کد خبر : 1683638 | 24 اردیبهشت 1399 ساعت 19:58 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

یک نفر به نیمکت‌ها خبر اشتباه داد؛

حاج‌محمدی: ای‌کاش آن جام به تراکتور می‌رسید

مدافع سابق نفت تهران خاطرات جالبی از دیدار برابر تراکتور در لیگ چهاردهم می‌گوید.

حاج‌محمدی: ای‌کاش آن جام به تراکتور می‌رسید

به گزارش "ورزش سه"، امین حاج‌محمدی در گفت‌وگو با برنامه مثبت فوتبال برتر، درباره اتفاقات بازی تراکتور و نفت تهران در هفته سی‌اُم لیگ چهاردهم که با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید، اظهار کرد: آن روزها، بهترین روزهای نفت بود؛ ما جزو هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا بودیم و اگر بازی برگشت مقابل الاهلی عربستان را می‌بردیم، به نیمه نهایی صعود می‌کردیم که قبل از آن، به بازی با تراکتور رسیدیم.

 

او ادامه داد: دیدار با تراکتور، یکی از سخت‌ترین مسابقات عمرم بود. جو وحشتناکی در ورزشگاه یادگار امام تبریز وجود داشت؛ ترافیکی سنگینی در مسیر استادیوم طی کردیم و تمام ورزشگاه پُر شده بود؛ حتی تماشاگران تراکتور روی کوه‌های اطراف هم نشسته بودند. وقتی بازی شروع شد، گل اول را زدیم، اما تراکتور سه گل پشت سر هم وارد دروازه ما کرد و پس از آنکه آندو اخراج شد، ما کار را به تساوی کشیدیم.

 

مدافع سابق نفت تهران یادآور شد: من و پادووانی مدافعان وسط نفت بودیم و سیامک کوروشی هم کمی جلوتر از ما و نزدیک به هافبک دفاعی بازی می‌کرد؛ با این ترکیب ۱۹ هفته در کل فصل گل نخورده و ۲۳ هفته نباخته بودیم. آنقدر این ترکیب دفاعی با حضور ما و همچنین مهدی شیری و حمدی‌نژاد خوب کار می‌کرد و شکل گرفته بود که مدام یا مساوی یا برد داشتیم.

 

حاج‌محمدی اضافه کرد: یک فصل قبل از آن دیدار عجیب با تراکتور که آقای گل‌محمدی سرمربی ما بود نیز در آستانه قهرمانی قرار داشتیم و اگر بازی با سپاهان را می‌بردیم، به جام می‌رسیدیم ولی دوباره داستان‌ها برای ما تکرار شد! با سپاهان به مساوی رسیدیم، آنها دوم و ما سوم شدند. درست مثل اتفاقاتِ مسابقه با تراکتور.

 

او درباره زمان حضورشان با نفت در ورزشگاه یادگار امام تبریز ابراز کرد: قبل از بازی همه بازیکنان ما برای چک کردن زمین و اینکه بدانیم چه نوع کفشی بپوشیم، وارد زمین شدیم. به یکباره لیدر اصلی تراکتور را وسط زمین دیدیم که یکدفعه دست‌اش را بالا برد و علامت سکوت را به کل استادیوم نشان داد! همه ورزشگاه ساکت شدند و از هیچ‌کس صدایی در نمی‌آمد. بعد از آن، شمارش اعداد را شروع کردند و بازیکنان تراکتور وارد زمین شدند. واقعا در آن لحظه پاهای ما می‌لرزید.

مدافع پیشین نفت تهران ادامه داد: ۶-۵ دقیقه اول بازی وحشتناک بود و دست و پای ما می‌لرزید. جو بسیار وحشتناکی در ورزشگاه یادگار امام بود که تا آن زمان تجربه‌اش را نداشتم و پس از آن، فقط در دربی آن شرایط را دیدم. علی عزتی یک گل زد و جلو افتادیم، اما پس از آن تشویق تراکتوری‌ها بیشتر از قبل شروع شد و به معنای واقعی یار دوازدهم بودند. تراکتور با یک نفر بیشتر روی ما افتاد و مدام حمله کردند و ۳ گل زدند.

