کد خبر : 1682968 | 21 اردیبهشت 1399 ساعت 11:49 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

هیات مدیره سه نفره سرخ‌‌ها چه می‌کنند؟

خشم و هیاهو با طعم قدرت طلبی در پرسپولیس

با خالی شدن صندلی‌های هیات مدیره پرسپولیس، نفراتی کنونی نیز با تضاد آرا مواجه هستند و تاکنون نتوانستند به نتیجه مثبتی برای راهبرد اهداف باشگاه دست یابند.

خشم و هیاهو با طعم قدرت طلبی در  پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شاید تعطیلی لیگ یک اتفاق میمون برای پرسپولیس در شرایط کنونی مدیریت تلقی شود و سپر دفاعی مناسبی برای تصمیمات نه چندان موفق آنها شکل داده است.

 

بعد از جدایی ایرج عرب، مهدی محمد نبی و البته محمدحسن انصاریفرد،هیات مدیره کنونی پرسپولیس در حال حاضر با مهرداد هاشمی، علی رغبتی و مهدی رسول پناه کار را دنبال می‌کند. نفراتی که البته در همین جمع کوچک نیز با تفاوت دیدگاه و اشل مدیریتی کار را سخت‌تر نیز کرده‌اند. مهمترین چالش میان طرفین طی دو ماه اخیر مربوط به انتخاب اسپانسرینگ باشگاه و انتخاب آن بوده است و هر کدام به زعم خود به دنبال راهکاری جداگانه و البته بی نتیجه بوده‌اند. موضوعی که سبب شده طی این مدت نه تنها خزانه باشگاه خالی‌تر که حجم بدهی‌ها نیز انباشته‌تر شود.

 

رسول پناه؛ خشم آقای دکتر


نفر اصلی باشگاه در حال حاضر دکتر جنجالی این باشگاه است. فردی که از همان روز اول هجمه تندی را متوجه خود می‌دید. تقریبا 5 ماه پیش بود که وزارت ورزش طی حکمی رسول پناه را به عضویت هیات مدیره پرسپولیس انتخاب کرد. همان موقع هجمه سنگینی حول این موضوع که سلطانی‌فر دندانپزشک خود را به این سمت انتخاب کرده به راه افتاد. در نهایت اما رسول پناه در یارگیری عجیبی که در آن مقطع بین هیات مدیره راه افتاده بود به سمت هاشمی غش کرد. لابی این دو عضو در نهایت منجر به کناره‌گیری انصاریفرد نیز شد. رسول پناه قرار بود در شرایطی از سوی اعضای باقیمانده به عنوان نفر اول شناخته شود که کارهای در پشت پرده برعهده هاشمی باشد. رسول پناه اما خیلی زود این پرده را کنار زد و ادعا شماره یک بودن را کرد. از همان زمان اختلاف نظر میان او و هاشمی به اوج خود رسید تا جایی که طرفین طی همین سه ماه اخیر بارها با یکدیگر تنش کلامی شدیدی را تجربه کرده‌اند. رسول پناه اما حمایت وزارت را پشت سر خود می‌بیند و طی روزهای اخیر با اعتمادبنفس بالقوه‌ای که به دست آورده تصمیمات را راهبری می‌کند. او اما هنوز نتوانسته نه در مذاکره با گروه پیشکسوتان و نه با کارگزار به نتیجه مثبتی دست یابد و همین عاملی شده تا او نیز در خطر از دست دادن جایگاهش قرار داشته باشد.

 

1495007

 

