کد خبر : 1681943 | 15 اردیبهشت 1399 ساعت 08:34 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

آقاکوچکی: هیچ مشکلی از نظر ویلچر نداریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان این که هیچ مشکلی از نظر ویلچر نداریم گفت: تمام برنامه ریزی‌های برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر جهت شرکت در پارالمپیک توکیو انجام شده و منتظر هستیم تا ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش مجوز برگزاری اردوها را صادر کند.

آقاکوچکی: هیچ مشکلی از نظر ویلچر نداریم

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از ایسنا، عباس آقاکوچکی درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر در شرایط فعلی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانسته‌ایم برنامه‌ای را برای آماده سازی تیم بسکتبال با ویلچر جهت شرکت در توکیو داشته باشیم البته این شرایط برای تمام بازیکنان دنیا است و ما نیز همچنان منتظر هستیم تا ببینیم ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش چه زمانی اجازه آغاز فعالیت‌ها را به رشته‌های ورزشی خواهد داد. البته آن طور که من شنیدم کمیته ملی پارالمپیک قرار است از مهر ماه اردوهای پارالمپیکی خود را برپا کند. اما اگر ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش زودتر از این زمان اجازه فعالیت‌های ورزشی را بدهد سعی خواهیم کرد بعد از ماه مبارک رمضان اولین اردوی خود را برای آْماده سازی تیم برپا کنیم.

 

وی گفت: چون یک سال به بازی‌های پارالمپیک توکیو فرصت داریم از برنامه‌ها عقب نیستیم تمام برنامه ریزی‌های لازم برای آماده سازی تیم پیش بینی شده و تنها منتظر هستیم تا با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره بازیکنان لژیونر این تیم تصریح کرد: با توجه به این که در تمام دنیا به خاطر ویروس کرونا مسابقات تعطیل است و هیچ لیگی برگزار نمی‌شود در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر امکان برگزاری اردوها وجود داشته باشد ما می‌توانیم در اولین اردوی خود از بازیکنان لژیونر خود نیز استفاده کنیم. در حال حاضر تنها مشکل وجود این بیماری است که مشخص نیست شرایط چه زمانی به حالت عادی برمی‌گردد تا ما بتوانیم اردوی آماده سازی خود را برپا کنیم.

 

آقاکوچکی درباره تجهیزات بازیکنان بسکتبال با ویلچر و این که آیا همچنان با مشکل ویلچرهای استاندارد مواجهه هستید یا خیر تصریح کرد: چون اکثر بازیکنان بسکتبال با ویلچر لژیونر هستند و مشکلی برای خرید ویلچرهای استاندارد و مدرن ندارند مشکلی در این خصوص وجود ندارد برای سایر بازیکنان نیز ویلچرهای مناسب خریداری شده و الان از نظر تجهیزات مشکلی نداریم. شاید در گذشته یکی از مشکلات اساسی تیم نبود ویلچرهای استاندارد و مدرن بود اما در حال حاضر این مشکل مرتفع شده و شرایط برای آماده سازی تیم جهت شرکت در پارالمپیک توکیو آماده است.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این پرسش که در صورت طولانی بودن تعطیلی اردوها آیا تصور نمی‌کنید این مسئله در روند آماده سازی تیم لطمه‌ای وارد کند گفت: با تغییر زمان بازی‌های پارالمپیک ما فرصت کافی برای آماده سازی تیم داریم شاید اگر امسال بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شد ما از برنامه‌های خود عقب بودیم اما با فرصت یکساله‌ای که تا شروع پارالمپیک توکیو زمان باقی مانده است ما می‌توانیم برنامه‌های پیش بینی خود را به موقع اجرا کنیم و مشکلی برای آماده سازی تیم نخواهیم داشت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم با برگزاری لیگ بازیکنان جدی را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم به طور قطع اگر چنین شرایطی فراهم نشود ما تقریبا ۸۰ درصد از بازیکنان خود را شناسایی کردیم و به تیم ملی دعوت خواهند شد. حال اگر امکان برگزاری اردوها و مسابقات وجود داشته باشد سعی می‌کنیم بهترین نفرات را تا زمان اعزام به توکیو شناسایی و تیم قوی را برای پارالمپیک توکیو آماده کنیم تا جایگاه خوبی را برای خود در پارالمپیک ۲۰۲۰ رقم ‌بزنیم.

دیدگاه‌ها