کد خبر : 1683184 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 13:59 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

برای شروع مسابقات منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم؛ 

واکنش درودگر به بند جنجالی اساسنامه جدید فدراسیون

صادق درودگر می گوید پیش از ارسال اساسنامه به فیفا، پیش نویس آن به اعضای مجمع برای بررسی ارائه خواهد شد.

واکنش درودگر به بند جنجالی اساسنامه جدید فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"،  صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال و در پاسخ به تیتر یکی از روزنامه ها که تاریخ شروع تمرینات را 27 اردیبهشت و شروع مسابقات را اواخر خردادماه اعلام کرده بود، اینطور واکنش نشان داد: من بی اطلاعم. خب بروید و از همان رسانه (روزمانه فرهیختگان) بپرسید. ما تا زمانیکه ستاد کرونا اعلام نکند، تصمیمی نمی گیریم. آنها از با بررسی های کامل این تصمیم را خواهند گرفت.


سوال بعدی از درودگر در رابطه با تایید اساسنامه توسط اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در جلسه روز گذشته بود و اینکه برخی از اعضای مجمع اعتراض دارند و می گویند پیش نویس اساسنامه باید پیش از ارسال به فیفا برای بررسی به آنها هم داده شود. رئیس سازمان اقتصادی فوتبال به این سوال اینطور پاسخ داد: اعضای مجمع پیشنهادهایشان را داده اند و تمام چیزهایی که مورد تاکید آنها در نامه‌شان بوده است، لحاظ شده است. اصلا رمزی وجود ندارد در اساسنامه. ببینید شما الان 6 خبرنگار هستید و گرفتن نظرات شما به زمان زیادی نیاز دارد. حالا اعضای مجمع 75 نفر هستند. این یک مکانیزم است. مکانیزم هم آقای نبی طبق یک سلسله مراتب اعلام کرده است. عزیزان من آقای نبی اعلام کرده که اساسنامه به اعضای مجمع هم داده می شود. برنامه زمابندی وجود دارد و قبل از ارسال به فیفا به اعضای مجمع ارسال می شود.

 

از درودگر در رابطه با تعریف فدراسیون و استفاده از نهاد عمومی غیر دولتی در تعریف فدراسیون پرسیده شد که او گفت: وقتی ما از مواهب و کمک های دولت استفاده می کنیم، می توانیم از مقررات خودمان استفاده کنیم ولی باید به گونه ای روابط فدراسیون فوتبال را با دستگاه دولت تعریف کنیم.


درودگر در رابطه با این سوال که چرا اساسنامه فدراسیون مانند سایر کشورها براساس قانون تجارت نوشته نشده است، اضافه کرد: فیفا همین الان به 209 کشور عضو نفری 1.5 میلیون دلار برای کرونا کمک کرده است؛ یعنی اینقدر پول دارد. ما الان 120، 130 میلیون هم بدهکاریم. 

 

در پایان رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون اعلام کرد که پرداخت بدهی فدراسیون به شستا برای صاف کردن پولی که به ویلموتس پرداخت شده است، در حال طی کردن روند اداری است.

دیدگاه‌ها