کد خبر : 1682727 | 19 اردیبهشت 1399 ساعت 18:12 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

شروع پرسروصدای کیی لیگ در سکوت

شیرشاه و تقدیم گل افتتاحیه به پرستاران کره ای

فصل جدید فوتبال کره امروز با انجام دیدار تیم های جونبوک موتورز و سوون بلووینگز و در ورزشگاهی خالی از تماشاگر آغاز شد.

شیرشاه و تقدیم گل افتتاحیه به پرستاران کره ای

به گزارش "ورزش سه"، بله؛ فوتبال بالاخره برگشت و ساعاتی پیش شاهد شروع K.LEAGUE بودیم.

 

 

1495217

 

 

بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا و فروکش کردن این بیماری، مسئولان فوتبال کره جنوبی دستور به آغاز لیگ برتر دادند. در پی انجام تست از تمامی بازیکنان و کادر فنی و طبق برنامه ریزی قبلی، امروز از ساعت 13 در اولین گام تیم های جونبوک هیوندای موتورز و سوون بلووینگز به مصاف هم رفتند.

این اولین دیداری بود که پس از شیوع کرونا در فوتبال آسیا برگزار می شد و در نهایت با برتری 1-0 جونبوک به اتمام رسید. در دیداری که بدون تماشاگر بود ولی به صورت زنده پخش شد و بینندگان تلویزیونی زیادی هم داشت.

 

 

1495215

 

 

1495223

 

در واقع لیگ فوتبال کره جنوبیقرار بود ماه فوریه شروع شود، ولی به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. در نهایت و پس از مدت ها انتظار، امروز اولین بازی فصل جدید "کِی لیگ"، با دیدار جونبوک موتورز و سوون بلووینگز به انجام رسید. در دیداری که پشت درهای بسته برگزار شد ولی در مقاطعی از بازی صدای تشویق هواداران از طریق بلندگوها به گوش می رسید.

 

 

1495224

 

1495222

 

1495214

 

 

بازی تا دقیقه 83 بدون گل دنبال می شد تا اینکه لی دونگ گوک بازیکن 41 ساله جونبوک توانست گل برتری را با ضربه سری دقیق و روی یک ضربه کرنر به ثمر برساند. او گل خود را به پزشکان و پرستاران کره ای تقدیم کرد.

کسی در ورزشگاه نبود تا زننده گل را تشویق کند و وقتی داور سوت پایان را به صدا در آورد، بازیکنان دو تیم بدون هیاهوی خاصی از زمین خارج شدند. کسی برای تشویق تیم برنده روی سکوها نبود. بازیکنان جونبوک اما در انتهای بازی به احترام پزشکان و پرستاران که روزهای سختی را در مبارزه با کرونا پشت سر گذاشته اند، برای آنها دست زدند.

 

 

 

1495221

 

 

میزبان در حالی موفق به کسب پیروزی در این بازی شد که سوون از دقیقه 75 ده نفره شده بود. تری آنتونیس بازیکن سوون به دلیل خطا روی جون هو از زمین بازی اخراج شده تا تیمش را 10 نفره کند. هشت دقیقه بعد بود که جونبوک توانست به گل برتری برسد.

 

 

پس از گل، شاهد جشن خوشحالی معمول بین بازیکنان نبودیم. به بازیکنان برای تف کردن روی زمین و نیز صحبت با فاصله اندک هشدار داده شده بود و روی نیمکت نیز کادر فنی و بازیکنان نیمکت نشین، اغلب با ماسک و دستکش حضور داشتند.

پیش از شروع بازی، بازیکنان و مربیان دو تیم با یکدیگر دست ندادند و تمام دستور العمل های تعریف شده از سوی اتحادیه فوتبال کره نیز به دقت رعایت شد.

 

 

این بازی در انگلیس از طریق وبسایت بی بی سی و نیز حساب توئیتر این شبکه پخش شد و توجه 1.8 میلیون بیننده را به خود جلب کرد.

دیداری که در توئیتر نیز بازتاب خاص خود را داشت.

یکی از بینندگان پس از اتمام نیمه اول بازی توئیت کرد:« خوشحالم که بعد از مدت ها در حال تماشای یک فوتبال زنده هستم؛ هرچند نیمه اول بدون گل تمام شد. جونبوک کنترل بیشتری روی توپ و میدان داشت و به نظر می رسید که سرعت بازی اندک است.

 

 

واکنش بیننده دیگر نیز جالب بود:« بازیکنان دو تیم به نظر خسته و فرسوده می ایند ولی حداقل در حال تماشای یک بازی فوتبال به صورت زنده هستیم. ممنون بی بی سی اسپورت.»

 

هدایت جونبوک که مدافع عنوان قهرمانی است را ژوزه مورایس دستیار سابق ژوزه مورینیو بر عهده دارد. او روی نیمکت آرام بود و سعی می کرد دستور العمل ها را به دقت رعایت کند.

 

 

1495225

 

 

در این بازی شاهد استفاده از وی ای آر نیز بودیم. نیمه دوم روی یک صحنه و در حالی که به نظر می رسید مدافع سوون مرتکب پنالتی شده، وی ای آر دخالت نکرد تا اعتراض بازیکنان و کادر فنی میزبان را در پی داشته باشد.

 

این بازی در حالی به انجام رسید که تست 1000 فوتبالیست شاغل در لیگ کره منفی اعلام شده بود. قرار است از هفته آینده لیگ فوتبال آلمان نیز از سر گرفته شود که قطعا بازتاب آن گسترده تر از لیگ کره و بازی امروز خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها