کد خبر : 1683158 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:48 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

به بحث حقوق مدیران استقلال وارد نمی شوم

قریب: مدیران خصوصی یا ورشکسته شدند، یا زندانی!

مدیرعامل سابق استقلال گفت: راه نجات باشگاههای استقلال و پرسپولیس همین است که آن ها خصوصی شوند.

قریب: مدیران خصوصی یا ورشکسته شدند، یا زندانی!

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین قریب، مدیرعامل سابق استقلال درباره چال های مدیریتی موجود در فوتبال ایران در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی گفت: چالشی که ما در مدیریت باشگاههای حرفه ای در فوتبال داریم، این است که اکثر مدیران با ادبیات مدیریت اقتصادی آشنایی ندارند. به این معنا که ما وقتی از یک مدیر توانای اقتصادی صحبت می کنیم، یعنی آن مدیر بتواند بین درآمد و هزینه تناسب ایجاد کند. تناسب برقرار کردن در بیان خیلی ساده اما در اجرا توانایی های علمی، دانشی و تجربی را طلب می کند. 


وی افزود: من در یک نگاه می توانم بگویم که باشگاههای ما چرا دچار مشکل شدند. چون مدیرانشان قابلیت ایجاد تناسب بین هزینه و درآمد را نداشتند. آن ها باید نتیجه می گرفتند و این فشاری که به خاطر پاسخگویی به افکار عمومی و هواداران به وجود می آید، مدیران را مجبور می کند که ریسک های بزرگی را انجام دهند. شاید یک بار و دو بار اشکالی ندارد، اما اگر این ریسک ها دائمی باشد، باعث ایجاد شکاف زیاد بین درآمد و هزینه می شود. در نهایت هم نتیجه انباشت بدهی ها در باشگاههای بزرگ شده است. 


مدیرعامل سابق استقلال ادامه داد: به خاطر ضعف دانشی که در حوزه های مالی باشگاهها وجود داشته، متاسفانه دفاتر مالی آن ها شفاف و روشن نیست. وقتی ممیز مالیاتی به باشگاه مراجعه می کند و دفاتر را چک می کند، متوجه می شود که درآمد و هزینه شفاف نیست. همین موضوع باعث می شود باشگاههایی که درآمد زیادی نداشتند، بدهی های مالیاتی سنگینی داشته باشند.

 

1495693


قریب در پاسخی مبنی بر درگیری لفظی اخیر بین مدیران سابق و فعلی باشگاه استقلال بر سر میزان حقوق گفت: من اشرافی روی این مسائل ندارم و وارد بحث های موجود باشگاه استقلال نمی شوم. تا زمانی که مشکلات به صورت اساسی رفع نشود، به بحث های رده چهارم و پنجم می پردازیم و بحث های اصلی از یادمان می رود. 


وی در رابطه با احتمال واگذاری سرخابی ها گفت: راه نجات باشگاههای استقلال و پرسپولیس همین است که آن ها خصوصی شوند. باید خون تازه ای به این دو باشگاه تزریق شود. متاسفانه به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، خصوصی سازی دچار ابهام خواهد بود. شما نگاه کنید در همین یک دهه اخیر مدیران خصوصی که در فوتبال بودند، چه سرنوشتی پیدا کردند. یا فوتبال را رها کردند، یا ورشکست شدند و یا زندانی هستند. این نشان می دهد مشکلات زیرساختی را حل نکردیم و مدیران مجبور شدند ریسک های بزرگی کنند و دچار مشکل شدند. در بخش دولتی اشتباه مدیران به دولت برمی گردد، اما در بخش خصوصی، اشتباه یک مدیر به خودش لطمه می زند. 


قریب در پایان اضافه کرد: ما باید برای انتخاب مدیر نه تنها برای باشگاههایی که تحت نظر وزارت ورزش هستند، بلکه برای سایر دستگاهها نیز دقت بیشتری به خرج دهیم. چطور برای مربیان و پزشکان دوره های آموزشی برگزار می شود یا اینکه بازیکنان دائما در معرض آموزش توسط مربیان هستند؟ حلقه مفقوده در بخش مدیران است که اساسا دارای آموزش صحیح و کاربردی نیستند. باید بتوانیم با بهره گیری از تجربه های کشورهای آسیایی موفق مثل ژاپن و کره جنوبی و حتی ترکیه که همسایه ماست، مدیران را آموزش دهیم.

دیدگاه‌ها