 

حاج‌محمدی تصریح کرد: ما در آن فصل بازیکنان سرزن زیادی داشتیم و در دقایق پایانی دیدار با تراکتور، من، پادووانی، علی عزتی، ارسلان مطهری، علی قربانی، سیامک کوروشی و ... به محوطه جریمه تراکتور می‌رفتیم. ایمان مبعلی هم سانتر می‌کرد و فکر کنم ۲۱ پاس گل داد که همه آنها را ما بازیکنان سرزن تبدیل به گل کردیم.

 

997531

 

 

او درباره بازگشت شگفت‌انگیز نفت در دیدار با تراکتور اظهار کرد: آقای فغانی به آندو تذکر داد ولی آندو یک حرفی زد که خیلی هم بد نبود، اما موجب شد آقای فغانی، او را اخراج کند. آندو فقط به آقای فغانی گفت «برو بابا»، اما با توجه به اینکه نباید در وسط زمین به داور حرف زد، مخصوصا که آقای فغانی باشد، آندو اخراج شد. این را هم بگویم که واقعا آقای فغانی با هیچکس تعارف ندارد و در داوری فوق‌العاده است، اما فقط کارت می‌دهد و آن بازی هم وقتی آندو اخراج شد، ما بازی را در دست گرفتیم.

مدافع سابق نفت تهران یادآور شد: قبل از بازی و حتی در مکالمات خود ما بازیکنان به صورت تلفنی یا حتی در زمین، می‌گفتیم که قهرمان باید از بین ما یا تراکتور انتخاب شود. وقتی هم داخل زمین با حامد(لک) و کل بازیکنان تراکتور حرف می‌زدیم، می‌گفتیم باید یکی از ما قهرمان شود و نباید این بازی با نتیجه مساوی به اتمام برسد.

 

حاج‌محمدی درباره اتلاف وقت حامد لک در آن بازی ابراز کرد: به حامد گفته بودند که اگر مسابقه مساوی شود، تراکتور قهرمان است و به همین خاطر او بازی را خواباند. فکر می‌کنم یک ریشه عربی دارد(با خنده). البته به نظرم هر تیمی یک دروازه‌بان مثل حامد نیاز دارد.

او اضافه کرد: یادم است یک نفر در دقایق پایانی بازی به سمت نیمکت دوید و به نفرات ذخیره گفت که مسابقه‌ی سپاهان با نتیجه مساوی تمام شده است. به همین خاطر به حامد(لک) گفتند که بازی را بخواباند و او هم استاد این کار است و آن را انجام داد.

 

مدافع سابق استقلال و نفت عنوان کرد: آخرین موقعیت بازی با تراکتور را من با ضربه سرم روی ارسال مبعلی زدم که توپ روی تور دروازه تراکتور پایین آمد، اما در آن صحنه حامد من را تحت فشار قرار داد که نتوانم توپ را گل کنم. وقتی بازی تمام شد، همان جایی که بودم، روی زمین افتادم ولی به یکباره دیدم تمام تماشاگران تراکتور در زمین هستند.

 

حاج‌محمدی درباره ورود تماشاگران تراکتور به زمین گفت: هواداران تراکتور هیچ کاری به ما نداشتند و فقط به سمت بازیکنان خودی می‌رفتند، اما وقتی به رختکن رفتیم، یکدفعه از تلویزیون دیدیم سپاهان در حال گرفتن جشن قهرمانی است و جام را بالا می‌برد که همه تعجب کردیم. البته ما هم ناراحت بودیم که قهرمان نشدیم.

 

997535

 

او درباره اینکه اگر به گذشته برگردد، دوست دارد کدام تیم قهرمان شود، ابراز کرد: واقعا دوست داشتیم یکی از بین تراکتور یا ما قهرمان شود. همه ما می‌گفتیم اگر ما جام نگرفتیم، ای‌کاش تراکتور با آن همه تماشاگران خوب و پُرشورش به قهرمانی برسد.

 

مدافع سایپا درباره زمان شروع تمرینات تیمش گفت: حدود سه ماه است تمرینات گروهی نداشتیم و به نظرم باید ۶ هفته فرصت تمرین به ما بدهند. البته در این مدت آقای صادقی بازیکنان را به صورت گروهی مشخص کرده تا آنلاین تمریناتمان را انجام دهیم. تمرینات ما هر روز حدود یک ساعت طول می‌کشد که کادر فنی از گرم کردن تا سرد کردن ما بازیکنان را زیر نظر دارد و وضعیت بازیکنان را رصد می‌کنند.

دیدگاه‌ها