کد خبر : 1682306 | 17 اردیبهشت 1399 ساعت 01:11 | 23.2K بازدید | 3 دیدگاه

امیرخادم: استقلال و پرسپولیس قابل‌واگذاری نیستند

معاون سابق وزیر ورزش و قهرمان سابق جهان می‌گوید دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط واگذاری به بخش خصوصی را ندارند.

امیرخادم: استقلال و پرسپولیس قابل‌واگذاری نیستند

به گزارش "ورزش سه"، امیررضا خادم در ارتباط با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و خصوصی‌سازی این دو باشگاه گفت: در زمان ما آن چیزی که باید در وزارت ورزش اتفاق می‌افتاد رقم خورد، یعنی آماده کردن دو تیم برای واگذاری، اما از آن به بعد طبیعتاً باید سازمان خصوصی‌سازی قیمت را مشخص می‌کرد و مسئولیت این سازمان است که وظیفه واگذاری را بر عهده دارد دولت هم در این میان ‌بر کلیت کار نظارت دارد. وزارت ورزش هم می‌شود یک عضو از مجموعه، آن‌هم به‌عنوان دستگاهی که مالک این دو باشگاه است.


وی ادامه داد: شرایط برای واگذاری فراهم شد و در اختیار خصوصی‌سازی قرار گرفت و پاکت‌ها هم باز شد. البته استقلال که خریداری نداشت، اما پاکت پرسپولیس باز شد و سپس آن حواشی رخ داد و حالا بعد از چند سال به نظر می‌رسد همه راضی هستند که در آن زمان به برنده‌های پاکت‌ها باشگاه پرسپولیس واگذار نشد، چون واقعاً امروز پرسپولیس با مشکلات جدی روبرو می‌شد.


امیررضا خادم در ادامه بیان کرد: برای قیمت‌گذاری باید افراد متخصص اقتصادی نظر بدهند و قیمت‌های قبلی را هم سازمان خصوصی‌سازی گذاشته بود که ازنظر ما خیلی هم بی‌ربط بود.


وی درخصوص اینکه چرا همان موقع این موضوع را اعلام نکردید بیان کرد: چه کسی باید این را بگوید؟ ما خودمان مجموعه‌ای از دولت هستیم و طبعانمی توانستیم این موضوع را اعلام کنیم و امروز هم من اگر این حرف را می‌زنم به این خاطر است که مسئولیتی ندارم.

 

 

1389641

 


معاون پیشین وزیر ورزش درباره اینکه آیا در کل این دو باشگاه قابل‌واگذاری است یا خیر تأکید کرد: این سؤال منطقی است. با اطلاعاتی که از دو باشگاه پیدا کردیم و با صحبت‌هایی که با وزیر اقتصاد وقت آقای طیب نیا داشتیم و شرایط را ازلحاظ حقوقی و اقتصادی بررسی کردیم، متوجه شدیم که این واگذاری اشتباه است. و من به‌صراحت دارم این را عرض می‌کنم. اما زمانی که تصمیم کلان بر واگذاری بود هم وزارت اقتصاد و دارایی و هم بنده به‌عنوان فردی که مسئولیت مستقل داشتم، تمام تلاشمان را کردیم که این اتفاق صورت بگیرد. درنهایت هم چهار نوبت مزایده برگزار شد. یعنی هر کاری که باید انجام می‌دادیم دریغ نکردیم اما این اتفاق نیفتاد.


 قهرمان سابق کشتی جهان در پایان گفت: الآن صحبت چیز دیگری است. در سال ۹۷ که بودجه سال 98 بسته می‌شد در رایزنی‌هایی که داشتم و با توجه به اشرافی که به این موضوع پیداکرده بودم اولویت را قراردادیم که این دو باشگاه وارد بورس شوند. این موضوع را به مسئولان وزارت ورزش هم گفتم. فرا بورس هم شرایط خاص خودش را دارد و با بورس متفاوت است.
 اما آخرش را به شما بگویم که این دو باشگاه به بخش خصوصی نه قابل‌واگذاری هستند و نه به نفع بخش خصوصی هستند.

دیدگاه‌ها