کد خبر : 1681359 | 11 اردیبهشت 1399 ساعت 16:39 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

ناصری: کی روش گفت آماده تر شدی دعوتت می کنم؛ 

گفتگو با لژیونر ناشناخته فوتبال ایران در بریتانیا

نوید ناصری یکی از لژیونرهای فوتبال ایران است که کی روش او را برای حضور در ترکیب تیم ملی زیر نظر گرفته بود.

گفتگو با لژیونر ناشناخته فوتبال ایران در بریتانیا  

به گزارش "ورزش سه"، نوید ناصری یکی از ایرانی های پرشماری است که با مهاجرت پدر و مادرش، در انگلیس و جایی خارج از ایران به دنیا آمده و توانسته با حضور در آکادمی باشگاه منچستریونایتد، رفته رفته نام خود را به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای مطرح کند و در 18 سالکی اولین قرارداد حرفه ایش را امضا کند.


دوران حرفه  ای او با بیرمنگام شروع شده و سپس با تیم بری در شهر منچستر ادامه پیدا کرده است. ناصری که در پست وینگر بازی می کند، پس از سه فصل بازی برای سیریانسکای سوئد به انگلیس بازمی گردد و برای گیلینگام بازی می کند.


این بازیکن 23 ساله، سال گذشته پس از اتمام قراردادش با گیلینگام در انگلیس، ماجراجویی جدیدی را آغاز کرده و با پیشنهاد میک مک درموت به لیگ ایرلند رفته و عملکرد خوبی هم با پیراهن گلنتوران داشته است.
به همین بهانه با این لژیونر فوتبال ایران گپ و گفتی دوستانه داشته ایم که در ادامه می خوانید.

 

« نوید که لهجه انگلیسی بر حرف زدن فارسی او قالب شده، برای پاسخ به سوالات ما در کنار مادرش نشسته بود تا اگر برای گفتن واژه ای به دردسر افتاد، از او کمک بگیرد.»

 

*کمی در مورد خودت توضیح بده و اینکه چطور سر از انگستان و شهر منچستر درآوردی؟


پدر و مادرم نزدیک به 30 سال پیش  به انگلیس مهاجرت کردند و من و خواهرم در انگلیس به دنیا آمدیم؛ با این حال پدر و مادرم با من و خواهرم فارسی حرف می زدند تا فارسی را هم یاد بگیریم. تمام کلاس های ورزشی هم ما را ثبت نام کردند که از میان ورزش هایی که رفتم، فوتبال را خیلی دوست داشتم.

 

*در رابطه با حضورت در آکادمی باشگاه منچستریونایتد توضیح بده و اینکه چه چهره های معروفی در زمان تو در باشگاه حضور داشتند؟


9 سالم بود که به آکادمی رفتم و چهار، پنج سال در آکادمی یونایتد بودم و به نوعی آکادمی دوم یا مدرسه دومم بود؛ در این مدت باخیلی از مربیان سرشناس انگلیس کار کردم. کی روش هم یکی دو سال اول آنجا بود ولی با بزرگسالان کار می کرد. بازیکنان زیادی هم همبازی ام بودند که الان در لیگ جزیره بازی می کنند.

 

1493775

 

وینگر تیم گلنتوران سپس درباره دوران حضورش در منچستر اضافه کرد:« طی مدتی که در یونایتد بودم، چیزهای خیلی زیادی را در سال های رشد فوتبالم یاد گرفتم، چون برنامه آموزشی بسیار خوبی در باشگاه های انگلیسی وجود دارد. از 16 هم سالگی بورسیه تحصیلی گرفتم و 2 سال در باشگاه "بری" در منچستر بودم که در لیگ یک حضور دارد و بعد اولین قرارداد حرفه ایم را با بیرمنگام بستم. بعد از این بود که یک بازی در تیم امید تست دادم و کی روش با من تماس گرفت. 

 

*در تماس با کی روش چه حرف هایی رد و بدل شد؟


بعد از این اتفاق بود که من و کی روش در تماس بودیم و می خواست ببیند به کدام تیم اروپایی می روم تا من را دعوت کند. من آن زمان 18 ساله بودم و او گفت همین الان می توانی به تیم امیدها بروی ولی بهتر است که یکی دو سال دیگر وقتی آماده تر هم شدی، خودم به تیم ملی دعوتت کنم.

 

*آخرین مرتبه ای که با کی روش تماس داشتی، چه زمانی بوده است؟


آخرین مرتبه ای که با کی روش تماس داشتم و تماس گرفته بود، بعد از جام جهانی  2018 و قبل جام ملت ها بود؛ تقریبا یک و نیم سال پیش. اوسیانو و مک درمورت که الان مربی من در ایرلند هست را فرستاده بود تا بازی من را ببینند تا برای جام ملت ها و اینکه دعوتم کنند یا نه، تصمیم بگیرند.

 

*چرا به یکباره از فوتبال انگلیس به فوتبال ایرلند رفتی؟


وقتی قراردادم سال پیش در گیلینگهام تمام شد، میک درموت با من تماس گرفت و گفت پروژه ای وجود دارد که صاحب باشگاه هم ایرانی است. گفت خودش هم در ایران کار کرده و وقتی رفتم شرایط خوب بود و امضا کردم. 

 

*از عملکرد خودت در فوتبال ایرلند رضایت داری؟


امسال هم سال بسیار خوبی بود. هم تیم و هم خودم؛ تا اینکه ویروس کرونا همه چیز را قدغن کرده است. در نیمه نهایی جام حذفی هستیم و در لیگ هم 9 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم. خودم هم 6 گل زدم و 8 پاس گل دادم و حالا باید ببینم سال آینده چه چیزی پیش می آید.

 

1493774

 

*چه آرزوهای در فوتبال داری؟


آروزی فوتبالی ام این است که در اروپا بمانم؛ ببینم تا چه سطحی می توانم بالا بروم. خودم به لیگ جزیره و باشگاهی مثل منچستر که قبلا بوده ام، یا تیمی در آلمان و اسپانیا فکر می کنم. می دانم به هر چیزی که در زندگی فکر کنی و برای رسیدن به آن تلاش کنی، به دستش می آوری. من هم الان 23 سالم است و وقت دارم. در این سال ها که از 18 سالگی اولین قرارداد حرفه ای زندگی ام را بستم، تجربیات بسیار خوبی دارم که می توانند در ادامه مسیر کمکم کنند.

 

*اصلا دوست داری برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کنی؟


مایه افتخار است که به تیم ملی برسم و روزی به امید خدا به جام جهانی برسیم و من هم در آن تیم باشم. امیدوارم اگر قرار است در تیم ملی باشم، هم من به تیم ملی کمک کنم و هم تیم ملی به من.

 

منتظر تماس اسکوچیچ هستم 


نوید ناصری وینگر تیم فوتبال گلانتوران اینطور حرف هایش را خاتمه داد:« از روز اول پدر و مادرم هوادار فوتبال هستند و خودم هم دوست داشتم فوتبال بازی کنم. حالا هم منتظر تماس اسکوچیچ هستم؛ او در حال انتخاب تیمش است و امیدوارم مثل سایر لژیونرهایی که مدنظر او هستند، من هم حضور داشته باشم.»

دیدگاه‌ها