کد خبر : 1681087 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 09:20 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا از تصمیم دولت

اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا از تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت تمرین بازیکنان در مجموعه‌های تمرینی باشگاه‌ها انتقاد کرده و آن را تبعیض‌آمیز و غیرمنطقی خواند.

انتقاد اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا از تصمیم دولت

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اعلام تصمیم دولت ایتالیا مبنی بر مجاز بودن تمرین‌های انفرادی بازیکنان فوتبال از تاریخ 14 اردیبهشت اما ممنوعیت تمرین فوتبالیست‌ها در مجموعه‌های تمرینی باشگاه‌هایشان تا تاریخ 28 اردیبهشت ماه، اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا از این تصمیم انتقاد کرده و آن را تبعیض‌آمیز و غیرمنطقی توصیف کرد.

 

1493517

 

نخست‌وزیر ایتالیا جوزپه کونته روز یکشنبه از برنامه دولت این کشور برای کاهش تدریج میزان سخت‌گیری در رعایت قرنطینه خبر داد. بر اساس بخشی از این برنامه، دولت از تاریخ 14 اردیبهشت اجازه دویدن در فضاهای باز را خواهد داد و ورزشکاران ورزشهای انفرادی مثل تنیس از این تاریخ می‌توانند به مجموعه‌های تمرینی خود برگردند. اما استفاده ورزشکاران ورزشهای تیمی از مجموعه‌های تمرینی تا تاریخ 28 اردیبهشت ممنوع خواهد بود.

 

درحالیکه جامعه فوتبال ایتالیا امیدوار است لیگ سری آ در این کشور از خرداد ماه آغاز شود این تصمیم دولت با انتقاد شدید اتحادیه فوتبالیست‌های این کشور  مواجه شده.

 

اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا با انتشار یک بیانیه در این باره گفت:" تصمیم دولت درباره شروع مجدد فعالیت‌های ورزشی در کشور، اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا را شگفت‌زده و متحیر کرده. ما اینکه به ورزشکاران رشته‌های انفرادی اجازه داده شود به زمین‌های تمرین برگردند ولی به فوتبال حرفه‌ای یا دیگر ورزشهای تیمی اجازه داده نشود به همان شکل تمرین کنند را تبعیض‌آمیز و غیرمنطقی می‌دانیم".

 

اتحادیه بازیکنان ایتالیا در ادامه این بیانیه اعلام کرد:" این قانون نه تنها از خطر نخواهد کاست بلکه آن را افزایش خواهد داد. یک ورزشکار حرفه‌ای بعد از مدت طولانی دور بودن از شرایط رقابت، باید پیش از شروع تمرینهای گروهی در 28 اردیبهشت فرصت این را داشته باشد تا در یک فاز تمرینی شرکت کند چون در غیر اینصورت با شروع دوباره رقابتها با خطر جدی مصدومیت مواجه خواهد شد. ما متوجه نمی‌شویم دویدن در مجموعه‌های حرفه‌ای چطور می‌تواند از دویدن در خیابان خطرناک‌تر باشد".

 

دیدگاه‌ها