کد خبر : 1680516 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 14:15 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

دربی 76 و پنالتی مشکوک سرخابی

نوستالژی؛ وقتی نکونام و حقیقی به پر و پای هم پیچیدند (عکس)

دربی‌ها همیشه با صحنه‌های شبهه برانگیز و همراه با اعتراض دو تیم همراه بود و در یکی از جالب‌ترین آنها هافبک‌های طراز اول فوتبال ایران در آن مقطع بدجور به پر و پای هم پیچیدند.

نوستالژی؛ وقتی نکونام و حقیقی به پر و پای هم پیچیدند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام که به عنوان شاه ماهی‌ به استقلال پیوسته بود، در دربی برابر پرسپولیس یکی از صحنه‌های مشکوک بازی را به خود اختصاص داد. جایی که پرسپولیسی‌ها به شدت اعتقاد داشتند که روی رضا حقیقی خطای پنالتی صورت گرفته اما داور از آن چشم پوشی کرده است.


محسن قهرمانی که در آن بازی با توجه به خشونت بازیکنان دو تیم کار سختی برای قضاوت داشت، در این صحنه حرکت رضا حقیقی را تمارض تشخیص داد و با متوقف کردن بازی به هافبک سرخ‌ها یک کارت زرد نیز نشان داد. موضوعی که با اعتراض تند نیمکت نشینان پرسپولیس و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی وقت این تیم همراه شد.

 

نکونام در پایان آن بازی و در شرایطی که به تازگی از فوتبال اروپا و تیم اوساسونا به جمع آبی‌ها پیوسته بود در واکنش به تفاوت این دربی داخلی با نمایش تیم‌های لالیگایی گفته بود: حساسیت آنها به خاطر ارائه بازی‌های زیبا است، حساسیت بازی تهران کاذب است و اصلا اجازه نمی‌دهد که فوتبال بازی کنی، در آنجا به این خاطر حساس هستند که چه تیم قهرمان می‌شود ولی در ایران جایگاه دو تیم تأثیری در عملکرد آنها در دربی ندارد و ممکن است یک تیم در رده‌های پائین جدول باشد ولی بازی بهتری ارائه کند. در اسپانیا هر تیمی که بهتر بازی می‌کند، برنده هم می‌شود.

 

 

 


سرمربی کنونی فولاد خوزستان درباره این صحنه مشکوک به پنالتی نیز گفته بود: آن صحنه اصلا پنالتی نبود. اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید که آن موقعی که به حقیقی می رسم اصلا دستم بالا نبود و هنگامی که به او رسیدم ایستادم او به من خورد و خودش را به زمین انداخت ولی اگر دقت کنید حتی اعتراض هم به تصمیم قهرمانی نکرد و فقط بابت گرفتن کارت زرد به داور اعتراض می‌کرد.

 

حقیقی که بعدها به عنوان رقیب نکونام در تیم ملی شناخته می‌شد ولی نتوانست از استعداد خود بهره مناسبی ببرد اما اعتقاد دیگری داشت و ضمن خنده‌دار بودن اظهارات گفته بود: آنها که می‌گویند من با دستم به نکونام ضربه زدم و خطا کردم نیز حرف‌های‌شان واقعا خنده دار است و قطعا این عزیزان و کارشناسانی که در امر داوری این حرف‌ها را می‌زنند استقلالی‌ هستند. پس زیاد نباید دنبال این ماجرا باشیم. من که سوار توپ بودم می‌توانستم با یک ضربه به سمت دروازه استقلال به گل برسم چرا باید خودم را جلوی نکونام زمین می‌زدم.

 

 

 

 

حقیقی که اکنون در 31 سالگی در حال فراموشی است و نتوانسته روزهای خوب خود را تداوم بخشد ضمن اینکه ادعای بازگشت دوباره به فوتبال را دارد هنوز مدعی است آن صحنه پنالتی بوده و می‌توانسته سه امتیاز شیرینی به حساب پرسپولیس واریز کند: بارها این صحنه را دیدم. من به راحتی می‌توانستم بچرخم و با ضربه‌ام دروازه استقلال را باز کنم و چرا باید به دنبال پنالتی گرفتن و دایو زدن باشم. قطعا پنالتی بود و هنوز روی حرفم هستم. آقا جواد شارژ کرد و نتوانستم تسلط خودم روی توپ را حفظ کنم. حالا گذشته و امیدوارم پرسپولیس در ادامه نیز موفق باشد و برای آنها آرزوی قهرمانی دوباره در لیگ را دارم اما واقعا آن صحنه حیف شد.

 

 

 


 

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها