کد خبر : 1683632 | 24 اردیبهشت 1399 ساعت 19:35 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

لیونل مسی؛ آنگونه که شاید هرگز نمی شناختید!

هنوز هم رمز و رازهایی در مورد یکی از پرافتخارترین ستاره های تاریخ فوتبال وجود دارد.

لیونل مسی؛ آنگونه که شاید هرگز نمی شناختید!

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم آرژانتینی یک فوق ستاره واقعی در دنیای فوتبال و یکی از مشهورترین بازیکنان کره زمین است، اما مواردی در مورد او وجود دارد که شاید شما تا قبل از این نمی دانستید.

 

1. مسی در مقابل هر تیم دیگر لالیگا حداقل هفت گل به ثمر رسانده است

 

1496113

 

هر یک تیم های لالیگا وقتی در مقابل مسی قرار می گیرند از این بازیکن هراس دارند، زیرا ستاره شماره 10 حداقل هفت بار در مقابل 19 حال حاضر لالیگا موفق به گلزنی شده است. قربانی موردعلاقه مسی سویا است که در 38 بازی 37 بار دروازه اش را مقابل این بازیکن باز شده دیده است. مسی در طول زندگی حرفه ایش در لالیگای اسپانیا مقابل 40 باشگاه مختلف به میدان رفته که تنها تیم در مقابل او موفق به ثبت کلین شیت شده اند؛ کادیز، مورسیا و خرز.

 

2. مسی اولین بار در سال 2000 در کنار جرارد پیکه، کاپیتان دوم بارسا بازی کرد

 

1496109

 

مسی و هم تیمی فعلی اش جرارد پیکه بیشتر عمر فوتبالی شان را در کنار هم گذرانده اند. آنها هر دو در آکادمی لاماسیا در بارسلونا به همراه سسک فابرگاس، بخشی از به اصطلاح "نسل 87" در یک تیم بودند و تقریبا همه ی چالش های پیش رو در این راه را فتح کردند. از همان سنین کودکی مشخص بود که این بازیکنان به دستاوردهای بزرگی نائل خواهند شد و گرچه پیکه پیش از بازگشت به بارسلونا مدتی را در منچستریونایتد و رئال ساراگوسا سپری می کرد، اما هم او و هم مسی از سال 2008 در ترکیب تیم اول بلوگرانا بوده اند. 471 مسابقه در کنار هم. مسی فقط بیشتر از پیکه در کنار سرخیو بوسکتس و آندرس اینیستا بازی کرده است.

 

3. مسی پس از هر گل به مادربزرگش ادای احترام می کند.

 

1496110

 

تماشای تصویر لیونل مسی که بعد از هر گل دو دست خود را به سمت آسمان می برد تقریبا به رخدادی هفتگی در لالیگا بدل شده، اما بسیاری از مردم معنای این کار را نمی دانند. این جشن شادی در واقع ادای احترام مسی به مادربزرگش است، که مسی همیشه از او به دلیل برانگیختن علاقه اش به فوتبال و حمایت از لئو در اولین گامهای دوران ورزشی تمجید کرده است. متاسفانه، او در سال 1998 درگذشت و هرگز فرصت نداشت حضور مسی در بالاترین سطح فوتبال را تماشا کند، اما این جشن نمادین موید آن است که روح مادربزرگ هنوز هم وجود دارد.

 

4- ممکن بود مسی در عرصه ملی برای تیم ملی اسپانیا بازی کند

 

مسی در طول دوران حضورش در عرصه ملی لباس تیم ملی آرژانتین را بر تن کرده است، اما ممکن بود او لباس قرمز تیم ملی اسپانیا، جایی که تمام دوران حرفه ای ایش را در آن کشور را پشت سر گذاشته را بر تن کند. مسی پس از گذراندن دوران کودکی اش در بارسلونا، شرایط بازی کردن برای قهرمان جام جهانی در سال 2010 را نیز داشت، اما او مدعی شده هرگز حتی این ایده از ذهنش نگذشته است. همچنین تاریخ حودش گویای همه چیز است و مسی با 70 گل به بهترین گلزن تمامی ادوار در فوتبال آرژانتین تبدیل شده است.

 

1496112

 

5- اسطوره فوتبالی مسی، پابلو آیمار بود

 

بسیاری از بازیکنان آینده دار مسی را الگوی خودشان می دانند، اما انگار خیلی راحت فراموش شده که او نیز مانند هر بازیکن علاقمند دیگری یک اسطوره داشته است. الگوی او در آرژانتین، بازیکن سابق والنسیا و رئال ساراگوسا، پابلو آیمار بود. آنها بارها در لالیگا از جمله در یک شب ویژه 2004  با یکدیگر روبرو شدند، وقتی که آیمار پس از بازی مقابل مسی 17 ساله که تعویضی برای اتلاف وقت بود، پیراهن خود را به او اهدا کرد. مسی هنوز و تا امروز نیز این هدیه ارزشمند را پاس می دارد.

 

1496111

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها