کد خبر : 1683508 | 24 اردیبهشت 1399 ساعت 09:25 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی ستاره های تیم برانکو مدل شدند؛

سوشا، رامین و طارمی در نقش مانکن! (عکس)

رونمایی از کیت پرسپولیس در لیگ پانزدهم با حضور ستارگان این تیم انجام و باعث شد تا فریم هایی خاطره انگیز از شب مرسم در هتل المپیک به یادگار بماند.

سوشا، رامین و طارمی در نقش مانکن! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این که لباس های فصل جاری تیم های ایرانی بعد از شروع مسابقات رونمایی شود، آنقدر تکراری شده که دیگر یک عیب بزرگ برای آن ها نباشد. بنابراین حالا که چند سال از شب معرفی کیت های پرسپولیس در لیگ پانزدهم مانده، شاید کمتر کسی به خاطر داشته باشد که این مراسم دو ماه بعد از آغاز لیگ برگزار شد و چیزی که از آن در ذهن طرفداران فوتبال باقی مانده، حضور شش ستاره این تیم به عنوان مانکنِ روی صحنه و البته طراحی جذاب آل اشپورت است.

 

اولین کیت پرسپولیس با برانکو برای لیگ پانزدهم از تولیدی شرکت مجید بود اما قرمزها بعد از اتمام اردوی ترکیه، تصمیم گرفتند که اسپانسر البسه خود را تغییر دهند و با برند آلمانی آل اشپورت همکاری کنند؛ تصمیمی که باتوجه به زمان باقی مانده تا شروع لیگ، سبب شد تا طراحی از پیراهن اصلی، به هفته های میانی نیم فصل نخست آن فصل کشیده شود.

 

پرسپولیس پیراهن های به یادماندنی زیادی را به خصوص در دهه 70 داشت اما در دهه های بعدی کمتر پیش آمد که طراحی لباس های این تیم مورد اقبال هواداران قرار گیرد. در لیگ پانزدهم علی اکبر طاهری و همچنین مسئولان شرکت آل اشپورت مانور زیادی روی طراحی پیراهن ها دادند اما طرفداران امید زیادی به شکل مورد نظر طراحان این شرکت نداشتند و فکر می‌کردند که این بار هم قرار است لوگوی تیم محبوبشان روی طرحی تکراری قرار بگیرد.

 

 

اما در شب 28 شهریور آنچه که در تن مهدی طارمی، رامین رضاییان، زنده یاد هادی نوروزی، سوشا مکانی، رضا نورمحمدی و محسن بنگر دیده شد، چیز دیگری بود. لباس اول با رنگ قرمز، شعله های آتش، روند کمرنگ شدن تا انتهای پیراهن و همچنین فونتی جذاب همراه بود. لباس دوم نیز کاملا سفید با رگه هایی از رنگ قرمز، لباس دروازه بانی نارنجی رنگ طراحی شد که البته سوشا خیلی از آن استفاده نکرد و همچنین پیراهن سوم که چند ماه بعد از رونمایی، چه در ورزشگاه و چه در خیابان در تن بسیاری از هواداران پرسپولیس مشاهده شد.

 

کاپیتان آن فصل پرسپولیس هادی نوروزی با همین پیراهن فوتبال خود را به پایان رساند و این در واقع آخرین کیتی بود که در دیدار مقابل ملوان برتن کرد. همچنین بازیکنانی نظیر سوشا مکانی، رضا نورمحمدی و محسن بنگر نیز در پایان فصل جدا شدند و هرگز به پیراهن دیگری از پرسپولیس نرسیدند.

 

رونمایی از کیت قرمزها مورد توجه هواداران قرار گرفت اما اوضاع خیلی هم خوب نماند. بعد از اتفاق تلخی که برای زنده یاد نوروزی رخ داد، باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت که تا چهلم او پیراهن مشکی را برتن کند و طرفداران تصور کردند که قرار است با کیت سوم که مشکی رنگ است به میدان بروند اما آل اشپورت گفت این لباس را برای دربی در نظر گرفته و قابل استفاده در بقیه مسابقات نیست که این موضوع حواشی زیادی را به وجود آورد اما در بازی دربی، طرفداران از طراحی زیبای آن سورپرایز شدند.

 

 

این مراسم رونمایی که در هتل المپیک برگزار شد، بدون حضور پیشکسوتان بود و شاید برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، ستاره های پرسپولیس به عنوان مانکن در این مراسم نقش آفرینی کردند؛ البته در این بین رامین و سوشا به نظر می‌رسد علاقه مند جدی به این کار هم بودند! به جز این شش بازیکن که روی صحنه رفتند، دیگر ستاره های تیم برانکو نیز در مراسم حاضر بودند؛ از کمال کامیابی نیا که اولین فصل حضور در تیم را سپری می‌کرد تا محسن مسلمان که بعد از پشت سر گذاشتن بیماری چشمی، این چنین به دوربین امیرحسین خیرخواه لبخند می‌زد.

 

کادرفنی پرسپولیس در آن فصل متشکل از سه عضو همیشگی یعنی برانکو، ایگور و مارکو بود و البته یک چهره کمتر شناخته شده نیز در میان آن ها دیده می‌شود: آندره پانادیچ. او تا پایان فصل دستیار برانکو باقی ماند و بسیاری وی را مغزمتفکر آن تیم می‌دانستند اما بعد از آن ترجیح داد به کشورش بازگردد. البته آندره یک دوره کوتاه مربیگری را هم در پدیده پشت سر گذاشت.

 

کیت آتشین پرسپولیس در لیگ پانزدهم بسیار مورد توجه هواداران این تیم قرار گرفت و حتی همین الان هم در استادیوم بسیاری آن را برتن دارند که شاید علاوه بر جذابیت کیت، تیم دوست داشتنی برانکو ایوانکوویچ در محبوبیت آن تاثیرگذار بوده است. شاید طرفداران پرسپولیس البته با نگاه به این تصاویر حسرت روز پایانی آن فصل را هم بخورند؛ روزی که امیدوار بودند این پیراهن ها را به عنوان لباس قهرمانی آرشیو کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها