ملی مطرح بود و بیشتر هم شاهین طبع این حرف ها را مطرح می کرد. او تاثیر بسزایی روی تصمیمات بائرمن نداشت.


وی افزود: بعد از آسیایی که به فینال نرسیدیم، ما را کنار گذاشتند و صحبتی هم با ما نکردند. بائرمن فرهنگ ما را نمی دانست و فکر می کرد کنار گذاشتن چند بازیکن باتجربه راحت است. فاصله نیمکت تیم ملی تا بازیکنان اصلی هم خیلی زیاد بود، اما از همان مسابقات آسیایی 5 نفر، 5 نفر بازیکنان را تعویض می کرد. 5 دقیقه که می شد، چه خوب بازی می‌کرد و چه بد، باید بیرون می‌آمدی! من هم گاهی اوقات شیطنت می‌کردم و سر 5 دقیقه کنار خط می‌ایستادم تا تعویض شوم!


گارد راس سابق تیم ملی گفت: من، صمد، آفاق، حدادی و اوشین بیرون می آمدیم و 5 جوان به زمین می فرستاد. وقتی این کار را می کرد، می خواستم موهای بائرمن را بکنم! نه اینکه بگویم آن ها بازیکنان بدی بودند، اما این کارها ما را روبروی خودمان قرار می داد. حسادت در تیم به وجود می آورد و باعث می شد ما با خودمان بجنگیم. در نهایت هم ما به فیلیپین در نیمه نهایی باختیم.

 

 

1281042

 


کامرانی ادامه داد: بعد از این مسابقات هم روی مخ بائرمن کار کردند که جوانگرایی کند. وقتی یک تیم موفق است که دیگر به سن و سال نگاه نمی کنند. من وقتی به مسابقات می رفتم، فقط مدال طلا را می دیدم. آنقدر تیم ما روی روال بود و قدرت داشت که گاهی اوقات نیاز به مربی هم نداشتیم و من می دانستم که باید چه کار کنم. همین الان می بینیم به اسم جوانگرایی بازیکن 33 ساله را به جام جهانی بردند و کلا یک دقیقه بازی دادند.


بازیکن سابق تیم ملی درباره ماجرای بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی بعد از سرمربیگری شاهین‌طبع گفت: بعد از 2 سال که از بسکتبال دور بودم، شاهین طبع به من زنگ زد و گفت تیم به تو احتیاج دارد و بیا و ما را کمک کنم. من هم گفتم بدنم آماده نیست، اما اگر به من اعتقاد داری خودم را آماده می کنم و بهترین بازیکن تیمت می شوم. فقط یک درخواست از او داشتم و گفتم من برای اسمم زحمت کشیدم و به خاطر همین مرا باید رسمی در لیست تیم ملی بگذاری و دعوت کنی. یک روز که به من گفت سر تمرین بیا، وقتی به آزادی رفتم، هم پستی هایم مرا چهار چشمی نگاه می کردند! همان جا گفتم که اگر مرا رسما دعوت نکنی، حرف و حدیث به وجود می‌آید. نظر شاهین طبع این بود که من کنار تیم ملی تمرین کنم، اما در لیست نباشم تا آماده شوم. نمی‌دانم چطور می شود یک نفر به من زنگ بزند و بگوید به تو احتیاج دارم، اما دعوتم نکند؟

دیدگاه‌ها