کد خبر : 1682784 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 10:21 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد لی‌دونگ‌گوک؛ ۲۲ فصل گلزنی در لیگ کره!

لی دونگ گوک مهاجم ۴۱ ساله تیم چونبوک موتورز رکورد ۲۰ فصل گلزنی در لیگ کره جنوبی را به ثبت رسانده است.

رکورد لی‌دونگ‌گوک؛ ۲۲ فصل گلزنی در لیگ کره!

به گزارش ورزش سه، مهاجم کره ای تیم چونبوک موتورز در اولین بازی K-League بعد از شیوع ویروس کرونا، تک گل پیروزی بخش تیم خود را در برابر سوون سامسونگ به ثمر رساند تا یک رکورد ویژه را ثبت کند؛ ۲۲ فصل گلزنی در لیگ کره جنوبی!

 

او از سال ۱۹۹۸ که با پیراهن پوهانگ استیلرز گلزنی کرد تا همین فصل که پیراهن چونبوک را برتن دارد، در تمام سال ها گلزنی کرده به جز یک فصلی که به لیگ جزیره رفت و در تیم میدلزبرو بازی کرد. وی در تیم قرمزپوش انگلیسی البته عملکرد خوبی نداشت.

 

لی دونگ گوک که بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه دارد، حالا در ۴۱ سالگی این رکورد را ادامه می‌دهد. او از ۱۸ سالگی در تمام سال هایی که در لیگ کره بوده، گلزنی کرده و هنوز تصمیمی برای خداحافظی ندارد. این که یک مهاجم تا این سن در سطح اول فوتبال یک قاره باقی بماند، اتفاق بسیار ویژه ای است که لی آن را رقم زده است.

 

این ستاره کره ای که در یک فیلم پرفروش نیز نقش آفرینی کرده، شب گذشته با ضربه سری تماشایی دروازه سوون سامسونگ را گشود تا گل شماره ۱۵۸ را برای تیمش زده باشد. وی در این مدت بیش از ۲۰۰ گل در لیگ کره جنوبی زده و امیدوار است این رقم را هرروز بیشتر از دیروز کند.

 

دیدگاه‌ها