کد خبر : 1682137 | 16 اردیبهشت 1399 ساعت 00:55 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

توضیحات دبیر کل فدراسیون درخصوص مسائل اخیر فوتبال ایران

نبی: باید همچنان منتظر تصمیمات ستاد کرونا باشیم

دبیر کل فدراسیون با حضور در برنامه فوتبال برتر معتقد است که باید برای برگزاری لیگ برتر همچنان منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا باشیم.

نبی: باید همچنان منتظر تصمیمات ستاد کرونا باشیم

به گزارش "ورزش سه"، محمدمهدی نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال امشب در برنامه فوتبال برتر حاضرشده است و به سوالات زیادی که بیشتر حول‌وحوش تاریخ برگزاری لیگ برتر است پاسخ می‌دهد.


نبی ابتدا درخصوص تاریخ برگزاری لیک برتر گفت: «ستاد مبارزه با کرونا که در وزارت ورزش هست قاعدتاً با توجه به توصیه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات را موکول کرده است به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در هر کشوری. لذا آن چیزی که من در جریان هستم بعضی از استان‌های ما در مرحله سفید هستند. با توجه به اینکه هر لیگی شروع می‌شود باید پایانی داشته باشد قاعدتاً منتظریم که ستاد نظرش را به ما اعلام کند و پس‌ازآن بر اساس نظر فیفا ما تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. اگر با برگزاری مسابقات موافقت شود قاعدتاً این تصمیم به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت. آن‌ها هم جمع‌بندی خودشان رادارند و اگر قرار بر برگزاری مسابقات باشد ابتدا باید مدت تمرینات تیم ها مشخص شود و بعد هم همان‌طور که مستحضر هستید ۹ هفته از لیگ باقی‌مانده است و یک هفته بازی عقب‌افتاده داریم بین استقلال و فولاد خوزستان و در کنار این مسئله خود لیگ یک و لیگ دو و اساساً صعود و نزول تیم‌ها در هر فصل باید مشخص شود.»


وی در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد مبارزه با کرونا نظرات شمارا هم خواسته است اظهار داشت: «در جلساتی که ستاد مبارزه تاکنون برگزار کرده نماینده سازمان لیگ آقای سهیل مهدی در آن شرکت کرده است و نقطه نظرات فدراسیون را به آن‌ها منتقل کرده است اما همان‌طور که گفتم ستاد باید نظر نهایی را بدهد و فیفا نیز همین توصیه را کرده که ستاد کرونای هر کشوری متولی این موضوع باشد و باید آن‌ها نظر نهایی را اعلام کنند.»


دبیر کل فدراسیون فوتبال در ارتباط با بلاتکلیفی بازیکنان و مربیان نیز گفت: «تعلیق مسابقات فوتبال که در تمام کشورهای دنیا از ماه اسفند آغازشده است این بلاتکلیفی را به وجود آورده است و خاص منطقه و یا کشور ما نیست و تا آنجا که من اطلاع دارم باشگاه‌های ما به‌صورت مجازی و یا ویدئوکنفرانس هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ تئوری با بچه‌های خودشان در تماس هستند و فوتبال چیزی نیست که آن‌ها بخواهند تعطیل کنند. بالطبع یک ورزشکار حرفه‌ای باید شرایط خود را همیشه آماده نگه دارد و این مسائل را رعایت کند.»


او درخصوص اینکه آیا فدراسیون خودش قائل به برگزاری لیگ است یا خیر عنوان داشت: «ما هرچه که ستاد بگوید و بعدازآن هیئت‌رئیسه تصمیم‌گیری می‌کند انجام می‌دهیم. طبیعتاً چند موضوع است که باید آن را لحاظ کنیم، اول آنکه زمان نقل و انتقالات که بسیار برای ما مهم است. فیفا قطعاً آن هشت تا دوازده‌هفته‌ای که برای نقل و انتقالات مدنظرش است را تغییرمی دهد و درعین‌حال ما باید شروع لیگ و اتمام لیگ، زمان نقل و انتقالات، شروع لیگ فصل بعد و در کنار آن سلامتی بازیکنان و قاعدتاً سرمایه‌گذاری که خود باشگاه‌ها انجام دادند چه در بخش خرید بازیکنان و چه در بخش بازاریابی را در نظر داشته باشیم و از طرفی دیگر بازیکنان باید تکلیفشان را بدانند. نمی‌شود که همین‌طور بلاتکلیف باشند. ما قطعاً ملاکمان برای هرگونه تصمیم‌گیری نظر ستاد کرونا در ورزش است.»


نبی درباره اینکه از منظر اقتصادی به نفع بسیاری از باشگاه‌ها است که لیگ برگزار نشود تأکید کرد: «کلاً ما در بحث حوزه اقتصادی در فوتبالمان به آن حد لازم نرسیده‌ایم. وقتی درآمد پایداری نه در باشگاه نه در سازمان لیگ و نه در فدراسیون وجود نداشته باشد ما اذیت می‌شویم و طبیعی است که بازیکنان ما با توجه به نوع تفکراتی که دارند بالاخره روی دستمزدهای خودشان حساب کردند من نمی‌توانیم به بازیکنان بگوییم روی این حقوق و قراردادشان حسابی باز نکنند و فیفا هم برای این موضوع دستورالعمل داده است یعنی گفته است که این تعامل و تفاهمی است که باید بین باشگاه و بازیکن صورت بپذیرد، چه بازی‌ها برگزار بشود و چه نشود. اما فیفا با توجه به راندمان کمی که باشگاه‌ها در بحث اقتصادی در این شرایط دارند حق را به باشگاه خواهد داد. ما قانون آیین‌نامه و دستورالعمل داریم و باید همه آن‌ها را رعایت کنیم و نمی‌توانیم سلیقه‌ای کارکنیم چراکه اگر بخواهیم به‌صورت سلیقه‌ای عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بایستی به قوانین کشورمان و قوانین لیگ کشورمان نیز احترام گذاشته شود. ممکن است نامه‌نگاری‌ها روی ما تأثیراتی را بگذارد اما تصمیم بر اساس آیین‌نامه و مقررات باید گرفته شود، البته ما هم ربات نیستیم که در این بخش بخواهیم دقیقا طبق آن چیزی که روی کاغذ و مانیتور هست تصمیم بگیریم، ولی این را باید همه قبول کنیم که ما موظف هستیم لیگ را با شرایطی که اگر احیاناً ستاد کرونا موافقت کرد با همکاری هم به سرانجام برسانیم.».

دیدگاه‌ها