کد خبر : 1680808 | 08 اردیبهشت 1399 ساعت 17:59 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمان جهان با انتقاد از فدراسیون مطرح کرد؛

ضرر هنگفت باشگاهداران و مربیان بدنسازی

یکی از قهرمانان پرورش اندام ایران و جهان از ضرر چشمگیر باشگاهداران و مربیان به خاطر شیوع کرونا خبر می دهد و به این خاطر از عدم حمایت فدراسیون هم انتقاد می کند.

ضرر هنگفت باشگاهداران و مربیان بدنسازی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا خیلی از رویدادهای ورزشی را تعطیل کرده، رشته بدنسازی و پرورش اندام که هم علاقه مندان زیادی در سطح کشور دارد، چه در سطح قهرمانی و چه عمومی کاملا متوقف شده است. تعطیلی طولانی مدت باشگاههای بدنسازی باعث شده تا خیلی از باشگاهداران و مربیان شاغل در این باشگاهها با ضررهای هنگفتی مواجه شوند.


با اینکه چند روز قبل جلسه ای میان مسئولان پرورش اندام و وزارت ورزش برای حمایت از این باشگاهها بوده، برخی از قهرمانان پرورش اندام نسبت به تصمیم گیری انجام اعتراض دارند.


از سوی دیگر انتشار نامه بازنشستگی ناصر پورعلی فرد باعث بلاتکلیفی این روزهای فدراسیون پرورش اندام شده و همه در انتظار معرفی سرپرست جدید برای این فدراسیون هستند.


حسین جلالی، یکی از قهرمانان رشته پرورش اندام که سابقه قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک اسپانیا در سال 2016 و مسترالمپیای هنگ کنگ را در کارنامه دارد، درباره موضوع بازنشستگی رییس فدراسیون بدنسازی به "ورزش سه" گفت: من چند دوره در تیم ملی در خدمت آقای پورعلی فرد بودم و حتی در اعزام ها کنار او حضور داشتم. شنیدم که به دوران بازنشستگی رسیده اند و قرار است برای فدراسیون سرپرست مشخص شود. امیدوارم دوران سرپرستی کوتاه باشد و زودتر انتخابات برگزار شود تا رشته پرورش اندام از بلاتکلیفی بیرون بیاید. از طرف دیگر جامعه پرورش اندام امیدوار است فردی به عنوان رییس جدید انتخاب شود که روابط قوی با مسئولان وزارت ورزش داشته باشد و بتواند حقوق ورزشکاران این رشته را بگیرد.


وی افزود: موضوع مهم از نظر من در فدراسیون بدنسازی شایسته سالاری است. باید از افرادی استفاده شود که تخصص بیشتری دارند و قهرمان این رشته بوده اند. جالب است بدانید خیلی از قهرمانان بدنسازی تحصیل کرده هستند و می توانند در پست های کلیدی به فدراسیون کمک کنند. متاسفانه در فدراسیون فعلی شایسته سالاری خیلی جایگاهی نداشت و از رییس آینده فدراسیون توقع می رود که این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهد.


قهرمان پرورش اندام جهان در رابطه با شایعات پیرامون دوپینگ گسترده در این رشته گفت: دوپینگ متاسفانه در بین ورزشکاران ما فراگیر شده و آن هم دلیل دارد. یک نوجوان 15 ساله وقتی به باشگاه می رود و می خواهد از مربی برنامه بگیرد، به او توصیه می شود که مکمل استفاده کند. متاسفانه از آنجایی که تربیت مربی در پرورش اندام را خیلی ساده گرفتند و یک نفر با 2 جلسه کلاس مربیگری، فکر می کند مربی شده و برنامه تمرینی می کند، کار به همین جا هم می کشد. به راحتی در باشگاهها مواد نیروزا و مکمل تجویز می شود، اما از فدراسیون آینده توقع داریم که نظارت خود را روی مربیان بیشتر کند تا جلوی این قضایا گرفته شود. فدراسیون باید نظارت خود را روی کلاس های مربیگری درجه 3 بیشتر کند چون برخی با یک تجویز اشتباه با جان جوانان و نوجوانان بازی می کنند. از سوی دیگر از فدراسیون آینده فدراسیون توقع داریم مصرف مکمل های ورزشی را سامان دهد تا از مسیرهای مشخصی به دست ورزشکار برسد. الان بازار مکمل های تقلبی و فیک داغ است.


جلالی درباره تعطیلی باشگاههای بدنسازی به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: باشگاهها بیش از 2 ماه است که تعطیل هستند. حدود 10 روز قبل جلسه با حضور وزیر ورزش برگزار شده که درباره حق و حقوق مربیان و باشگاهداران تصمیم گیری شود. کسانی که از فدراسیون به عنوان نماینده رفته بودند، نتوانستند از حقوق باشگاههای بدنسازی به خوبی دفاع کنند. قرار شده به باشگاهداران 16 میلیون تومان وام پرداخت شود، اما آیا هزینه یک باشگاه در زاهدان با هزینه یک باشگاه در خیابان فرشته تهران یکسان است؟ آن کسی که در خیابان های بالای شهر تهران باشگاه دارد، ماهانه فقط 60، 70 میلیون تومان باید اجاره بدهد. علاوه بر این مربیان این باشگاه ها بیکار هستند. خودم مربی یک باشگاه هستم که 3 ماه است بیکارم. اجاره خانه و خرج زندگی ام را چگونه باید بدهم؟ بارها هم بحث تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان در فدراسیون مطرح شده، اما کسی آن را جدی نگرفته است.

 

وی در پایان بحث پرداخت نشدن پاداش قهرمانان را مطرح کرد و گفت: قهرمانان ما چند ماه قبل به مسابقات برون مرزی در فجیره امارات رفتند و نتیجه خوبی هم گرفتند و قهرمان شدند. تیم مصر که 3 برابر ایران ورزشکار داشت، برابر ایران با اندک ورزشکارانی که اعزام کرده بود، مغلوب شد. آن ها با وجود گذشت چند ماه هنوز جایزه ای که حقشان بوده، از طریق وزارت نگرفتند. این وظیفه رییس فدراسیون است که این مسائل را پیگیری کند. این دقیقا همان مساله ای است که گفتم باید رییس فدراسیون روابط قوی با وزارت ورزش و شخص وزیر داشته باشد.

دیدگاه‌ها