علی رغبتی؛ دی‌اکتیو ترین عضو هیات مدیره


کاراکتر کم سر و صدای هیات مدیره پرسپولیس طی سال‌ها اخیر تنها در دوره انتخاب مربی فعالیت چشمگیری از خود به جا گذاشت و در نهایت در کنار نبی نقش خود برای انتخاب و عقد قرارداد با کالدرون را به جا گذاشت. او کمترین نقش را طی زمان حضورش در این باشگاه به عنوان عضو هیات مدیره به جا گذاشته و بیشتر به عنوان فرد رای دهنده در جلسات هیات مدیره شناخته می‌شود. رغبتی از چهره های باسابقه وزارت ورزش است که مهم ترین سابقه فوتبالی او پیش از حضور در هیات مدیره پرسپولیس به حضورش در کمیته انتقالی فدراسیون در سال 1387 و در دوره تعلیق فوتبال ایران مربوط است و البته پیش از این نقش نامزددر بیشتر فدراسیون‌ها را از سوی وزارت برعهده داشت. رغبتی نه مدیر بخش اقتصادی باشگاه طی این مدت شناخته شده و توانسته منابع مالی را تزریق کند و نه در بخش مدیریتی خود را فعال نشان داده است. با این حال در جناح‌بندی‌های مدیریتی لابی مناسبی را برقرار کرده که باعث شده تا مهره محبوب بین اعضای هیات مدیره برای زمان رای‌گیری در خصوص تصمیمات محسوب شود.

 


مهرداد هاشمی؛ سودای قدرت


هاشمی یکی از خبرسازترین اعضای هیات مدیره پرسپولیس طی ماه‌های اخیر محسوب می‌شود. او که با دوره درخشان سایپا در لیگ شناخته می‎شود، همزمان با رغبتی به عضویت هیات مدیره پرسپولیس در آمد و در دوره حضورش تاکنون دو مدیرعامل تغییر کرده‌اند و اکنون نیز با سرپرست کنونی به مشکل برخورده است. کسانی که هاشمی را از نزدیک می‌شناسند او را فردی با عطش بالای رهبری و قدرت می‌دانند که دوست دارد با تکیه بر تجربه مدیریت، قدرت کلامی و میل به رهبری، زمام امور را راسا در اختیار داشته باشد. شاید اگر در مقطع کناره‌گیری انصاریفرد از مدیرعاملی باشگاه، اوضاع در فضای رسانه‌ای و خصوصا هواداری بد نبود، او به خواسته خود برای مدیریت باشگاه نیز دست می‌یافت اما ترجیح داد روی این موضوع قمار نکند و با پیش انداختن رسول پناه خود به عنوان مرد سایه امور را کنترل کند. هاشمی اما خیلی زود با رسول پناه نیز دچار تضاد فکری و مدیریتی شد و طی همین مدت اخیر بارها به مشکل خورده‌اند. هاشمی طی مدت اخیر تلاش زیادی داشته تا بار دیگر با انتخاب اسپانسر باشگاه و رد کارگزاری کنونی، قدرت خود را به عنوان نفر اول افزایش دهد اما تاکنون این موضوع علیه باشگاه و راهبرد اهداف آن شده تا برای دستیابی به منابع به جمع بندی لازم دست نیابند.

 

1492039

 

پرسپولیس با این هیات مدیره به سرانجام می‌رسد؟


همانطور که گفته شد با جدایی نبی، عرب و انصاریفرد تصور می‌شد کوچک شدن هیات مدیره به سود این باشگاه شود. خصوصا که نبی و البته انصاریفرد نیز با دیدگاه‌های مدیریتی و خاص خود برای هماهنگی و همکاری با دیگر اعضا همواره مشکلاتی را پیش رو داشتند. اما خیلی طول نکشید که همین هیات مدیره کوچک و سه نفره نیز با یک مشکل اساسی مواجه شده‌اند و البته خوش شانس هستند که تعطیلی لیگ به سود آنها تمام شده و روند صدور پرونده‌های فیفا نیز با کندی همراه است. موضوع اصلی اما این است که وزارت ورزش که همواره هجمه زیادی از این بابت را متوجه خود دیده‌ تا چه زمانی صعه صدر نشان خواهد داد و آیا دست به تغییرات گسترده برای خانه تکانی در این جمع خواهد زد یا خیر.


باشگاه پرسپولیس طی چهار سال اخیر با دستیابی به منبع مالی با ثبات در کنار رسیدن به نتایج موفق و حفظ ستاره‌هایش توانسته بود رضایت کامل هواداران را به خود جلب کند ولی اکنون در ماه‌ها تعطیلی لیگ و فوتبال، کاملا شکاف‌ها و ضعف مدیریتی در آن مشخص و واضح برای همه نمایان شده است.

دیدگاه‌ها