کد خبر : 1680697 | 08 اردیبهشت 1399 ساعت 10:50 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

رویای بارتومئو نقش بر آب می‌شود؟

نیمار- بارسا؛ این انتقال در توان بارسلونا نیست

با وجود اهمیتی که باشگاه بارسلونا برای انتقال نیمار به این تیم قائل است ولی هزینه نجومی این انتقال در شرایط فعلی، انجام آن را عملا غیرممکن کرده است.

نیمار- بارسا؛ این انتقال در توان بارسلونا نیست

به گزارش "ورزش سه"، نیمار، رویای بزرگ یوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا است. ستاره‌ای که رئیس باشگاه کاتالان معتقد است کلید موفقیت‌های آتی این باشگاه خواهد بود. بارتومئو که سال آینده آخرین سال حضورش بر کرسی ریاست بارسا را پشت سر خواهد گذاشت می‌خواهد هر طور شده با فتح لیگ قهرمانان به کار خود خاتمه دهد. او با تمام وجود باور دارد که بازگشت نیمار می‌تواند نقش مهمی در رسیدنش به این هدف داشته باشد.

 

1492799

 

از این گذشته، مهره‌های کلیدی رختکن بلوگرانا مثل لیونل مسی، جرارد پیکه و لوئیس سوارز هم با توجه به سابقه دوستی با ستاره برزیلی از بازگشت او بسیار خوشحال خواهند شد. در اینکه هواداران بارسا هم از دیدن دوباره نیمار با پیراهن آبی و اناری، از شادی در پوست‌شان نخواهند گنجید هم هیچ شکی وجود ندارد.

 

1493143

 

تا اینجا همه چیز آفتابی به نظر می‌رسد ولی بحران مالی اخیر که در نتیجه بحران اپیدمی کرونا گریبانگیر باشگاه‌ها شده همه چیز را به شدت تغییر داده است. اولین مشکل، مبلغ انتقال ستاره برزیلی است. نیمار ممکن است برای ترک PSG و بازگشت به بارسلونا از حکم فیفا مبنی بر اینکه بازیکنی در شرایط او می‌تواند با خرید باقی‌مانده قراردادش، خواهان ترک یک باشگاه باشد استفاده کند. ولی همانطور که ایجنت سابق او واگنر ریبرو اعلام کرده رقمی که او در این صورت باید پرداخت کند 164 میلیون یورو خواهد بود.

 

این بهایی است که بارسلونا در شرایط فعلی قادر به پرداخت آن نخواهد بود. پیش از بحران کرونا بارسا می‌توانست به پرداخت چنین بهایی فکر کند ولی در شرایط اقتصادی فعلی، این کار کاملا غیرممکن شده است.

 

دومین مانع بر سر راه این انتقال، دستمزد نیمار است. نیمار در PSG سالی 70 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. بارسلونا قادر به پرداخت چنین دستمزدی نیست و بودجه سالانه‌اش اجازه چنین ولخرجی‌ای را نمی‌دهد. بارسا بدون شک از نیمار خواهد خواست که به دستمزدی کمتر راضی شود ولی راضی کردن او برای موافقت با این مورد، کار ساده‌ای نخواهد بود.

 

راه‌حلی که بارسلونا تا این لحظه به آن رسیده پیشنهاد چند بازیکن به باشگاه پاریسی بوده. در این صورت، مجموع ضرر مالی بارسلونا برای به خدمت گرفتن نیمار، به چیزی نزدیک به 500 میلیون یورو بالغ خواهد شد. بارسا تابستان گذشته هم چنین سناریویی را امتحان کرد و دریافت که راضی کردن ستاره‌هایش برای چنین برنامه‌ای به این راحتی نخواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها