کد خبر : 1680623 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 21:00 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

توضیحات دبیرکل فدراسیون به موضوع اصلاح اساسنامه

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بحث اصلاح اساسنامه و در ادامه انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات دبیرکل فدراسیون به موضوع اصلاح اساسنامه

به گزارش "ورزش سه"، نبی که به تازگی به دبیرکلی فدراسیون بازگشته در خصوص بحث مربوط به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اینطور توضیح داد: روند پیش نویس اصلاحیه اساسنامه یک جدول زمانبندی دارد که به فیفا ارسال شده و آن را تایید کرده است. در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال در سنوات گذشته نسبت به فدراسیون های دیگر جلوتر است. وقتی در سال 86 این اساسنامه در مجمع تصویب شد و در ادامه در سال 90 این اصلاحات تصویب شد، با توجه به موضوعاتی که در کمیته فیفا مطرح می شود، اساسنامه ها به روزرسانی می‌شود. هر دهه ای در فیفا این اتفاق می افتد و به طبع آن در فدراسیون های عضو. ما این کار را با توجه به جدول زمانبندی جلو می بریم. خوشبختانه اعضای مجمع نظرات خوبی اعلام کردند که آخرین زمان ارسال نظرات 27 فروردین بود که اعضای مجمع فرستادند و غالب این نظرات در کمیته حقوقی و تدوین مقررات جذر و تعدیل می شود و به هیات رییسه می رود. نهایتا هیات رییسه نظرات خود را خواهد داد و مجدد به اعضای مجمع فرستاده خواهد شد.

 

وی در واکنش به اینکه گفته شده اعضای مجمع مدعی شده‌اند اگر تغییری در نظر آنها صورت گیرد، این اصلاحیه را قبول نخواهند کرد گفت: نخیر. شاید اعضای مجمع چند نفری مطرح کرده باشند که البته من نشنیدم. اعضای مجمع در سنوات گذشته هم نشان دادند که اساسنامه ای که اعلام می شود با توجه به ساختار کشور و مقررات داخلی است و هر چه زودتر تصویب شود می توانیم در بحث انتخابات هم زودتر کار را دنبال کنیم، لذا اکثر اعضا مجمع نظرات اصلاحی دادند و منفعل برخورد نکردند. طبق روالی که داریم کار را جلو می بریم و طبق چارچوب با مقررات داخلی و استانداردهای فیفا کار را دنبال خواهیم کرد.

 

نبی درباره اینکه کانون مربیان اعتراضاتی در زمینه اینکه باید نفرات بیشتری داشته باشند گفت: در اساسنامه قبلی هم در ماده 30 به نظرم بود که این اجازه را به کانون ها و انجمن‌ها و اتحادیه ها که روالی را طی کنند. این اتحادیه‌ها با توجه به اینکه یک NGO شناخته می‌شوند باید ابتدا در وزارت کشور و بخش معاونت اجتماعی اساسنامه خود را به تایید برسانند و مقدمات آن را وزارت کشور در ماده 10 حوزه معاونت اجتماعی انجام بدهند و مستندات را به کمیته حقوقی ارائه بدهند. هر کانون و انجمن که به تصویب می رسد اگر با موضوعاتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال تطبیق پیدا کند، می تواند صاحب کرسی در مجمع عمومی باشد. قاعدتا هر صاحب کرسی است در مجمع عمومی یک رای دارد. باشگاه‌ها، هیات های استان ها و کارشناسان خبره و بازیکنان، مربیان آنها همگی سهمی در انتخابات خواهند داشت.

 

دبیرکل فدراسیون درباره اینکه گفته می شود احتمال افزایش اعضا وجود دارد گفت: ما افزایش خواهیم داشت و نیت ما این است که نماینده های کسانی که در ورزش و چه به صورت حقیقی و حقوقی فعالیت می کنند، خصوصا بخش هایی که در ورزش هزینه می کنند، در آن سهیم باشند. باید این موضوع در هیات رییسه بررسی شود ولی ما لحاظ کردیم.

دیدگاه‌ها